Poepen in de huiskamer

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Jose
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2009 20:17

Poepen in de huiskamer

Bericht door Jose »

Hallo, ik ben José, het vrouwtje van Lientje, Chester en Roosje. Het gaat om Lientje, mijn oudste kat (9 jaar). Ze is wat poepen betreft altijd zindelijk geweest, maar sinds Roosje in huis is (kitten) poept ze in de huiskamer. Meestal is het al gebeurd voor ik het in de gaten heb. Weet iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poepen in de huiskamer

Bericht door rieneke »

het kan best zijn dat het poepen niets te maken heeft met het nieuwe kitten.
jouw kat is op een leeftijd dat artrose haar parten kan spelen.
een grotere bak met lage instap zou dan kunnen helpen.
ga sowieso even met je kat naar de dierenarts om haar na te laten kijken.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Poepen in de huiskamer

Bericht door beestenbende »

ik sluit me aan bij Rieneke, maar sluit niet uit dat het wél een protest is vanwege de nieuwe "indringer" Dus inderdaad maar even langs een dierenarts, om dingen uit te kunnen sluiten..hopelijk, succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Poepen in de huiskamer

Bericht door Sandra W »

Het kan inderdaad zowel lichamelijk als stressgerelelateerd zijn, dus geef haar ook maar even de tijd om aan deze indringer te wennen door haar een eigen rustige plek/kamer te geven, waar ze zich kan terugtrekken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Poepen in de huiskamer

Bericht door Muizenis »

Ook ik sluit me bij al het bovenstaande aan. :lol: ... Wat zijn we weer eensgezind ;-) Maar ik heb wel een kleine toevoeging: Al dan niet tijdelijk een tweede bak erbij en dan proberen om 'm op een plek te zetten waar de kleine (indringer) niet bij kan. Hoe oud is het kleintje? Of eigenlijk belangrijker; hoelang is ze al bij jou in huis? Het kan soms weken duren eer dat een nieuwkomertje geaccepteerd is! Misschien moet je gewoon nog eventjes geduld hebben... maar een simpel afwasteiltje kun je er toch maar beter eventjes als tweede bak bij zetten. Beter mee verlegen dan óm verlegen ;-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poepen in de huiskamer

Bericht door rieneke »

goede tip, pauline! :smile:
Plaats reactie