Katten zitten zelf onder de ontlasting

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
diana25
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2008 11:32

Katten zitten zelf onder de ontlasting

Bericht door diana25 »

Hallo,
ik ben sinds 6 weken in het bezit van twee prachtige brits kortharen.
Er is alleen een probleem sinds een dikke week, als ze op de bak gaan en gaan poepen,
zitten hun pootjes eronder. Net of ze er in gaan staan. Ik heb volgens mij een normale grootte kattebak.
Nou zou je misschien zeggen je kattebak is vies, maar dat is juist niet zo.
Ik verschoon de kattebak elke dag, en als ik thuis ben schep ik de drollen eruit.
De ontlasting zit dan in het haar van de pootjes, en de tussen de teentjes.
Ik maak hun pootjes dan schoon, maar liever zou ik een oplossing hiervoor vinden.
Iemand die wat weet, of kan helpen?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Katten zitten zelf onder de ontlasting

Bericht door Seemy »

hoi hoi en welkom hier!
Ik heb zelf ook een britse korthaar (half jaartje oud nu).

Wij hebben dit in het begin ook wel eens gehad met hem, bij ons zat er toen veel te weining kattenbakvulling in de bak. Een te dun laagje.
Hij kon zijn drollen hierdoor niet goed begraven en ging er verveolgens in staan.
Nu iedere week ff een schone en flinke volle bak en sinds toen gaat prima bij ons!

succes!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Katten zitten zelf onder de ontlasting

Bericht door Sandra W »

Kijk gelijk ook even hoe stevig de ontlasting is, want als het nogal drapperig is is de kans veel groter dan ze erin gaan staan dan wanneer het mooie compacte drolletjes zijn. Als de ontlasting niet mooi stevig is kun je beter geen blikvoer meer geven maar alleen brokjes, dan is hopelijk je probleem snel onder controle.

groeten,
Sandra
diana25
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2008 11:32

Re: Katten zitten zelf onder de ontlasting

Bericht door diana25 »

Bedankt voor de antwoorden,
ik ga nu maar proberen om meer kattenbakvulling in de bak te doen, ik hoop dat dat helpt.
Ik hoor ze altijd wel echt graven, maar misschien zit er toch te weinig in.
Ze poepen wel echte drollen, ik gaf ze eerst wel eens blikjes voer alleen daar kregen ze diarree van, dus nu
krijgen ze alleen brokjes, van royal canin.
Ze poepen ook best veel vind ik, gisteravond om half zes alles verschoond en vanmiddag om twaalf uur schepte ik er zes drollen uit.
Nou weet ik niet of dit veel is eigenlijk, ik woon nu niet meer thuis dus moet ik zelf de kattenbak verschonen, dus het valt me nu pas op.

Groetjes van Diana
Gesloten