jonge kat in de tuin

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
cindy sanders
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 21:30

jonge kat in de tuin

Bericht door cindy sanders »

Sinds +/- 3 weken komt er zeer regelmatig een (denken wij) jonge poes in de tuin. Het beestje ziet er verzogd uit maar blijft steeds langer voor het raam en de deur zitten dat ze naar binnen wil. De laatste dagen gaat ze ook niet meer weg!
Wij vragen ons af wat we het beste kunnen doen.
Mogen wij dit beestje zomaar in huis nemen en houden, dat is wel een optie voor ons want het is echt een schitterend beestje, dan de bijkomende vraag of zo'n poes wel alleen maar binnen kan blijven en dat het niet meer naar buiten mag.
Of langs de dierenarts met de poes om te kijken of ze misschien geregistreerd is.

Zijn er misschien mensen die ons raad kunnen geven?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: jonge kat in de tuin

Bericht door Nyncke »

Ik zou even in de buurt gaan vragen of het bekend is van wie het poesje is. Ev. een briefje ophangen. Het kan heel goed dat jullie het tweede huis zijn van dat katje.

Bij mij op het werk kwam tijden een prachtige pers binnenlopen, die bewoner wilde hem al helemaal adopteren. Uiteindelijk hebben we hetm/haar naar het asiel gebracht.
Binnen een dag stonden er huilende mensen aan de deur die hun kat kwijt waren....die moesten naar het asiel.

Nou vond ik het wel vreemd, het beestje was niet gechipt ofzo.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: jonge kat in de tuin

Bericht door lievelijn »

zou de kat zeker niet zomaar in huis nemen! eerst kijken van wie ze is bv. door briefjes of naar een dierenarts of asiel te gaan. Als ze er ze er goed verzorgd uitziet gaat een baasje haar/hem waarschijnlijk missen! als je weet wie de baasjes zijn kun je misschien afspraken hierover maken.
ik <3 Vlinder
Gesloten