Katje wil niet slapen 's nachts!

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
lieveliesje90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:25

Katje wil niet slapen 's nachts!

Bericht door lieveliesje90 »

luna is nu 7 maanden oud en ze is super ondeugend! ik ben overdag naar school en dan ligt zij te slapen, als ik dan thuis kom is ze helemaal blij en wil ze alleen maar knuffelen!
maar nu heb ik een probleem met haar... als ik haar meeneem naar mijn ouders dan slaapt ze graag bij mij in bed en is ze rustig..
maar als ik in me eige huisje ben dan is ze super ondeugend en wil ze alleen maar spelen! negeren is geen optie want dan gaat ze dingen vernielen om mijn aandacht te krijgen of gaat ze in mijn tenen bijten!
dit gaat echt tot uur of 2 of 3 door in de nacht en dan gaat ze ergens in de kamer liggen slapen (ook niet bij mij in bed en bij me ouders wel :???: )
maar ze word dan ook rond uur of 6 wakker en gaat ze mij wakker maken, en het leuke is zij gaat om uur of 8 lekker weer slapen maar dan moet ik naar school :???:
dus ik heb geen nachtrust en zij kan lekker door slapen :???: wat raden jullie aan om te doen? want ik wil slapen!
ik heb niet zo'n grote kamer, ben maar student namelijk :) en luna wil graag bij mij in de kamer slapen anders gaat ze irritant doen!
help mij please!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door rieneke »

tsja, 7 maanden, met puberende katten kan je je lol op inderdaad :lol:
wie weet scheelt het als je katje flink afmat voor het slapen gaan, met hengeltje en laserlampje.
dan een goede maaltijd er achteraan, en met een beetje mazzel valt je dametje dan in coma :smile:
lieveliesje90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:25

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door lieveliesje90 »

haha probeer ik altijd haha helpt ook niet :P
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door sandy »

Hier hebben ze ook echt allemaal die periode gehad, uiteindelijk is het vanzelf weer overgegaan.
Erg leuk als ze over het bed heen rauzen als jij wil slapen :lol: Met de eerste 2 ging soms de deur maar dicht, je kan er verder niet veel aan doen denk ik als van tevoren spelen niet helpt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
lieveliesje90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:25

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door lieveliesje90 »

ik hoop maar dat over gaat haha anders kan ik straks geen oog dicht doen haha
want overdag slaapt zij veel, maar snachts niet meer en ik dus snachts en overdagniet haha
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door Umimeis »

Misschien nog een jong katje erbij nemen zodat ze overdag samen kunnen spelen waardoor ze 's avonds uitgeput zijn?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door rieneke »

misschien aan de gang gaan met voedselverrijking, zodat ze overdag wat meer te doen heeft?
lieveliesje90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:25

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door lieveliesje90 »

nou nog een kleine erbij zou echt geweldig zijn! want ik ben gek op katten! maar van me huisbaas mochten we eigenlijk al geen katten.. en ik heb hem kunnen overtuigen.. maar we mogen er nu 1 hebben..

en wat bedoel je met voedselverrijking??
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door rieneke »

geen brokjes aanbieden in een bakje, maar ze door het huis verstoppen.
brokjes verstoppen in eierdozen en afgeplakte wc rollen.
de kat laten werken voor haar eten.
lieveliesje90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:25

Re: katje wil niet slapen snachts!

Bericht door lieveliesje90 »

oke dat is wel goed idee, kan ik wel gaan probere :)
maarjah ze is gewent om haar eten altijd te krijge,
want ik heb haar bakje met eten altijd in de kamer staan :)
lieveliesje90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:25

Re: Katje wil niet slapen 's nachts!

Bericht door lieveliesje90 »

ik heb het geprobeert, maar ze denkt haha grapje zeker ga daar toch geen meoite voor doen haha
ze kijkt er even naar en gaat dan gewoon liggen :P dus dat voedsel verstoppen of mee "knutsellen" werkt ook niet.. iemand nog meer tips?
ik houd haar bijvoorbeeld nu smiddags wakker, maar mijn moeder zei dat dat ook niet goed was..
omdat katten nou eenmaal veel slapen en jonge katjes helemaal...
Gebruikersavatar
pinaytje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 sep 2009 04:23
Locatie: Amsterdam

Re: Katje wil niet slapen 's nachts!

Bericht door pinaytje »

Ik zit nu ook met hetzelfde probleem. En ik heb al 2 kittentjes dus spelen met elkaar hebben ze genoeg. Maar ja, toch slapen ze vaak overdag, en inderdaad, ik maak ze niet wakker omdat ze slaap wel nodig hebben om goed op te groeien. Ik heb ergens gelezen dat voederen net voor je slaapt soms helpt(dan slapen ze daan lekkerder/langer s'nachts), maar nog niet geprobeerd, ze piepen al zodra ik thuis kom van werk, om een portie natvoer te krijgen.. Ik heb net een tweede, grotere krabpaal gekocht om ze meer bezigheid te geven, ermee te spelen en dus hun energie kwijt raken maar kijk es, ze gebruiken het wel, maar meestal om op de plankjes/in het holletje te slapen overdag :s
Plaats reactie