05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

Hey Pompidou dank je wel, jij ook he....

hier hebben ze nou vanaf 6 uur ongeveer geen eten meer staan en tjah maargoed dat ze zelf niet weten wat er gaat gebeuren. Maar ik moet wel zeggen dat ik zelf wel nerveuzer aan het worden ben :roll: hihi.

Succes ermee en ik zal morgenmiddag/avond wel weer een berichtje achterlaten hoe het gegaan is.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

ik word ook nerveus hoor... ik ben echt bang dat ze niet uit de narcose komen :oops:

ze zijn ook zo zielig nu, ze zitten maar op de plaats waar hun eten normaal staat met van die lieve oogjes te kijken: geef me eten aub...
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Tommy2008 »

Succes beide morgen met de castratie ...ben benieuwd naar jullie ervaringen die van mij mag volgende week maandag !
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

de 1e update:

Ze hebben dus vanaf gisteravond 18.00 geen eten meer gekregen, hierover heb ik ze niet horen zeuren, maar vannacht hebben ze ook lekker beneden geslapen want ik moest vanmorgen ook weer vroeg op om te werken. Nouja om half 9 bij de DA gebracht nog ff snel gewogen en het hokje in daar... en toen :-( moesten we weg ben zo benieuwd hoe en wat. Ze mogen om 14:30 weer opgehaald worden maarja dan ben ik nog aan het werk en als het goed is kan mijn vriend ze ophalen (anders ga ik eerder weg) dus... ff afwachten

Ben wel nerveus nu :roll:

GRoetjuhsss
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Umimeis »

Ik was ook erg nerveus, maar gelukkig viel het allemaal wel mee. Mijn kat was super gezond en herstelde voorspoedig. Diezelfde avond was hij alweer aan het rond huppelen.

Gewoon niet zo druk om maken.... alhoewel dat heel moeilijk is. Het komt goed.

Sterkte!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

Hier is het al gebeurd :)

Ik mocht er zelfs bijblijven :edance: Wel eens interessant om te zien.

We mochten ze ook direct terug meenemen naar huis, maar ze slapen dus nog. Kan nog een uurtje zo zijn nu, en normaal rond 16-17 uur zouden ze toch al bijna weer opgeknapt zijn!!

Wel eng dat die ogen open blijven staan :shock: Mijn zoontje zit maar de hele tijd te zeggen: mama, poesjes wakker.
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Leonie89 »

je mocht erbij blijven?? dat heb ik nog nooit gehoord!! ik weet niet of ik dat wel zou willen zien.. dan gesnij in ons meisje.. :???:
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

elvedinenleonie schreef:je mocht erbij blijven?? dat heb ik nog nooit gehoord!! ik weet niet of ik dat wel zou willen zien.. dan gesnij in ons meisje.. :???:
ik denk niet dat ik er bij de katinnetjes zal mogen bijblijven, maar voor de mannen vond de dierenarts het geen probleem :)

voorlopig nog geen teken van leven hier in de transportbak :roll:
elvedinenleonie schreef:als ze nog maar ademen is alles goed.. :) het is ook nog geen 16-17 uur :)

ja hahaha ademen doen ze nog :) check het iedere 10 minuten :oops:

nee het is nog geen 17 uur, maar ze zei dat ze tussen 11 en 12 wakker zouden moeten worden, dus ik zit er wat op te wachten :smile:
elvedinenleonie schreef:ik heb er niet bij nagedacht dat het bij de heren een veel simpelere ingreep is dan bij de dames.. :edoh:
;-)
toen ik mijn vriend vertelde hoe ze het precies allemaal deed, krampte hij zowat ineen hahahah net of hij voelde het zelf :lol: :lol: :lol:
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Umimeis »

Ja, toen ik mijn kat op ging halen toen had ie oogzalf bij z'n ogen om uitdroging te voorkomen. Ik wist ook niet dat de ogen bij narcose openbleven.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

ja inderdaad, oogzalf heeft ze ook in de oogjes gedaan

Ze zijn wakker aan het worden :) :edance:

maar ze komen voorlopig nog niet uit de transportbak, en dat zal nog wel even duren ook denk ik ;)

gewoon hun koppie optillen is een "uitdaging" :)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

zojuist vernomen dat de heren... uuhhm hetjes ;-) weer thuis zijn. Nog lekker aan het wankelen. Ik heb mijn vriend gevraagd of hij een filmpje wilt maken :-) ahhh zielig he ;-) nouja ben blij dat het achter de rug is. En dat het goed gegaan is. We hebben ze meteen laten chippen is een wat veiliger idee voor als ze eens mochten wegglippen, en tjah ze zijn snel.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Leonie89 »

maartje, fijn dat de heren thuis zijn!
pompidou, fijn dat jou heren wakker aan het worden zijn!! hoe gaat het nu met ze?? :grin:
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

ze zijn nu helemaal wakker, Elias springt hier al weer rond, Casper heeft wat meer tijd nodig, maar hij probeert :)

Ze lijken nergens last van te hebben :edance:


Maartje: fijn dat jullie mannetjes weer thuis zijn!!! Zijn ze nu al helemaal wakker?
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Maartje »

hmm hier liggen ze nog steeds voor pampus best zielig ik heb net al wel even bij Luca kunnen kijken want hij lag met z'n pootjes wijd het ziet er wat rooiig en wittig uit, ze mogen pas vanaf 21.00 eten dus nog 1,5 uur ben benieuwd of ze de bak dan aanvliegen, maar dat zal wel spugen worden denk ik, want dat hebben ze beide vaker als ze net nieuw eten in de bak erbij krijgen, we wachten nog af. ze doen wel erg zielig hoor ;-)

groetjuhss
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: 05-01-09 worden onze mannetjes gecastreerd

Bericht door Pompidou_poesie »

Maartje schreef:ze doen wel erg zielig hoor ;-)
mannen :roll: :lol: :lol:

moet zeggen dat ze nu ook weer helemaal in coma liggen hoor ;) het was een opflakkering denk ik
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Plaats reactie