Katertje van 6 maanden miauwt snachts steeds meer

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Kay
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 23:26

Katertje van 6 maanden miauwt snachts steeds meer

Bericht door Kay »

Ik heb een katertje van nu ong 6 maanden en hij is laatst begonnen met snachts heel irritant veel en hard te miauwen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij zelf doof is, net als zn moeder, maar die had dit niet. Ook laat ik hem niet naar buiten, dat vind ik te gevaarlijk voor een dove kat. Zijn moeder is laatst al aangereden. Ook overdag miauwt ie wel eens, maar dit is meestal als ik net thuis ben en dan de deur weer uit loopt, dus dat hij mij zoekt. snachts deed hij t af en toe wel, maar de laatste tijd is dit enorm toegenomen. Nat spuiten met plantenspuit helpt niet, Negeren helpt niet, oppakken in nekvel helpt niet, in bench opsluiten ook niet echt. Ik reageer er het liefst zo min mogelijk op, wil het niet aanmoedigen. Ik woon op kamers, dus hij moet bij mij op de kamer slapen. En ik slaap hierdoor dus snachts minder en bovendien wil ik niet dat mn huisgenoten er last van hebben dat ie ze wakker houdt/maakt. Kan het zijn dat het helpt als ik mn kater laat castreren? ik was er nog niet over uit of ik dat wou.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katertje van 6 maanden miauwt snachts steeds meer

Bericht door rieneke »

ik denk dat het hoog tijd wordt 'm te laten castreren.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Katertje van 6 maanden miauwt snachts steeds meer

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat dit ook gewoon hoort bij een dove kat, want die hoort zichzelf niet en dit zal dus altijd wel een beetje blijven.

Kan hij niet 's-nachts lekker door het huis lopen om de verveling te verdrijven? Verder helpen misschien wat speeltjes om hem bezig te houden en het meest ideale zou natuurlijk nog een kittentje erbij zijn. Kun je een huisgenootje niet zo ver krijgen? ;-)

groeten,
Sandra
Plaats reactie