Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden? RIP!!

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door Sandra W »

Dat zijn inderdaad goede tekenen!

Wacht eerst maar even de uitslag af en als het dan zeker geen FIP is is het inderdaad handig om hem te laten laxeren en het vocht uit zijn buik te laten halen (waarschijnlijk met vochtafdrijvende medicijnen). Als er echter wel sporen (antistoffen) van het Coronavirus zijn aangetroffen moet je er op staan dat er een buikholtepuncie wordt gedaan. Als er dan gele draden uit komen heeft je kat helaas zeer waarschijnlijk FIP en moet je ook aan inslapen gaan denken.

Kijk ook eens naar de ogen van je katje. Als deze er anders dan anders uitzien, de pupillen duidelijk meer bewegen dan gewoonlijk en de kleur van de iris veranderd is, kan dit ook een indicatie van FIP zijn.

groeten,
Sandra
FlorianKoP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:01

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door FlorianKoP »

Dat heeft hij niet.

Ook geen geelzucht, niet niezen,...

De enige indicaties van FIP zijn momenteel de dikke buik en de lusteloosheid. De depressie is wat weg, de eetlust komt terug,... En volgens mij is de koorts ook gezakt (geen warme oortjes/ neusje meer...)
FlorianKoP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:01

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door FlorianKoP »

Bloedonderzoek is negatief wat wil zeggen dat hij waarschijnlijk geen FIP heeft :edance: Wel moet er rekening gehouden worden met valse hoop omdat er een incubatietijd van 2 weken is eer dat dat in het bloed kan worden teruggevonden, maar aangezien hij twee weken geleden ook al wat koortsig was, is de kans op valse hoop vrij klein!

Nu verder goed verzorgen, zien dat hij goed blijft eten en straks een thermometer gaan kopen om zijn temperatuur op te meten.

De DA wil nog 2 dagen wachten om te zien of het vocht zelf niet begint te verdwijnen en dat hij niet naar toilet gaat kan normaal zijn, aangezien dat dat bij een kat blijkbaar 48 uur kan duren eer ze na een periode van niet eten terug naar toilet moeten...

Kans op goede afloop begint dus gestaag te groeien!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door Sandra W »

Joeppie :mmwhistle: :mmwhistle:!! Ik ben heel blij voor jullie met dit voorzichtig positieve nieuws!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door Leonie89 »

:pdtura1: :pdtura1: wat fijn!! :pdtura1: :pdtura1:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door sandy »

Heel fijn tot zover! :thup:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door rieneke »

wat een heerlijk nieuws na al die zorgen!
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door Muizenis »

:cathappy: Zoals de Engelsen zeggen; Hij is het bos nog niet uit... Maar er is wel weer een sprankje hoop! En zoals eerder al gezegd, ga je van het ergste uit dan valt het altijd mee!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door lievelijn »

jeeeee wat fijn :grin:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door tacuma »

Ik ben blij voor jullie en voor Findus! Heel goed nieuws!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
FlorianKoP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:01

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door FlorianKoP »

hmm, kom er met mee van de DA. Nog steeds 39,8° koorts en het vocht in zijn buik blijft vermeerderen. Het ziet er terug een pak minder goed uit. Moet nu ook Prednisolone geven. Volgens de DA gaat hij zich hier op redelijk korte termijn ofwel beter van voelen en terug normaal beginnen eten en spelen ed. Ofwel zal het een omgekeerde reactie hebben en zal hij na het WE zo verzwakt zijn dat we hem toch zullen moeten laten inslapen...

Maar we blijven hopen en hem vollenbak vertroetelen!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door Leonie89 »

he getsie :???: hopen dat de prednisolone op de juiste manier aanslaat!!
we duimen hier voor jullie!!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door sandy »

Waarom word er nu geen punctie genomen?
Lijkt me wel verstandig op dit moment gezien het vocht erger word :???:
Het beestje kan wel volgedouwd worden met medicijnen maar zolang je niet zeker bent wat het is, is dat een beetje water naar de zee dragen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door Sandra W »

Arme kat, het zit hem echt niet mee :-(!

Ik snap eerlijk gezegd niet zo veel van je dierenarts, want die Prednisolon had hij al direct moeten geven samen met een eetlustwekkende injectie en inderdaad had hij ook gelijk een buikholtepunctie moeten doen.

Ik hoop van harte dat deze medicijnen nu aanslaan, maar anders ziet het er helaas toch niet zo goed voor hem uit.....

groeten,
Sandra
FlorianKoP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:01

Re: Waarschijnlijk FIP. Valt Findus nog te redden?

Bericht door FlorianKoP »

Mja, heb wel de indruk dat het een goede DA is die echt wel met de beestjes inzit. Zo liet hij mij zondag meteen komen zonder zondagtarief aan te rekenen, is hij heel zachtaardig met de beestjes, staat er dag en nacht voor klaar... Heb ook gevraagd voor eetlustopwekkend middel, maar dat vond hij om één of andere reden niet nodig... Dat begrijp ik ook wel niet goed... Hij is vermagerd en momenteel té mager, maar volgens de dierenarts nog niet te mager om echt ongezond te zijn... En hij is ook nog voldoende gehydrateerd... Verder gaan we al jarenlang met de katten van bij mij ouders ook bij die DA en toch nog nooit klachten van gehad... Ik hoop inderdaad dat hij weet wat hij doet...
Plaats reactie