Kaak schiet uit de kom bij kat

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
bibi73
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 apr 2008 02:14

Kaak schiet uit de kom bij kat

Bericht door bibi73 »

woe avond viel het me voor het eerst op bij mn poes cathy van bijna 14 dat ze haar bekje af en toe niet dicht krijgt.
Ze moet haar bekje dan helemaal open doen om hem weer goed te krijgen.
gisteravond gebeurde het ook weer een paar keer met snoepjes geven, en tijdens haar vachtjes wassen.
vandaag gebeurde dit steeds vaker, af en toe moet ik mn vinger in haar bekje doen om het goed te krijgen.
gelukkig raakt ze niet in paniek (ik wel in de stress)
Natuurlijk de dieren arts gebeld, die zei dat ik het even aan moest kijken.
ze heeft geen wondjes, geen ongeluk gehad.
Is hier iemand die dit eerder heeft meegemaakt met haar of zn kat???
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: kaak schiet uit de kom bij kat

Bericht door Tommy2008 »

Mijn vroegere poes heeft het ook gehad. Kwam 's morgens beneden en zat met haar bekkie open en allemaal kwijl eruit !
Dierenarts dacht aan een hersen bloeding of een val !
Kreeg toen haar bekkie helemaal niet dicht ...en met behulp van dierenarts en spuiten haar bekkie dicht gekregen maar nooit meer mooi recht en moest vanaf die tijd vloeibaar eten !
Die van mij had toen ook bij kaak gewricht een ontsteking zitten ..dus ja blijft een gok wat het nou echt geweest is bij die van mij !
Maar denk dat dit van jou kat iets anders is , maar wel ff in de gaten houden !
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kaak schiet uit de kom bij kat

Bericht door beestenbende »

hmmm, klinkt niet best. Zou toch maar naar de da gaan, want je wilt toch graag weten wat het is. Kan inderdaad komen van een val, maar een ziekte lijkt me ook niet uitgesloten. Ik heb het een keer meegemaakt, maar daar was de reden bekend. Een hond had de kat in zijn gezicht gebeten en door zwellingen etc kon hij zijn bekkie ook niet meer dicht krijgen...Sterkte en hou je ons op de hoogte?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie