Enorme klitten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
winterblue28
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2008 07:32
Locatie: Noord Sleen

Enorme klitten

Bericht door winterblue28 »

Mijn poes Ferre heeft dankzij mijn slechte haar en borstelverzorging enorme klitten.
Onder haar buik en hals etc heeft ze enorme klitten.
Borstelen lukt niet meer. Wie heeft een tip?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Enorme klitten

Bericht door Lotte »

Ik ben bang dat je de klitten weg zult moeten knippen, of met een speciaal borsteltje waar een mesje in zit wegsnijden/borstelen.

En dan uiteraard vanaf nu wel heel goed borstelen, want anders is het dweilen met de kraan open
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Enorme klitten

Bericht door rieneke »

ik denk dat je haar in dit stadium het beste naar de dierenarts kan brengen, waar ze onder een roesje geschoren kan worden.
is vaak een enorme opluchting voor de kat.
wacht niet te lang, want zulke klitten zijn pijnlijk, en eronder kunnen huidproblemen ontstaan.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Enorme klitten

Bericht door Umimeis »

Gauw het haar wegscheren! Waarom heb je je kat niet goed verzorgd???
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Enorme klitten

Bericht door Sandra W »

Je moet inderdaad snel de klitten weg laten scheren bij de dierenarts of bij een trimsalon, want klitten zijn erg pijnlijk voor een kat.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: Enorme klitten

Bericht door julie en micha »

Mijn kat mag zometeen ook mee naar de dierenarts om een paar klitten weg te laten scheren. In de winter is het altijd een ramp met zijn vacht. Hij verliest de hele winter door grote plukken haar tegelijk van zijn ondervacht en die komen niet door de bovenvacht heen, dus dan gaat het klitten. Laatst had ik hem een keer op zondagavond gekamd en op maandagochtend had hij een hele grote klit in zijn hals, tot op de huid. Die kon ik gelukkig wel nog wegknippen :grin: Maar nu heeft hij onder zijn oksels en op zijn borst klitten die ik niet meer weg kan knippen, omdat ik hem anders pijn doe :-( dus nu maar een bezoekje aan de dierenarts. Arm beestje....
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Enorme klitten

Bericht door Leonie89 »

als het probleem de ondervacht is zou je er eens over na kunnen denken een furminator aan te schaffen.. die is speciaal voor de ondervacht.. onze noorse boskat heeft, zeker rond deze tijd, ook supersnel enorme klitten tot op de huid.. wij gaan eens in de week met de furminator erover en alles is zo weg.. echt ideaal hoor!! het is wel een duur ding, maar steeds met je kat naar de dierenarts is ook niet goedkoop en dan heb je ook nog eens allemaal kale plekken..
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Enorme klitten

Bericht door beestenbende »

Hoi,

Was even benieuwd of de klitten al weg zijn???
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: Enorme klitten

Bericht door julie en micha »

elvedinenleonie schreef:als het probleem de ondervacht is zou je er eens over na kunnen denken een furminator aan te schaffen.. die is speciaal voor de ondervacht.. onze noorse boskat heeft, zeker rond deze tijd, ook supersnel enorme klitten tot op de huid.. wij gaan eens in de week met de furminator erover en alles is zo weg.. echt ideaal hoor!! het is wel een duur ding, maar steeds met je kat naar de dierenarts is ook niet goedkoop en dan heb je ook nog eens allemaal kale plekken..


goede tip! :grin: Kun je die gewoon in de dierenwinkel kopen? Want het lijkt me wel heel erg handig. Hij heeft nu inderdaad een kale plek op zijn borst. Hij heeft zich wel heel erg rustig gehouden. Ik kon hem gewoon op zijn rug leggen en vasthouden en een collega van mij heeft hem geschoren. af en toe wilde hij wel vluchten, maar dan liet ik hem gewoon even gaan.
het heeft me gelukkig geen geld gekost. ik werk namelijk in een asiel, dus ik kon hem gewoon meenemen. De dierenarts van het asiel vroeg of hij voor het scheren onder narcose moest, maar ik wist meteen al dat dat niet hoefde. Anders had ik alleen de narcose hoeven te betalen.

Groetjes, Cindy
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Enorme klitten

Bericht door Leonie89 »

niet alle dierenzaken verkopen de furminator.. hij is ook via webshops te krijgen.. wij hebben em bij de dierenzaak bij ons om te hoek vandaan..
handig dat je in het asiel werkt :)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Enorme klitten

Bericht door lievelijn »

heb hem inderdaad in webshops gezien, dus ff googlen en dan weet je wat je zoekt ;-) zou gewoon even een rondje bellen want denk dat hij lang niet overal te koop is.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: Enorme klitten

Bericht door julie en micha »

bedankt! ik heb m al gevonden op internet.
Plaats reactie