'Nieuwe' poes plast overal

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Natje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2009 09:06

'Nieuwe' poes plast overal

Bericht door Natje »

Hallo,

Wij hadden in eerste instantie 3 katers. Vorig jaar is er eentje aankomen lopen een poes.

Het loopt niet helemaal lekker met de nieuwe poes. Ze moet echt voor een plekje vechten en kan (nog) niet erg goed met de katers opschieten.
Nu is het probleem dat zij zelf overal plast. Op het speelkleed van onze dochter en in haar slaapkamer in onze eetkamer. Heel vervelend. We hebben nu alle deuren al dicht, maar ik heb geen opties meer. Om haar weg te doen vind ik ook zo wat...

Heeft iemand een suggestie?

Groetjes,
Nathalie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 'nieuwe' poes plast overal

Bericht door rieneke »

goed mogelijk dat ze door de stress blaasproblemen heeft gekregen.
even een plasje opvangen en inleveren bij de dierenarts.

hoeveel bakken heb je trouwens staan?
Natje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2009 09:06

Re: 'nieuwe' poes plast overal

Bericht door Natje »

Nu 2 bakken staan.

Urine is al onderzocht. Kan niks gevonden worden, de dierenarts houdt het op stress.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 'nieuwe' poes plast overal

Bericht door rieneke »

twee bakken is wel wat weinig, voor vier katten.
staan ze el een flink stuk uit elkaar?

overleg eens met je dierenarts over clomicalm, liefst in combi met gedragstherapie.
een akelige situatie, zowel voor jou als voor poes.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 'Nieuwe' poes plast overal

Bericht door Sandra W »

Jouw poes is waarschijnlijk nu erg gestresst en durft misschien niet eens in de buurt van de kattenbak te komen of ze uit haar stress nu door middel van wildplassen.

Kun je haar niet een rustige eigen ruimte met een eigen bak geven en dan na een tijdje heel voorzichtig een nieuwe herintroductie (eventueel ondersteund door Clomicalm, een Feliway-stekker en kattentherapie) geven met je andere katten?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' poes plast overal

Bericht door beestenbende »

Ik denk ook dat het een uiting van stress is, juist omdat er niets is gevonden bij de da. Overigens hebben wij met 4 binnenkatten ook 2 kattenbakken, zolang je ze maar elke dag uitschept is er (bij ons tenminste) niets aan de hand. Zou het nog even aankijken en inderdaad wat Sandra aangeeft, wat hulpmiddeltjes in huis halen. Op het forum hoor ik goede dingen over de Feliway-stekker...heb deze zelf nog nooit gebruikt, maar schijn wel zijn werk te doen...Succes en hou je ons op de hoogte?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Natje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2009 09:06

Re: 'Nieuwe' poes plast overal

Bericht door Natje »

Heel erg bedankt voor jullie reacties en advies!

Ik denk inderdaad dat ik haar ergens rustig bij laat komen, lekker een mandje erbij. Goed idee!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Nathalie
Plaats reactie