Verzorging na de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Pompidou_poesie »

Fijn dat Tommy weer helemaal de oude is!!!


hier wordt Casper iets aanhankelijker dan voor de operatie.
Ervoor zou hij nooit zelf komen om te knuffelen, nu komt hij heel af en toe spinnend naar me toe om geaaid te worden, echt knuffelen noem ik het nog niet, want ik mag hem niet pakken, maar hij komt wel vragen om te aaien :edance:
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

Het heeft wel met na de castratie te maken maar ook weer niet.

Ik geef Kenji en Luca nu Royal Canin 36 kittenvoor van 4 tot 12 mnd http://www.zooplus.nl/bilder/royal/cani ... 4900_3.jpg. Nou is de zak bijna leeg en heb ik veel verhalen gehoord om na de castratie volwassenvoer te geven. Nou twijfel ik daar wel aan, wat kan ik nou het beste doen. In ieder geval de zak opmaken, maar daarna meteen (met mengen) overgaan op Royal Canin 27 indoor http://www.zooplus.nl/bilder/royal/cani ... 7191_2.jpg?

Ik hoor jullie meningen graag.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door rieneke »

ikzelf zou gewoon adult voer geven, en geen indoor.
dit omdat ze toch nog steeds in de groei zijn.
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door moppie »

hoi ,

onze tijger is morgen aan de beurt om "geholpen "te worden .
goed om te lezen dat het eigenlijk met nazorg dus wel meevalt ?
vind het toch wel een beetje zielig , ik mag vanaf vanavond 12 uur geen eten meer geven en morgen om kwart voor 9 moet ik ook de waterbak wegzetten , om kwat voor 11 wordt ie geholpen , en zou hem dan smiddag's al weer kunnen halen , spannend , ben benieuwd hoop maar dat het niet te veel pijn doet bij hem ofzo .
ben er zelf wel een beetje zenuwachtig voor :oops:
groetjes ;-)
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Maartje »

Ha Moppie,

Nou het stelt eigenlijk vrij weinig voor. Je hebt alleen de hele dag een slaperige/dronken kat rondlopen, die zich een beetje terug trekt (althans 1 bij ons wel) ze zoeken een lekker plekje om te slapen.

In ieder geval heel veel succes voor je tijgertje en jij ook natuurlijk :-).

Liefs Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Seemy »

Hey Moppie!
Succes voor jullie tijger morgen ;-)
Hopen dat hij zich snel weer de oude voelt na de narcose.
Het valt allemaal mee hoor, je zult het zien morgen... :smile:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door moppie »

hey dank jullie voor de geruststelling , onze tijger is om kwart voor 11 aan de beurt , en hij mag sinds gisteravond niets meer eten , dit is zo zielig hij heeft honger :-(
zit ie bij zijn lege bak mijn heeel zielig aan te staren en maar roepen , ik heb hier wel moeite mee , maar het is met klem gezegt niets te eten geven , weet eigenlijk alleen waarom niet ??? is dat voor de narcose omdat ie anders niet werkt ofzo??
en om kwart voor 9 moet ik ook nog zijn water weg zetten , dit gaat ie me nooit vergeven ! :evil:
ik heb in iedergeval wel allemaal lekkere dingetjes gehaald voor als ie thuiskomt , ja zal het toch goed moeten maken met hem ;-)
groetjes lon en een heel hongerige zielige tijger :smile:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

anders gaat ie overgeven en dat is niet fijn.. kan ie zelfs in stikken...
en vlinder was na haar sterilisatie zo blij dat ik haar kwam halen dat ik niks meer goed hoefde te maken hoor ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door moppie »

hoi , ik hoop maar dat ie het mijn dan ook vergeeft als ik hem straks weer kom halen , mijn zoontje van 10 doet dat niet in ieder geval , heb hem net pas verteld wat er precies gaat gebeuren , en heel verontwaardigd mam! dan is ie straks geen jongen meer! haha .
vond het een beetje moeilijk uit te leggen waarom nou precies ?
heb verteld zodat ie geen babypoesjes kan maken bij andere poesjes , ook geen slim antwoord , want voor kinderen zijn babypoesjes natuurlijk het geweldigst haha , slimme zet van mijn om het zo uit te leggen :roll:
voelde me eigen al schuldig genoeg , nu werd dat door mijn 2 kids nog eens ff aangedikt!
maar ja het moet gewoon gebeuren komt goed hoop ik .
;-)
onze tijger weet nog van niks en blijft me vragend aan kijken "hoe zit dat met mijn eten vergeet me is niet ! .
gezellige ochtend hiero haha :smile:
groetjes
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

hahaha had het als ik jou was gegooid op daar wordt ie liever voor ons, en liever voor de meisjes poezen buiten van ;-) en hij wordt geen hetje hoor! ze halen niet alles weg!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Lotte »

