Vakantie raad

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Vakantie raad

Bericht door aiko »

hey

De vakantie komt dichter en dichter.
Ik heb momenteel maar 1 kater en in april komt er een 2 de bij.
Dit wilde ik voor ik op vakantie ging. Ik zou het maar zielig vinden dat mijn kater hier helemaal alleen zou zijn.
Als ik weg ben, komt mijn moeder meerdere keren per dag langs om eten te geven enz.1

Kan niemand anders vragen:d mijn moeder heeft die taak geeist:d:d

Nu vroeg ik mezelf af hoe dit bij jullie verloopt, of jullie poezen niet te eenzaam zijn of ze nadien boos zijn op jullie.

Ook vroeg ik mij af :

Mijn kater loopt voornamelijk in de living en in de keuken. Alleen als we thuis zijn mag hij in de slaapkamers gaan.
Nu vroeg ik me af of ik dan beter die deur kan sluiten of ik ze beter kan opzeten als ik weg ben?
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vakantie raad

Bericht door Umimeis »

In september ga ik ook op vakantie, ook voor het eerst sinds ik een kat heb. Ik laat mijn buurvrouw en mijn ouders dan om de beurt voor mijn kat zorgen. Ik ga maar 8 dagen weg ipv 14 omdat dit dus de eerste keer is voor mij, durf ik niet langer van huis te zijn.

En ik wil sowieso ook nog een 2e kat erbij omdat dit misschien gezelliger is voor flea, aangezien ik overdag veel weg ben.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Vakantie raad

Bericht door beestenbende »

wij gaan meestal een week weg en laten dan vrienden of familie de katten verzorgen. Nog nooit problemen mee gehad, dat ze boos waren op ons ofzo, hooguit dat je bij binnenkomst zowat werdt besprongen van blijdschap. Ik zou voor de zekerheid gewoon de deur van je slaapkamer dicht doen dan. Geniet van je vakantie en laat je moeder ze lekker verwennen!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vakantie raad

Bericht door Umimeis »

Ik laat mijn kat overal komen, slaapkamer, keuken (kan niet anders, ik heb een openkeuken), badkamer, op het aanrecht, wc en zelfs de zolder. Zo kan hij overal komen waar hij op dat moment wil zijn.

Ik heb een grote sprei over m'n bed, zodat er geen of bijna geen haren in het bed terechtkomen.

Dus als ik op vakantie ga laat ik alle deur binnen openstaan.
Ook heb ik een kattenluikje waardoor hij nog meer vrijheid heeft, hij kan op elk gewenst moment (ook als ik niet thuis ben) lekker naar buiten en dat moet ook wel sinds hij niet meer op de kattenbak wil hihi :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gitta
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2009 02:12

Re: Vakantie raad

Bericht door Gitta »


Mijn raad : breng je kat(ten) naar een GOED kattenpension.
De mijne voelt zich daar heel goed thuis, is helemaal niet boos of gestresseerd als hij terug wordt opgehaald.
Bekijk het zó : poes gaat ook op vakantie !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vakantie raad

Bericht door rieneke »

een kat is sterk gericht op z'n territorium, dat is z'n alles.
het is dus echt het beste om je kat lekker thuis te laten, als je verzorging kan regelen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vakantie raad

Bericht door Umimeis »

Gitta schreef:Mijn raad : breng je kat(ten) naar een GOED kattenpension.
De mijne voelt zich daar heel goed thuis, is helemaal niet boos of gestresseerd als hij terug wordt opgehaald.
Bekijk het zó : poes gaat ook op vakantie !
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Een kat is gericht op zijn teritorium en voelt zicht dus thuis het fijnst.
IK zou mijn kat daar echt geen plezier mee doen.

Mijn ouders hadden dat ook een keer met hun vorige hond gedaan en die was helemaal gestressed omdat hij z´n baasjes en zijn huisje met zijn speeltjes mistte. Hij kwam sterk vermagerd uit het pension )was voor honden en katten'.
Ze hadden daar vanalles geprobeerd om hem aan het eten te krijgen, maar dat lukte amper.

