Verzorging na de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Sandra W »

Geef gewoon niet te veel eten tegelijk en geef gewoon nog wat extra als ze na een kwartiertje nog wat lusten, dan zal het misselijk worden en overgeven wel meevallen.

O ja, zolang ze nog wat wankel zijn moet je wel goed warm houden, zeker nu het vannacht zo ontzettend koud wordt. Dit geldt nog veel sterker voor gesteriliseerde poezen, want die hebben een echte operatie achter de rug, maar het is ook voor hun een goed idee om vannacht de kachel wat hoger te laten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

Sandra W schreef: O ja, zolang ze nog wat wankel zijn moet je wel goed warm houden, zeker nu het vannacht zo ontzettend koud wordt. Dit geldt nog veel sterker voor gesteriliseerde poezen, want die hebben een echte operatie achter de rug, maar het is ook voor hun een goed idee om vannacht de kachel wat hoger te laten.

groeten,
Sandra
dat was ik inderdaad ook van plan ja, ze voelen wel wat koud aan, dus hier staat de verwarming op 24° ;)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

ja inderdaad hier voelen ze ook wat kouder aan (ff gevoeld) nouja met de vloerverwarming aan vannacht komt dat wel goed (staat nu ook aan dus scheelt) Kenji ligt lekker in een doos en Luca op het kleed :grin: maar sandra heel erg bedankt voor de tip want ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht :oops:
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door rieneke »

indedaad een goede tip!
ik heb hier welliswaar geen operatiepatientjes, maar wel een kitten en een oud taartje.
de verwarming gaat dus een tandje hoger vannacht.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

Pompidou_poesie schreef:dat was ik inderdaad ook van plan ja, ze voelen wel wat koud aan, dus hier staat de verwarming op 24° ;)
24 :shock: bij ons is de verwarming s nachts uit!! maar wij hebben ook geen operatiepatientjes natuurlijk.. Als Benthe het koud heeft kruipt ze wel bij ons onder de dekens :lol:
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

elvedinenleonie schreef: 24 :shock: bij ons is de verwarming s nachts uit!! maar wij hebben ook geen operatiepatientjes natuurlijk.. Als Benthe het koud heeft kruipt ze wel bij ons onder de dekens :lol:
wij hebben een heel oud huis, is echt wel nodig hoor ;)

we zijn van plan om dit of volgend jaar te gaan verbouwen, en dus ook beter te isoleren :)

's nachts staat de verwarming hier op 21° omdat het anders 's morgens te koud is als we opstaan, heb ook nog 3 kids rondlopen, wil wel dat die het lekker warm hebben als ze opstaan ;) Ook voor Akira, onze berner, is het aangenaam dat het warm is, ze houdt echt helemaal niet van de kou ;)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

:shock: toch vind ik 24 wel erg warm hoor!! maar inderdaad als er een boel warmte verloren gaat moet de verwarming natuurlijk hoog, en wordt de temp ook noot 24 graden ;-) maar fijn dat de mannen het zo goed doorstaan hebben!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

Vooral Casper weet met zichzelf geen blijf, lijkt me, hij loopt wat verloren rond, en weet het precies allemaal niet zo goed. Wel is hij weeral aan het springen en spelen, maar dan ineens krijgt hij precies een "klop van de hamer", en lijkt hij het even allemaal niet meer te weten...

Is dit normaal??
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

bij mensen weet ik dat dit wel vaker gebeurdt.. vaak krijg je dan nog en "wakker wordt middeltje" ik weet niet hoe dit bij katten is :???: maar als je het idee hebt dat hij te suf is zou ik voor de zekerheid even naar de da bellen!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

lievelijn schreef:bij mensen weet ik dat dit wel vaker gebeurdt.. vaak krijg je dan nog en "wakker wordt middeltje" ik weet niet hoe dit bij katten is :???: maar als je het idee hebt dat hij te suf is zou ik voor de zekerheid even naar de da bellen!
een wakker word middel heeft ie niet gehad.

echt suf zou ik het niet noemen, het is meer een "ik weet met mezelf geen blijf" gevoel lijkt me

of hij is gewoon nog niet over de verdoving heen, of hij kan geen vrede nemen met zijn afgenomen mannelijkheid ;)

