Verzorging na de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

maartje: hier lijkt het inderdaad ook zo, zoals jij het beschrijft dat het eruit ziet.
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
ollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:33

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door ollie »

Maartje schreef:hoi hoi, nou ik werd vanmorgen wakker tjah gewoon om 7 uur meteen ff gaan kijken nouja ze gingen meteen het halletje in (zoals erlke ochtend) verder liepen ze alweer wat vrolijker en wakkerder rond, vanmiddag toen ik thuis kwam zaten ze alweer in de krabpaal en op de stoelen (vaste wat hogere plekjes) verder gaat het heel erg goed naar mijn inzien. ze kruipen allebij alweer op schoot en worden graag geaaid. Verder likken ze nog wel regelmatig aan het plekje. Ze zijn nog wel wat rustig maarja vind ik ook niet gek, ik heb het idee dat ze er wel "last" van hebben, als ze gaan liggen draaien ze soms een beetje waardoor het lijkt of het erg gevoelig is.

Ollie bij jou zie je geen wondjes?? bij die van ons lijkt het net of ze er een anusje bij hebben (wat klinkt dat zielig) maar ziet er een beetje zo uit, ik zal eens proberen een foto te maken.

groetjes maartje
hoi!
Ik heb er nog niet met een vergroot glas bijgezeten maar het ziet er gewoon uit zeg maar, lijkt zelfs nog of hij balletjes heeft....is natuurlijk wat opgezet nog, maar ik bedoel ik had zelf verwacht dat het een bloederige massa zou zijn...niet dus gelukkig!
Groetjes Mirjam (baasje van Ollie)
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

de huid waar de balletjes inzaten is er nog, dus daardoor lijkt het dat ze er nog inzitten
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

volgens mijn werd vroeger het hele zakje weg gehaald.. wat ze nu doen weet ik niet.. maar als ze mensen mannen castereren hebben die toch ook nog gewoon ballen??!!
:icon_shifty:
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

elvedinenleonie schreef:volgens mijn werd vroeger het hele zakje weg gehaald.. wat ze nu doen weet ik niet.. maar als ze mensen mannen castereren hebben die toch ook nog gewoon ballen??!!
:icon_shifty:
De ballen zijn er echt uit, geloof me, ik heb ze gezien, en die waren groter dan ik verwachtte eigenlijk

maar de huid die dus rond de ballen zat, die zit er nog, en heeft nog een beetje die vorm ook ;)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

Laatst gewijzigd door Maartje op 06 jan 2009 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

Pompidou_poesie schreef: De ballen zijn er echt uit, geloof me, ik heb ze gezien, en die waren groter dan ik verwachtte eigenlijk

maar de huid die dus rond de ballen zat, die zit er nog, en heeft nog een beetje die vorm ook ;)
ohja, je hebt alles gezien he, hahaha.. sorry ik moet er nog steeds aan wennen.. maar jij heb in ieder geval bewijs dat ze er echt uit zijn!!
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

elvedinenleonie schreef: ohja, je hebt alles gezien he, hahaha.. sorry ik moet er nog steeds aan wennen.. maar jij heb in ieder geval bewijs dat ze er echt uit zijn!!
dat zeker :)

ik durfde nog net niet vragen of ik ze meekreeg naar huis hahahahaah
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Sandra W »

Ik heb ook wel eens een castratie gezien van een kater en daarbij laten ze tegenwoordig inderdaad de zak zitten, maar halen ze de ballen eruit. Bij een hond (reu) is dat anders, daarvan halen ze wel het hele zaakje weg. En bij een man snijden ze alleen het "sperma-aanmaakmechanisme" (ik weet niet hoe je dat precies noemt) door, maar laten ze de rest zitten (tenzij het een echte castratie betreft :???:)

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Leonie89 »

Sandra W schreef:Ik heb ook wel eens een castratie gezien van een kater en daarbij laten ze tegenwoordig inderdaad de zak zitten, maar halen ze de ballen eruit. Bij een hond (reu) is dat anders, daarvan halen ze wel het hele zaakje weg. En bij een man snijden ze alleen het "sperma-aanmaakmechanisme" (ik weet niet hoe je dat precies noemt) door, maar laten ze de rest zitten (tenzij het een echte castratie betreft :???:)

groeten,
Sandra
gevonden:
Bij de man door het dichtbij de teelballen onderbreken van de beide zaadleiders, de doorgang voor zaadcellen. Dit heet vasectomie. De vasectomie is een relatief kleine ingreep die poliklinisch met lokale verdoving kan plaatsvinden. De wond/litteken in de balzak kan enkele dagen gevoelig zijn en dan is het klaar.

dit valt trouwens onder sterilisatie.. castratie is echt het verwijderen van de teelballen..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Sandra W »

Inderdaad een "zaadleider", ik kon er even niet opkomen :oops:.

En een castratie is de nachtmerrie van iedere man :lol:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

Pompidou_poesie bij jou alles weer goed met de heren??? hier wel, ze zijn weer als ouds :-) nog wel likken aan de "wond" maar meer niet Kenji draaide vanmiddag extreem langs mijn benen af :-) staart krullend om mijn been heen hihi, dat hebben ze nog nooit gedaan..

ik hoop dat bij jou alles goed gaat.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Seemy »

Fijn hoor!
Wat leuk dat ze zo aanhalig zijn...!!!

Ik merk nu bij Brenton ook al veel verschil in zijn gedrag, hij is veel aanhaliger en ligt graag op schoot :grin: wat hij voor de castratie eigenlijk bijna nooit wou!
Liefst languit in de lengte van je benen als je die op tafel hebt en zich dan steeds langer makend... haha grappig gezicht... kan het nog langer!!?? :lol:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

hahah nouja ik vraag me af hoe erg erg kan zijn, ze lagen voor de castratie al erg graag op schoot :) ze hebben afgelopen nacht ook heeeeeeeeeeeeeerlijk bij ons op bed gelegen (Kenji zoals gewoonlijk bij mijn voeteneind :icon_shifty: mjaaah het zijn en blijven gewoon schatjes :verliefd:
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tommy2008 »

Toppie dat het zo goed gaat met jullie heren !
Even een vraagje ... voor pompidou denk ik dan !
Me dochter van 10 gaat een spreekbeurt over katten doen en nou wordt onze tommy a.s maandag gecastreerd en nu wil ze erbij ...wat denk jij ...jij heb het van dicht bij gezien is dat wat voor me dochter ?
Plaats reactie