Poes (14 weken) krabt

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Annelies84
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:25

Poes (14 weken) krabt

Bericht door Annelies84 »

We hebben twee kittens: Billy (poes) en Ramses (kater). Het zijn broer en zus. Ze zijn nu vijf dagen bij ons, dus ze hebben lang bij hun moeder gewoond. Het zijn lieve tijgers, ze wennen snel en spelen veel met elkaar.

Billy is de felste van de twee als ze met mensen speelt, Ramses kan heel fel zijn als hij met speelgoed in de weer is. Dat laatste is natuurlijk niet zo erg. Dat van Billy eigenlijk wel, en ik weet niet hoe ik het haar af moet leren.

Ze valt vooral handen aan. Ze krabt met nagels en bijt. Weet iemand wat een effectieve methode is? Wat ik op dit forum begrijp, is dat ze dit als kitten af moeten leren.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Poes (14 weken) krabt

Bericht door lievelijn »

er zijn hier al meerdere topics over geweest dus waarschijnlijk als je de functie zoeken gebruikt vind je een boel antwoorden. je moet het in ieder geval nu aanpakken inderdaad, wat hoe langer je hiermee wach hoe moeilijker het is m af te leren. Als Vlinder dat deed liet ik mijn handen slap hangen (dan is het geen prooi meer) zo snel mogelijk mijn hand weghalen en dan stopte ik met spelen.. dan speelde ik verder met een speeltje! je handen zijn geen speelgoed ;-)
ik <3 Vlinder
Plaats reactie