# Kat erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
jawamgovers
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 18:04

# Kat erbij

Bericht door jawamgovers »

Ik heb 1 poes en 1 kater nu wil ik er een poes bij van 4 1/2 jaar oud die van mij zijn bijna even oud geeft dit problemen of kan ik er beter een kitten bij nemen ipv een poes van 4 1/2 jaar
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat erbij

Bericht door rieneke »

ik denk dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar zelf zou ik het risico niet willen nemen, en voor een kitten gaan.
mocht je toch kiezen voor de volwassen kat, neem dan alle tijd om die rustig te introduceren, neem er gerust een paar weken de tijd voor.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat erbij

Bericht door Sandra W »

Ik heb zelf twee volwassen katten bij mijn twee al aanwezige volwassen katten gezet en daarbij ging het heel soepel bij mijn kater die heel sociaal is met andere katten, maar een stuk lastiger met mijn poes die echt een hekel aan andere katten heeft.

Het kan dus wel, maar het hangt heel sterk af van het karakter van jouw katten en dat van de nieuwe poes of het een succes zal zijn. Sowieso duurt het wennen aan een volwassen kat meestal langer dan met een kitten, die meestal snel geaccepteerd wordt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat erbij

Bericht door sandy »

Mn zus en zwager hebben inmiddels 8 katten, er is een paar keer een volwassen kat bijgekomen zonder enkel probleem.
Maar het verschilt per kat hoe ze op een nieuwkomer reageren, ik zou het bij onze 4 bijvoorbeeld niet hoeven proberen.
Denk dat jijzelf je katten het beste kan inschatten wat dat aangaat.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kat erbij

Bericht door Lotte »

Daarbij ligt het ook nog een beetje aan de manier waarop je het zelf aanpakt.
Kwak je de nieuwe kat er in 1 keer tussen, of pak je de introductie iets voorzichtiger aan.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten