Poes miauwt 's nachts

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Sasser
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:16
Locatie: Utrecht

Poes miauwt 's nachts

Bericht door Sasser »

Een van onze poezen (Luna, 2 jaar jong) begint zodra papa en mama ;) naar bed gaan te miauwen. Voordat we naar bed gaan ligt ze vaak te slapen op de bank en zodra mijn vriend en ik in bed liggen begint de opera. We hebben haar nu drie maanden in huis (net als haar zus Lux, 4 jaar jong), de eerste maand deed ze dit niet, maar de laatste tijd (zodra de lichten uit gaan) begint ze me miauwen. Haar zus doet dit niet en gaat altijd maar even kijken wat er aan de hand is als Luna zo zit te miauwen. Als ik haar roep of even een geluidje maak is het weer even stil, 5 minuten later begint ze weer. Ze gaat er gelukkig niet de hele nacht mee door (geloof ik ;) ) en ze komt 's nachts ook gewoon bij ons liggen en dan is er niks aan de hand. Heeft iemand misschien een verklaring voor het miauwen?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Poes miauwt 's nachts

Bericht door Maartje »

Luca van ons die miauwt ook regelmatig, bv als we op bed liggen zit hij beneden en hij miauwt, als we dan kom maar (of zo) roepen dan komt ie wel naar boven en houd ie op, maar ik denk dat je daar niet op moet reageren want dan vind ze het heel normaal dat jullie op elk miauwtje reageren en blijft ze doorgaan om aandacht.. (denk maar zo het zijn kleine kinderen ;-) )

Ik reageer er nu ook niet meer op bij Luca en het wordt al minder. (kan ook wel door castratie komen misschien maar dat weet ik niet)

Succes ermee.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Poes miauwt 's nachts

Bericht door Sandra W »

Precies, gewoon een gevalletje "actie-reactie", waarbij consequent negeren het enige is dat helpt.

groeten,
Sandra
Sasser
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:16
Locatie: Utrecht

Re: Poes miauwt 's nachts

Bericht door Sasser »

Dames, hartelijk dank voor de tips!! Dat wordt dus mondje dicht vanavond (pakt er alvast een rol duktape bij....voor mama dan he, papa snurkt overal doorheen :edoh: ;) )

Groeten!!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poes miauwt 's nachts

Bericht door rieneke »

goed advies, maar wat me ook opviel was de zin: voordat we naar bed gaan ligt ze vaak te slapen op de bank.
speel lekker even met een veter of hengeltje of zo, laat haar zich goed uitleven.
dat zal ze vast waarderen :smile:
Plaats reactie