Bij een kind van 10 kan je misschien ook iets plastischer vertellen wat er precies gebeurd tijdens een dekking.
"de piemel van een kater heeft allemaal haakjes, hij doet de poes dan heel veel pijn als hij met haar vrijt en dat vindt ze niet leuk, daarom moet hij gecastreerd worden"
" er zitten al heel veel katjes in het asiel en dat vindt mama erg zielig en daarom zorgt ze dat er niet nog meer komen"

Lijkt me prima om hem te vertellen hoor ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door moppie »

tijgertje is weer thuis gelukkig , maar ik voelde me al schuldig en nu ik hem zo zie is dat schuldgevoel alleen maar groter :oops:
echt heel zielig hij kan niet recht lopen , hij kan zijn ogen amper openhouden , en toch probeert ie te klimmen en te springen , en af en toe lijkt het wel alsof ie even rustpauze moet nemen , waar die dan op dat moment zit , blijft ie heel stilzitten en knijpt zijn ogen ff dicht , dit duurt een paar tellen en dan wandeld ie weer verder , dat wil zeggen een paar stappen en dan weer die rustpauze ziet er echt heel zielig uit :-(
hij's echt heel wiebelig en hij ligt nu op een manier bij mijn mannetje op schoot zoals ie nog nooit gelegen heeft ?? :???:
ik ga der even foto van maken , en voeg ik later hier toe :smile:
Afbeelding
hijs echt nog helemaal suffig , ziet er wel schattig uit zo die 2 , mannen zullen elkaar beter begrijpen haha :lol:

groetjes lon
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Seemy »

:lol: Een mannen onderonsje??? ;-)

Maar fijn dat het goed is gegaan en leuke foto van je mannen!

Hoe gaat het nu? De sufheid en duizeligheid al een beetje weg nu?
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

hihi wat schattig! morgen zal hij nog wel een beetje suf zijn, maar het gaat vanzelf beter hoor!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door moppie »

hoi hoi ,

nee eigenlijk nog niet , hij heeft toen mijn man net thuis kwam en achter de comp zat , wel van de bank afgesprongen en op zijn schoot gesprongen ( dus er zit nog leven in ) is daar ff blijven liggen heel suffig , en na een paar minuten weer terug op de bank gesprongen en daar ligt ie nu te slapen :???:
ik heb besloten dat ik vanavond op de bank ga slapen bij ons tijger , vind dit toch een beetje akelig , hij heeft wel al gedronken en wat gegeten ( niet veel )
maar is nog zo slaperig ? is dit wel normaal dat dit zo lang duurt ??
de dierenarts had wel tegen mijn verteld dat ie vandaag heel de dag wat suffig zou zijn , en dat ie morgen tegen de middag toch al weer een stuk zijn oude zelf moet zijn , nou kan haast niet geloven als ik hem nu zo bekijk :???:
en ik vind dat ie een raar "luchtje "heeft .
hij ruikt anders niet zoals ie vanmorgen rook , misschien komt dat omdat ie daar in dat uitrust hok heeft gelegen ofzo , lijkt wel of ik een soort van dettol geur ruik ? :???:
heel vreemd dit , nou ja ik wacht dit nog maar ff af , neem aan dat ie zijn oude geur wel gewoon weer terug krijgt ?
volgens mijn voelt ie zich ellendig , en ik weet het het is beter dat ie geholpen is , voor ons zelf ivm sproeien en ook voor het geval dat ie er een keertje op uit zou gaan en achter de vrouwtjes aan zou gaan enzo , maar toch voel ik me eigen schuldig hoor , tis toch door mijn besluit dat ie zich zo klote voelt :???:
misschien moet ik hem straks gewoon ff wakker maken ofzo ?
of kan ik hem beter zijn rust geven ?
:smile: wat een stresskip ben ik he haha sorry kan er niks aan doen ;-)
Plaats reactie