Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door Sandra W »

Ja, ze lijken net echt, zo werkt de commercie :lol:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door Boomer »

Tuurlijk zetten ze het op de verpakkingen. Zijn verkoop praatjes en zij verdienen weer.
Al die chemische extra's hoeven ze niet te hebben als het niet nodig is.

Ik geef ook edelgist over het voer. Stukken goedkoper en veel natuurlijker. En wij hebben er goede ervaringen mee.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door Umimeis »

Die eet Flea toch niet, hij is veel te kieskeurig :enaughty:
En die ontwormingssnoepjes eet hij wel, vind ie erg lekker.....en het ruikt ook naar kattensnoepjes :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
ChuckDexter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:55

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door ChuckDexter »

Ze zijn ontvlooid en ontwormd net voor ik ze kreeg, met 8 weken.
Ik heb ze daarna nog ontwormd toen ze 6 maanden waren.
Bedankt voor jullie reacties :)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door Umimeis »

Eind april / begin mei ontworm en ontvlooi ik Flea (dan is hij 9 maanden) nog een keer en dan is het voor voorlopig wel even genog geweest. Misschien nog een keer in eind augustus want in de eerste week van september ga ik op vakantie en dan wil ik voor alle zekerheid hem wel beschermen. Straks kom ik terug en heeft Flea in de tussentijd wel vlooien of wormen gekregen.
Daarna zal ik hem ook er voorlopig dan ook niet meer mee lastig vallen.

De laatste keer dat ik hem ontwormd en ontvlooid heb was vorige maand.
Toen ik hem kreeg met 4,5 maanden was hij nog nooit ontwormd en ontvlooid geweest en dat neem ik de vorige eigenaar best kwalijk.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door moppie »

Umimeis schreef:Ik kan Flea niet controleren op wormen want hij poept altijd buiten (al sinds 2 maanden gebruikt hij de kattenbak niet meer)en ik kan echt niet elke keer achter hem aan hobbelen om zijn ontlasting te controleren, dus ik moet hem wel zo nu en dan preventief ontwormen.

Foldertjes?...........ze zien eruit als bijsluiters :ehand:
dat is bij mijn verpakking ook , overigens kreeg ik het advies iedere 4 weken ontvlooien dit tot eind augustus ) einde vlooienseizoen , ons tijger is vorige maand ontvlooid en moet deze maand rond de 26ste het volgende pipetje krijgen . ze zeiden tegen mijn voorkomen is beter als genezen .
er zit echt een bijsluiter bij hoor want er staan ook waarschuwingen op bijwerkingen als de kat het binnen zou krijgen , ook ivm de kids enzo , savonds voor het na bed gaan doen , de kat mag daarna niet meer aangeraakt worden tot 8 uur later ;-)
ik doe het wel ontvlooien en ontwormen ook , just in case , die van mijn blijven overigens ook binnen maar dan toch ;-)

ps dat anti vlooienspul werkt ook maar 4 weken , daarom moet je blijven herhalen , is mijn verteld ;-)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door Umimeis »

Ja de dierenartsassistente zij ook dat ik om de 4 weken moet ontvlooien. En beter is om af te wisselen met merk ivm resistentie. Ik gebruikte eerst Frontline,maar ik had naar mijn gevoel het idee dat het niet meer zo goed werkte.
En toen was ik dus naar de DA geweest voor advies en toen gaf ze me Advantage mee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
-evelien-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Re: Hoevaak ontwormen/ontvlooien?

Bericht door -evelien- »

als mijn kat weer moet worden ingeënt krijg ik altijd een herinnering van de dierenarts
op dat kaartje stond dat je nou ook een injectie kan krijgen tegen vlooien
dit hoeft maar 2 keer per jaar
heeft iemand hier ervaring mee?
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Plaats reactie