Sindsdien zijn wij thuis anti honden of katten pension.
De nieuwe hond gaat gewoon mee naar Frankrijk met m´n ouders. En als ik met vriendinnen lekker naar Portugal ga, dan zijn m´n ouders al terug van hun vakantie en passen om de beurt samen met de buurvrouw op mijn kat.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vakantie raad

Bericht door Leonie89 »

helemaal mee eens.. laat de katten lekker thuis.. zorg gewoon voor een goede oppas.. mijn ouders en mijn zus staan altijd te springen hier te babysitten! en dan heb je gelijk iemand die de planten water geeft :)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vakantie raad

Bericht door Umimeis »

Lol :lol: iemand die de planten water geeft........ik heb geen eens planten, die gaan bij mij toch dood. Maar misschien een paar leuke vetplanten zou leuk zijn want het is hier best saai. Ik koop wel af en toe bosjes bloemen om de boel op te fleuren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vakantie raad

Bericht door Boomer »

Je hebt het goed geregeld hoor. Zeker als je moeder meerdere keren per dag langs komt en even lekker met de knuffelt.
Ik zou je kat daar laten lopen waar hij normaal ook mag komen.

De ene dier kan beter tegen een pension als de ander. Zeker katten hebben het er vaak moeilijker mee dan honden.
Katten kan je dan ook beter thuis laten , tenzij je echt de verzorging niet rond krijgt.
Mijn labrador vindt het heerlijk in een pension, maar hij is ook een andermans vriendje. Alles wat leuk en aandacht is vindt hij oke.
Mijn vorige hond een bouvier vond het helemaal niets bij vreemde mensen. We zijn toen ook eerder opgebeld om hem op te halen.
Mijn katten laat ik altijd thuis en zorg dat er regelmatig iemand komt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze boos waren als we terug kwamen. Let er wel op dat je ze goed ontvlooid. Zeker met een warm en dicht huis kan dat nog wel eens snel gaan ( :oops: spreek uit ervaring met 1 week weg)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Vakantie raad

Bericht door aiko »

misschien klinkt het raar, maar ben niet voor een buiten opvang.
Als ik ooit terug een hond heb misschien wel, maar voor mijn katten liever niet.

Mijn moeder vergeeft het me niet, dat ik die taak afneem van haar.
Ze is echt een kattenmens, maar haar vriend wil geen huisdieren meer in huis.
Daarom is ze heel blij dat ze op de mijn kan passen.

Dus volgens jullie moet ik ze dan ook in de slaapkamer laten. Terwijl ze normaal in de living zitten, uitgezonderd wanneer wij thuis zijn.

Nu even reageren op een berichtje ivm vlooien.
Kan een binnenkat ook vlooien krijgen? ik dacht van niet, maar ik kan misschien verkeerd zijn.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Vakantie raad

Bericht door Maartje »

Een binnenkat kan ook vlooien krijgen al is die kans wel veel kleiner dan buitenkatten. De vlooien kunnen binnenkomen door je eigen voeten, schoenen, andere dieren eventueel.

Dus wel af en toe controleren en eventueel bestrijden.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vakantie raad

Bericht door Umimeis »

Ja, ik was sowieso van plan om flea een paar dagen voor ik weg ga te ontvlooien en te ontwormen. En ik vraag ook aan mij moeder of ze het huis even laat luchten en even de boel stofzuigt als ze voor Flea komt zorgen, hoeft niet elke dag, maar om de 2 of 3 dagen dagen ofzo hihi. Ik ga maar 8 dagen weg.

Ik moet ook altijd hun huis 2 tot 3 x zuigen als zij 4 weken op vakantie te zijn, dus mag ik ook wel wat van haar of m'n vader wat vragen toch :lol:

Niets is zo smerig als je thuiskomt en het is stoffig is en het muf ruikt :ehand:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vakantie raad

Bericht door Morgan »

Toen wij laatst een weekend weg waren, hebben wij de kat bij mijn ouders onder gebracht. Ze komt daar al vanaf dat ze een kleine ukkepuk was en er is daar ook een kat waar ze altijd heerlijk mee speelt. Als wij op vakantie gaan, brengen we de kat ook naar mijn ouders. Ze is dan nooit boos, alleen erg blij als we weer terug zijn.
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vakantie raad

Bericht door Umimeis »

Handig, kon ik dat ook maar. Mijn ouders hebben een hond en dat gaat dus niet.

Niet dat die hond wat zal doen hoor, want zij is gewend aan katten. Bij de fokker waar zij geboren is lopen ook een stuk of 7 katten rond. Zij logeerd daar zo nu en dan als mijn ouders een weekend weg gaan.
Maar mijn kat is geen honden gewend, ondanks dat hij al een paar keer kennisgemaakt heeft met Aslynn (hond ouders).
Zodra ze hier zijn met de hond, dan schiet hij gauw onder mijn bed.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie