Verzorging na de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

Tommy2008 schreef:Toppie dat het zo goed gaat met jullie heren !
Even een vraagje ... voor pompidou denk ik dan !
Me dochter van 10 gaat een spreekbeurt over katten doen en nou wordt onze tommy a.s maandag gecastreerd en nu wil ze erbij ...wat denk jij ...jij heb het van dicht bij gezien is dat wat voor me dochter ?
als ik ook even mag reageren ;-) ookal was de vraag niet voor mij bedoeld....... ik denk dat jij zelf de enige bent die daarover kan beslissen.. laat haar eens kijken naar animal planet.. daar zijn veel programma's over de amerikaanse dierenambulance met bloed enzo.. ik denk, vergelijkbaar aan een castratie.. en je weet zelf het beste, kan ze tegen bloed, tegen andermans bloed?
wij weten zo niet wat voor meisje het is.. ik loop stage in groep 7/8 en mijn groep 7 dames zouden het aan kunnen denk ik.. ik denk juist dat het ze heel erg zal boeien..
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

elvedinenleonie schreef:
Ik ben leiding bij scouting van de welpen (7-11jr) en als ik de oudere kinderen zie dan denk ik dat ze zoiets wel aankunnen en inderdaad erg interessant vinden. Maarja elk kind is anders. Je kunt het aan haar voorleggen ze is al wel oud genoeg om zoiets zelf in te schatten denk ik...
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tommy2008 »

Me dochter kijkt veel animal planet ! Vindt dat reuze interesant maar ook vaak weer zielig.
Zelf denk ik ook wel dat ze het aankan ... zal anders is op you tube een filmpje ervan zoeken en laten zien aan haar, kijken hoe ze reageert :idea:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Sandra W »

Een castratie is goed te doen hoor, al is het eerste sneetje wel wat vreemd om te zien, maar een volledige sterilisatie van een poes (inclusief baarmoederverwijdering) is niet voor ieder kind weggelegd ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

Maartje schreef:Pompidou_poesie bij jou alles weer goed met de heren??? hier wel, ze zijn weer als ouds :-) nog wel likken aan de "wond" maar meer niet Kenji draaide vanmiddag extreem langs mijn benen af :-) staart krullend om mijn been heen hihi, dat hebben ze nog nooit gedaan..

ik hoop dat bij jou alles goed gaat.

Groetjes Maartje

ja hier ook alletwee weer helemaal zichzelf!!!! likken doen ze niet meer, en ze laten ook de dames met rust :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

Tommy2008 schreef:Toppie dat het zo goed gaat met jullie heren !
Even een vraagje ... voor pompidou denk ik dan !
Me dochter van 10 gaat een spreekbeurt over katten doen en nou wordt onze tommy a.s maandag gecastreerd en nu wil ze erbij ...wat denk jij ...jij heb het van dicht bij gezien is dat wat voor me dochter ?
Ik vond het niet angstaanjagend of zo, en veel bloed was er ook niet te zien. Dus ik vond het echt meevallen.

Maar ik denk ook dat het van je dochter afhangt hoor, hoe ze zelf is, en hoe ze omgaat met het zien van bloed en zo (veel was het niet, maar bloed zie je altijd natuurlijk)

Zal even beschrijven wat ik zag:

Eerst doet ze ze inslapen natuurlijk, dan gaat er zalf in de ogen (zo drogen ze niet uit, want ze blijven open tijdens de narcose)
Daarna neemt ze de poes en neemt één van de balletjes goed vast (het haar is er dan al afgedaan)
Dan maakt ze een kleine insnijding zodat de teelbal eruit komt, daarna bindt ze de zaadleider en het bloedvat af en knipt de teelbal eraf. Doordat het bloedvat is afgebonden zie je heel weinig bloed.
Dan idem voor de tweede teelbal.
Ze hecht en dat is het eigenlijk.

Ik vond het eigenlijk enger dat de ogen openbleven, dan te zien hoe ze "ontmannelijkt" werden.
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tommy2008 »

Filmpje van een castratie van een kater laten zien aan me dochter en heb met oehhh en aaahhh gekeken en vond het reuze interesant om te zien hoe dat gaat !
Maar als Tommy maandag moet gaat ze toch niet mee, ja het is me eigen kat en dat wil ik niet zien dat ze hem pijn doen zegt ze !
Zit er zelf al een week tegen aan te hikken dat het gaat gebeuren ...maar na jullie reacties dat het zo goed gegaan is ben ik wel gerustgesteld ! en hoop dat het met Tommy ook goed zal gaan a.s maandag !
Tommy wordt maandag om 12 uur geholpen en mag vanaf 20 uur de avond ervoor niks meer hebben ...maar ook geen water dan ???
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door rieneke »

water mag je gewoon laten staan hoor.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

Hoi hoi,

Bij ons mochten ze vanaf 18.00 's avonds (avond ervoor) geen eten tot 21.00 's avonds (op de dag zelf) verder mochten ze wel gewoon water.

Succes alvast met Tommie...

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

Tommy2008 schreef:Filmpje van een castratie van een kater laten zien aan me dochter en heb met oehhh en aaahhh gekeken en vond het reuze interesant om te zien hoe dat gaat !
Maar als Tommy maandag moet gaat ze toch niet mee, ja het is me eigen kat en dat wil ik niet zien dat ze hem pijn doen zegt ze !
Zit er zelf al een week tegen aan te hikken dat het gaat gebeuren ...maar na jullie reacties dat het zo goed gegaan is ben ik wel gerustgesteld ! en hoop dat het met Tommy ook goed zal gaan a.s maandag !
Tommy wordt maandag om 12 uur geholpen en mag vanaf 20 uur de avond ervoor niks meer hebben ...maar ook geen water dan ???
hahah doe jij zo veel moeite om voorbereid te zijn, wil mevrouw niet eens!! hahahaha.. nou met een filmpje krijgt ze vast ook een mooie spreekbeurt :)
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tommy2008 »

De castratie is achter de rug :edance:
12 uur moest Tommy er zijn en 13 uur was ik al weer thuis met hem ... Gelijk zijn reis bak open gedaan en Tommy kwam er gelijk uit hobbelen ...en natuurlijk half dronken een paar stappen gedaan en ff snuffelen en likken aan de wond !
Daarna naar het raam gelopen , nou ja zwalken en ging daar ff kijken ...helemaal bibberen .
Ik hem terug gelegd in zijn eigen mandje ...dekentje erover en ging tukken en ik dacht zo kan ik ff dweilen zodat Tommy er niet gelijk over heen loopt maar nee dat was van korte duur ;-) daar kwam Tommy al aan , dus maar weer gestopt :enaughty:
Tommy terug gelegd in zijn mandje maar nee meneer wilde naar de kattenbak en daarna op mijn stoel liggen dus ...hoppa mandje gepakt en op mijn stoel gelegd en ligt nu lekker te tukken ... leg hem toch zo maar even weer op de grond met zijn mandje en dekentje erover als ik me kids ga halen van school en Tommy ondertussen wakker wordt en van de stoel gaat springen !
Anti- biotica spuit gekregen en een spuit tegen de pijn die 24 uur werkt en voor daarna eventueel nog tabletjes als hij morgen toch nog wat pijn blijkt te hebben ! Dus tot nu toe gaat het toppie ... :edance:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

wat lekker dat het zo goed gegaan is!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Seemy »

Fijn dat alles goed is gegaan bij Tommy!
Meneer lekker ff verwennen vandaag en dan komt het helemaal goed ;-) !

Groetjes
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

fijn dat alles goed gegaan is...

Die heren van ons hebben nu wat korstjes op de plek zitten maar die zijn al weg aan het gaan.. Verder gaat het bij die van ons nu heel goed, ze likken er nog wel aan maar verder zijn ze helemaal de oude...

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tommy2008 »

Tommy is weer helemaal de oude , lekker ondeugend en eet weer als vanouds !
Zou bijna denken dat er niks geburd zou zijn ... :lol:
Bij Tommy wel ballentjes en zakjes weggehaald ..ziet er goed uit ...ziet geen wondje of wat dan ook ..klein kaal plekje alleen !
Plaats reactie