[=TERUG] wie o wie weet raad/vermist poesje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

[=TERUG] wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

Hallo allemaal,

Ik ben pas nieuw hier en ik ben mijn katje kwijt. Maar wanneer is een poes echt kwijt? Gisterenmorgen is ze naar buiten gegaan en tot op heden geen spoor. Gisteravond is ze nog gesignaleerd in de omgeving. We zoeken alles af maar kunnen haar niet vinden. Mijn zoon loopt de hele dag al te huilen. Moet ik mij zorgen gaan maken? Of kan het dat een kat zo lang van huis is. Ze is ruim 8 maanden. We hebben haar nu ruim 5 maanden. Ze mocht altijd naar buiten maar kwam ook altijd weer thuis. Een keer is ze ook 's nachts buiten gebleven. Wie weet raad?

Groet,
Inge
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door rieneke »

wat akelig, en dat met de kerst..
is de poes al gecastreerd?
anders zou ze natuurlijk achter de kerels aan kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Umimeis »

Ik hoop niet ze geschrokken is door de rotjes die al worden afgevuurd......dan kunnen ze namelijk door de schrik de weg naar huis kwijt raken.
Mijn kat mag nu nog steeds naar buiten,maar zodra 31 december naderd hou ik hem toch binnen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

Nee ze is nog niet geholpen en het is een knap katje al zeg ik het zelf hihi... achter de mannetjes aan zou kunnen, door vuurwerk geschrokken zou kunnen, maar hoe lang moet ik dan wachten of moet ik nu al "vermist-posters" gaan maken?

Dank voor jullie reacties tot zover..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Umimeis »

Heb je de dierenbescherming al gebeld?? En is ze gechipt? Misschien vanmiddag nog even afwachten, maar zeker ook weer niet te lang hoor!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door lievelijn »

hoe eerder je actie onderneemt hoe groter de kans is dat je haar terug vind.. dus ik zou gewoon al in de buurt gaan rondkijken en vragen aan mensen als je die op straat ziet. ook even rondje bellen, en voor de rest zou ik even zoeken op vermist boven in het scherm, dan vind je wat anderen gedaan hebben etc.

Als je kat terug komt heb je grote kans dat ze zwanger is... om eerlijk te zijn vind ik het ook niet zo verstandig om haar ongecatreerd buiten rond te laten lopen, beetje vragen om problemen, sorry dat ik het zeg. de hormonen drijven een kat zeg maar als ze krols is...

dat wil niet zeggen dat ik het niet naar voor je vind dat je je katje kwijt bent, als je postertjes gaat maken zorg er dan voor dat er 2 foto's opstaan, 1 van haar kopje en 1 van de hele kat waarop je goed tekeninig en dergelijk kan zien. Door de buurt lope en haar naam roepen kan al helpen...
ik <3 Vlinder
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

Lievelijn,

Ze kon nog niet geholpen worden zei de dierenarts. Dat zou in januari gebeuren. Ze is pas 8 maanden. We zijn al aan het zoeken.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door rieneke »

jouw dierenarts is er duidelijk een van de oude stempel helaas.
met 6 mnd kan een poesje prima geholpen worden.
ik zou niet te lang wachten met actie ondernemen.
veel instanties zullen nu niet echt bereikbaar zijn, maar je kan al wel flyers verspreiden door de buurt.
als je poes terugkomt meteen laten castreren hoor!
een kitten wat kittens krijgt is een slecht idee.
succes, ik hoop dat je meisje snel terug is.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Sandra W »

Ga vooral ook 's-morgens vroeg of 's-avonds de straat op om te roepen, want dan is het rustiger en horen ze je beter. Ook durven ze dan eerder naar je toe te kopen. Posters op zichtbare plekken (supermarkt, dierenarts, bakker, slager, op bomen) en flyers in de brievenbussen helpt ook heel erg goed (weet ik uit eigen ervaring). Dit zorgt er voor dat de buurt met je mee zoekt en dan heb je meer ogen die haar kunnen vinden. Verder ook gelijk het plaatselijk asiel en Amivedi bellen, wie weet zit ze daar al. Sterkte!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Umimeis »

Ingeping schreef:Lievelijn,

Ze kon nog niet geholpen worden zei de dierenarts. Dat zou in januari gebeuren. Ze is pas 8 maanden. We zijn al aan het zoeken.
Ik heb die van mij laten castreren toen hij 4,5 maanden was!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

Wat raar dan, dat de dierenarts dat hier niet doet! Ze moest nog volgroeien, zei ze. En ja, ik geloofde dat wel, ze zal wel niet voor niets dierenarts zijn... maar goed alle raad gebruik ik hoor. Al met al heb ik liever dat onze Amy terugkomt met een baby's in haar buik, dan dat ze helemaal niet terugkomt. Het is zo een kerst van niks. Amivedi gebeld en gemaild met foto's erbij en het plaatselijk asiel was gesloten gisteren. Al met al leven we in onzekerheid en krijgen bijna geen hap door onze keel en zitten we samen te janken omdat ze er nog niet is. Je gaat je ook de meest erge dingen in je hoofd halen. Er zijn ook mensen die katten opeten :-( :-(
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door rieneke »

geen gekke dingen in je hoofd halen hoor!
goede kans dat ze achter de kerels aan is, en straks weer voor je neus staat :smile:
maar het is echt rot inderdaad als je niet weet hoe of wat.
veel sterkte, ik duim dat ze snel weer terecht is!
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

Hoe lang kunnen ze dan achter de kerels aanlopen? Enne... die kou dan buiten brrrr.... nou moet ik je zeggen dat ze sinds een paar dagen iets vreemd gedrag vertoonde... ach is het nu wel "paar"tijd dan?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door rieneke »

een goed doorvoed katje kan wel wat kou hebben hoor.
katten hebben niet een echte paartijd.
in het vroege voorjaar bereikt het paren een hoogtepunt, dat wel.
maar ze zijn niet te beroerd om ook in andere jaargetijden te paren.
als het inderdaad krolsheid is, zou ze toch met een weekje weer voor je deur moeten staan.
nogmaals sterkte, hopelijk is ze snel weer terug!
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

rieneke schreef: maar ze zijn niet te beroerd om ook in andere jaargetijden te paren.
We hebben gemerkt dat ze de laatste paar dagen ook ander gedrag vertoonde. We mochten ze niet aanhalen, ze ging krabben etc. Als ik ze uit de kast haalde, omdat ze daar wel eens sliep, kreeg ik gelijk een haal, dat deed ze voorheen niet. Ze is wel een pittig, ondeugend katje zeg maar, maar absoluut niet krabberig ofzo. Zou dit met haar verdwijning te maken kunnen hebben?

Groetjes,
Inge
Gesloten