(kan me wel voorstellen dat als die hormonen niet meer door je lijf razen, je eventjes moet bijkomen ;))
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

Pompidou_poesie schreef: een wakker word middel heeft ie niet gehad.

echt suf zou ik het niet noemen, het is meer een "ik weet met mezelf geen blijf" gevoel lijkt me

of hij is gewoon nog niet over de verdoving heen, of hij kan geen vrede nemen met zijn afgenomen mannelijkheid ;)

(kan me wel voorstellen dat als die hormonen niet meer door je lijf razen, je eventjes moet bijkomen ;))
als wij met Benthe naar de DA zijn geweest voor slechts inentingen ofzo, is ze de rest van de dag een beetje van slag.. ze bivakkeert dan onder het bed.. ze komt iniedergeval niet bij ons op schoot wat ze normaal heel graag wil..
als onze Benthe al een dag van slag is van zoiets kleins, geloof ik zeker dat jou heertje een beetje van de wereld is door zijn operatie.. dat jou andere meneer er geen/minder last van heeft zal met karakter te maken hebben..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Sandra W »

Die hormonen blijven nog wel een week of 6 door zijn lijf razen, dus dat zal het niet zijn. Waarschijnlijk is hij gewoon nog een beetje onder de indruk van wat hem overkomen is.

Sommige katten komen niet geheel uit de narcose en die moeten dan inderdaad een injectie met een opwekkend middel hebben, maar als hij gewoon bij is en niet suf, is er waarschijnlijk niets aan de hand.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

thanks meiden, voor de geruststellende woorden :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
ollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:33

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door ollie »

Onze Ollie is gister gecastreerd, we moesten hem tussen 10.00 uur en 10.30 uur brengen en we mochten hem tussen 14.00 uur en 17.00 uur weer halen.
We hebben hem natuurlijk gelijhk om 14.oo uur gehaald en hij lag wat verdwaasd in zijn hok te kijken, had er nog allemaal niet zo'n zin in.
Thuis gekomen, sprong (auw) hij gelijk op de vensterbank (lekker warm) en heeft wat geslapen.
Hij is wakker geworden en ging gelijk zijn onderstel eens uitgebreid wassen, en hij liep daarna ook gelijk weer naar zijn etensbak,
eigenlijk mocht hij alleen drinken, en sávonds pas een heeeel klein beetje brokjes, maar hij miauwde zo, dus heb ik hem gewoon wat gegevevn hoor.
Hij at ze gelijk op en het eten is er ook ingebleven......
daarna op en af geslapen gewassen, gedronken en toch weer wat gegegeten!
Al met al is het ons 100% mee gevallen!
Ollie weet ik niet die zegt er niet veel over ;-)
moet wel zeggen dat vandaag hij ook weer de geone ondeugende Ollie is hoor, wel lachen tis net of gister niet gebeurd is, en je ziet er helemaal niets van van een wondje ofzo.....
Ik zei net nog tegen mijn man, als ze maar iets gedaan hebben!! 8-)
goed dit was zo'n beetje mijn verhaal!
Groetjes!!
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

hoi hoi, nou ik werd vanmorgen wakker tjah gewoon om 7 uur meteen ff gaan kijken nouja ze gingen meteen het halletje in (zoals erlke ochtend) verder liepen ze alweer wat vrolijker en wakkerder rond, vanmiddag toen ik thuis kwam zaten ze alweer in de krabpaal en op de stoelen (vaste wat hogere plekjes) verder gaat het heel erg goed naar mijn inzien. ze kruipen allebij alweer op schoot en worden graag geaaid. Verder likken ze nog wel regelmatig aan het plekje. Ze zijn nog wel wat rustig maarja vind ik ook niet gek, ik heb het idee dat ze er wel "last" van hebben, als ze gaan liggen draaien ze soms een beetje waardoor het lijkt of het erg gevoelig is.

Ollie bij jou zie je geen wondjes?? bij die van ons lijkt het net of ze er een anusje bij hebben (wat klinkt dat zielig) maar ziet er een beetje zo uit, ik zal eens proberen een foto te maken.

groetjes maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Plaats reactie