05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

Luca gedraagd zich de laatste paar dagen wat vreemd (treintje spelen met z'n broertje ;-) ) nou ben ik hier gaan rondzoeken en kwam een verhaal tegen wat echt sprekend lijkt op wat er hier gebeurt ( http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =53&t=5694" onclick="window.open(this.href);return false; ) vanmiddag de dierenarts gebeld om te vragen hoe of wat, nouja er is meteen een afspraak gemaakt voor 5 januari om het zakie eraf te laten halen, we twijfelen nog wel of we ze moeten laten chippen (tegelijk is beter natuurlijk) ben behoorlijk benieuwd hoe het gaat lopen, wat er veranderd enz. en hoe ze naar elkaar gaan reageren. We wilden ze allebei zoiezo laten castreren, en nu is die tijd gekomen, arme mannen.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verlopen is.

Nog wel een vraagje Luca en Kenji mogen niet naar buiten, wat raden jullie aan wel of niet chippen??

Groetjes Maartje

ps. kosten van castratie zijn € 49.50 en Chippen € 36.50 beide per kat (in beuningen gld)
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door loonsy »

Goed zo joh! Beter voor de beestjes als ze naar buiten mogen uiteindelijk :)

Eventjes waarom ik echt wou reageren....
Die katjes in je avatar, zijn dat de katertjes van je verhaal?

Ze zijn *SNOEZIG* !!!!

Succes ermee, bij katertjes is het niet zo'n heftige ingreep. Na een dag is alles weer goed en na een week merk je geen verschil meer ;) Meestal worden ze wel wat knuffeliger...
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door lievelijn »

wij hadden dezelfde vraag over het wel of niet chippen... we hebben toch besloten het maar wel te doen, voorkomen is beter dan genezen zelfs als ze niet naar buiten gaan.. misschien juist daarom wel ;-) als ze dan naar buiten gaan is dat niet het idee... wel zo'n veilig idee lijkt mij. goed dat je ze laat helpen! Succes!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

loonsy schreef:Goed zo joh! Beter voor de beestjes als ze naar buiten mogen uiteindelijk :)
Ha Loonsy bij ons gaan ze niet naar buiten ook niet als ze groot zijn, dit om meerdere redenen.

Die katjes in je avatar, zijn dat de katertjes van je verhaal?

Ze zijn *SNOEZIG* !!!!
Hmm jah dat zijn ze (geposeerd voor de kerstkaart) maar kenji (de cypers is eigenlijk meer grijs wit maar foto is een beetje bruinig genomen. Maar het zijn inderdaad echte schatjes.

Het chippen gaan we waarschijnlijk wel doen inderdaad met het veilige idee STEL dat ze weglopen.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door rieneke »

ik zou ze inderdaad laten chippen.
mijn binnenkatten zijn ook gechipt, ook al kunnen ze met geen mogelijkheid buiten.
maar stel je hebt inbraak, of brand??
brrrrr moet er niet aan denken!

jouw da is trouwens knap aan de prijs, ik betaal voor castratie en chippen 66 euro.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

Ja inderdaad inbraak ben ik zoiezo bang voor maar helemaal omdat ze natuurlijk geen rekening houden met katten of welk dier dan ook en als ze de deur open laten staan kunnen ze natuurlijk weglopen, dus tjah de voordelen worden steeds meer :)

De kosten zijn inderdaad wel aardig maarja ik wil wel het beste voor ze.

Ohja ik heb trouwens pas een grote zak royal canin kitten 36 gehaald met de insteek dat ze dit nog een maandje of wat konden eten, maarja vind het wel zonde om dit weg te gooien, kan ik dit gewoon (eventueel mengend) geven ook na de castratie? En als het op is verder met de indoor voeding. Ik heb ook nog wat natvlees zakjes maar die geef ik anders weg aan andere mensen met kittens (zoveel is dat niet meer).
Ik hoor graag wat adviezen hierover.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door rieneke »

na de castratie moet je inderdaad in de gaten houden dat ze niet te mollig worden, maar je hoeft echt niet vanaf dag 1 het roer radicaal om te gooien hoor.
ik zou het mengen, en ze het lekker op laten eten.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Umimeis »

ja, gewoon mengen, dat doe ik ook en wat afbouwen naar mindere maaltijden op ten duur.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door tacuma »

Hallo Maartje,

Mijn vierde kat heb ik tijdens een actie van de dierenbescherming in Nijmegen laten
chippen voor 10 euro. Ik had het toevallig hier op de openingspagina van de kattensite
gelezen, en heb daar toen gebruik van gemaakt. Ze houden die actie altijd rond dierendag,
maar misschien is dat op andere tijdstippen ook mogelijk. Voor mijn andere drie katten was
ik ook zo'n 35 euro per kat kwijt bij de dierenarts. Jammer dat het onlangs oktober was...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

Onze katers worden op dezelfde dag gecastreerd :)

hier is het 58.5 euro per kater, is wel in belgië.

Succes hoor!!
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

jij ook heel veel succes, hoe oud zijn die van jou?
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

ze zullen nu 5 maand :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

Maartje schreef:Ohja ik heb trouwens pas een grote zak royal canin kitten 36 gehaald met de insteek dat ze dit nog een maandje of wat konden eten, maarja vind het wel zonde om dit weg te gooien, kan ik dit gewoon (eventueel mengend) geven ook na de castratie?
met die vraag zat ik ook, hier worden de dametjes een maandje later (in februari) gesteriliseerd, dus die krijgen nog even kittenvoer door.

Hier krijgen ze nu Iams Kitten, wat raden jullie aan om nadien te geven???
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Seemy »

Hoi Maartje,
Die van ons is een paar weken geleden ook gecastreerd en we hebben hem tegelijk toch maar laten chippen dan was alles mooi in 1 x gedaan, voor hem ook fijner.
Wij hebben ook een binnenkat, gaat niet naar buiten, maar je weet maar nooit...
Wij waren ook iets van 50euro voor het castreren kwijt, en chippen ongeveer 20euro... of heel iets meer (ik weet het niet eens meer precies :oops: en het is pas geleden)

Met het voer ben ik gewoon wat gaan minderen. Hij kreeg voor de castratie Royal Canin kitten, bakje van 60 per dag. En nu krijgt hij 50 per dag. Dit meng ik heel iets aan met natvoer, maar dat is eigenlijk niet eens nodig.

Succes voor je katers en groetjes!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

Succes Maartje, morgen, met Luca en Kenji :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Plaats reactie