Manke poes

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
marlies1977
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 15:02

Manke poes

Bericht door marlies1977 »

Onze Minous van bijna 11 jaar loopt af en toe mank. Het is ineens gekomen. Voor zover we weten is ze niet gevallen en ze komt ook niet buiten. Soms is er weken niets aan de hand en dan ineens komt ze al mank lopend de kamer binnen. Het is ons een raadsel en we weten niet zo goed wat we moeten doen. Ze is verder gezond en eet goed en is prettig gestoord. Omdat we al eens eerder een poes hebben gehad die mank liep en een amputatie moest ondergaan en daaraan uiteindelijk overleden is vinden we het heel moeilijk om naar de dierenarts te gaan. Iemand suggesties wat het zou kunnen wezen of iemand die dit ook heeft meegemaakt met zijn poezebeest??
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Manke poes

Bericht door rieneke »

is zij in het verleden gewond geraakt aan dat pootje?
mijn nelis heeft als kitten z'n poot gebroken en uit de kom gehad, en heeft nu sinds 2 jaar (hij is nu 8) artrose in die poot.
ook hij loopt weken goed, en dan ineens weer even niet.
maar het kan natuurlijk van alles zijn, en ik denk dat het toch wel belangrijk is eens een foto te laten maken.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Manke poes

Bericht door beestenbende »

Je moet de angst, die je meeneemt van uit een ervaring in het verleden niet teveel mee nemen, want je kan juist nu nog misschien wel erger voorkomen, dus een foto zou ik zeker laten maken. Dat je je angst hebt begrijp ik trouwens volkomen, maar het moet een bezoek aan een dierenarts niet belemmeren, want daar kan je zowel je kat als jezelf juist mee helpen!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Manke poes

Bericht door lievelijn »

ik zou toch maar even naar de da gaan hoor! misschen valt het mee, maar ze zal niet zomaar mank gaan lopen. Katten hebben over het algemeen een vrij hoge pijngrens.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Manke poes

Bericht door Boomer »

Je kat verdiend het niet om pin te hebben door angst van jullie uit het verleden. Ik wil wel zeggen dat ik je angst snap.
Je kat is al op leeftijd dus het kunnen ook allerlei oudersdoms kwalen zijn.
Een foto kan je in dit verhaal veel vertellen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie