Poes plast opeens op de stoel

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
dadyorka
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2009 19:59

Poes plast opeens op de stoel

Bericht door dadyorka »

k heb nu 2 katten uit de opvang een je weetwel kater en een geholpen poes beiden ongeveer 4 jaar vandaag plaste de poes zomaar op de stoel heeft zij nog nooit eerder gedaan (ze is wel krols)de bak was schoon geen idee wat er zijn kan heeft iemand een idee?bak gebruik van de poes is niet veranderd eet goed ik heb de katten nu ongeveer 2 maanden gaat heel goed samen dus wie weet een antwoord of goed raad .een lieve groet voor allen die dit lezen en reageren willen
dadyorka
Laatst gewijzigd door Admin op 16 feb 2009 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door lievelijn »

ik ben een beetje in de war :???: hoe kan ze nou krols zijn als ze geholpen is :???: ??
ik <3 Vlinder
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door rav12 »

Las iets in een ander forum over geholpen poezen/katers die toch krols worden. Het heeft, geloof ik, iets te maken met eileiders die weer gaan aangroeien en hormonen die weer worden aangemaakt.
Het is niet zo ondenkbaar als het klinkt, helaas.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door Sandra W »

Het is onmogelijk voor een helemaal goed gesteriliseerde poes om weer krols te worden, dus óf de operatie is niet helemaal goed gegaan en haar eierleider is weer aangegroeid óf er is iets anders met haar gedrag aan de hand.

Als je poes inderdaad weer krols is kan ze daarvan heel goed "wild" gaan plassen, aangezien haar hormonen nu in de war zijn. Je zal haar dus opnieuw moeten laten steriliseren, maar aangezien het asiel je een "geholpen" poes mee heeft gegeven, zijn de kosten gelukkig voor hun rekening.

Als ze niet krols is, is er iets anders aan de hand. Het kan bijvoorbeeld een eenmalig ongelukje zijn, ze kan ergens stress van hebben (verveling, katten buiten, meubels op een andere plaats enz.) of ze heeft lichamelijke klachten (blaasontsteking of blaasgruis).

Ik raad je dus aan even met haar naar de dierenarts te gaan, dan kan hij kijken of ze inderdaad krols is of dat ze misschien blaasproblemen heeft. En als ze dan helemaal in orde blijkt te zijn is het een goed idee om te kijken of er misschien stressfactoren in haar leven zijn.

Was ondertussen het kussen van je stoel even met wat schoonmaakazijn, anders blijft ze de urine ruiken en ziet ze het misschien als een tweede kattenbak.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door lievelijn »

rav12 schreef: Las iets in een ander forum over geholpen poezen/katers die toch krols worden. Het heeft, geloof ik, iets te maken met eileiders die weer gaan aangroeien en hormonen die weer worden aangemaakt.
Het is niet zo ondenkbaar als het klinkt, helaas.
ik bedoelde dus egenlijk wat sandra al aangaf, het kan wel. Maar eerst ik wou eerst weten of hij/zij daht dat di het probleem was of dat het een foutje was ;-)

verder suit ik me helemaal bij sandra aan!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door daantje »

rav12 schreef: Las iets in een ander forum over geholpen poezen/katers die toch krols worden. Het heeft, geloof ik, iets te maken met eileiders die weer gaan aangroeien en hormonen die weer worden aangemaakt.
Het is niet zo ondenkbaar als het klinkt, helaas.
Het komt (gelukkig) zeldzaam voor ;-) .

Ik snap het voorgaande bericht niet helemaal (inderdaad het gesteriliseerd en krols zijn in bijna 1 zin) dus ik sluit me in deze ook direct bij Sandra aan.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door beestenbende »

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt, of uberhaubt van gehoord om eerlijk te zijn, maar de tips hierboven zullen je vast een eind op weg helpen, eh hoop ik...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wie heeft dit meegemaakt?

Bericht door rieneke »

ook ik sluit me bij sandra aan, met twee toevoegingen.
het asiel zal je de kosten wel willen vergoeden, maar ze zullen wel willen dat je naar hun dierenarts gaat, dus overleg eerst even voordat je naar je eigen dierenarts stapt.

de geur krijg je goed uit je kussen door er een tijd een doordrenkte lap met biotex groen op te leggen, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
dan spoelen, en nabehandelen met schoonmaakazijn.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Poes plast opeens op de stoel

Bericht door Sandra W »

rieneke schreef:ook ik sluit me bij sandra aan, met twee toevoegingen.
het asiel zal je de kosten wel willen vergoeden, maar ze zullen wel willen dat je naar hun dierenarts gaat, dus overleg eerst even voordat je naar je eigen dierenarts stapt.
Je hebt helemaal gelijk Rieneke :oops:. Ze vergoeden soms zelfs helemaal niet als je naar je eigen dierenarts gaat, om je zo te dwingen naar hun eigen (goedkopere) dierenarts te gaan.

groeten,
Sandra
ladyorka
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:55

Re: Poes plast opeens op de stoel

Bericht door ladyorka »

de kat heeft de 3 keer op de stoel geplast kleine plasjes dat wel maar het is een leren stoel dus schoonmaken wil niet heb er nu plastik onder gedaan en er een mandje ingezet kattenmandje dus ze is echt wel krols daagt de kater uit nietnormaal meer maar hoe kan ik zien of ze wel of niet geholpen is volgens haar boekje is zij dat wel ik heb voor de katten 2 kattenbaken staan die alle dagen worden schoongemaakt heb jullie anwoorden gelezen en denk er over toch maar met haar naar de dierenarts te gaan zo kom ik er ook niet uit maar zie wel op tegen een nieuwe strelistie vooral als dat gedaan moet worden door de arts van het dierentehuis was daar toen ik ze haalde soort controlle heb daar geen hogepet van op veel dank voor jullie antwoorden laat zeker horen wat ergedaan word ladyorka
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Poes plast opeens op de stoel

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat er dan toch iets fout is gegaan of de opvang heeft een vergissing gemaakt. Je moet haar dus helaas echt weer opnieuw laten steriliseren, want anders hou je dit probleem (en nog andere problemen zoals een ongewenste zwangerschap).

groeten,
Sandra

PS: wil je voor de leesbaarheid wat puntjes aan het einde van de zin zetten ;-).
Plaats reactie