Iris kotst eten er vaak uit

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Iris kotst eten er vaak uit

Bericht door beestenbende »

Iris, een 4 jarige britse korthaar die we sinds ca 2 weken hebben kotst de laatse tijd veel. Bij de vorige eigenaar kreeg ze Whiskas, maar op aanraden van haar fokker (die ik belde vanwege het kotsen) zijn we overgegaan op RC fit nr 34. Dit eet ze nu een week.Ze likt heel veel, eet en drinkt gewoon normaal. Maar likt tegenwoordig vaak aan mijn haar en wollen trui. Zou e.e.a. met elkaar te maken hebben? Moet ik even wachten tot ze weer gewend is aan de RC? of toch maar naar de da?
Ik heb niet de indruk dat ze ziek is, want ze kotst direct na het eten de boel er weer uit (zie geen haren ofzo...) Wat wel opvalt iedere keer als ze wat uit blik krijgt gaat ze na 2 min overgeven...Wat zouden jullie doen?

zal even een foto bijsluiten.

http://i408.photobucket.com/albums/pp16 ... b006-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: iris kotst eten er vaak uit

Bericht door Sandra W »

Het kan zijn dat ze een gevoelig spijsverteringssysteem heeft en dan is een ander type brok (zoals Sensitivity van RC) beter geschikt voor haar of misschien is ze toch wat ziek en moet je even met haar naar de dierenarts gaan, maar ik denk dat het een goed idee is om het eerst even aan te zien tot ze aan deze nieuwe brokjes gewend is. En stop ook maar helemaal met het geven van blikvoer, aangezien ze daar helemaal van gaat overgeven.

Verder kan het ook zijn dat ze wat stress heeft omdat ze pas kort bij jullie is en dus te gehaast en gestresst eet en daarom overgeeft. Het vele likken van haar vacht en het likken aan wol wijzen namelijk op het zichzelf geruststellen bij stress. Het kan dus ook zijn dat het overgeven vanzelf overgaat als ze helemaal aan jullie gewend is, maar zet haar voor de zekerheid maar even apart tijdens het eten, zodat ze rustig kan eten en daarbij geen stress ervaart.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: iris kotst eten er vaak uit

Bericht door beestenbende »

handig een naam genoot met ervaring! Dank je.
Dinsdag gaan we zo wie zo met de katers naar de da, ivm castratie en nemen haar even voor de zekerheid mee dan, mits dat mogelijk is...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Iris kotst eten er vaak uit

Bericht door beestenbende »

ze heeft gelukkig nu al 2 dagen niet overgegeven, maar eet uit zich zelf al geen blikvoer als de andere 4 gaan aanvallen. Dus ze houdt het zelf al aardig in de gaten.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Iris kotst eten er vaak uit

Bericht door yana »

Kan ook zijn dat ze teveel schrokt, had onze ragdoll ook aan het begin. In beetjes voeren hielp maar deels. Het ging over toen we permanent voer neer zetten. Dan hóefde ze niet meer te schrokken.
Kan ook haarbal zijn. Als er grote in zit, kan er weinig voer meer bij.
Plaats reactie