Verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Emoticon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2008 16:36
Locatie: Noord-Brabant

Verhuizen

Bericht door Emoticon »

Lieve allemaal,
Wij zitten middenin en verhuizing. We snappen dat dit voor katten erg stressvol is en dus hebben we geprobeerd het voor hen zo aangenaam mogelijk te laten verlopen.
Afgelopen zaterdag zijn de meubels etc verhuisd. Dit heeft vooral bij Noushka (9 jaar) voor veel stress gezorgd. Zij en Luna zitten nu nog in het oude huis, aangezien we het nieuwe huis nog aan het verbouwen zijn, dus daar is het veel onrustiger. We gaan iedere dag een aantal keer bij de katten langs, om te kijken hoe het gaat. Luna doet het hartstikke goed en lijkt nergens last van te hebben. Noushka troffen we aan, slapend in de kattenbak......
Ik maak me erg zorgen om haar.... hebben jullie tips om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken? Of miscshien hoe we het nu het beste kunnen aanpakken?

Liefs,

Laura
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verhuizen

Bericht door Sandra W »

Het is erg lastig om een dergelijke stress te vermijden bij zo iets ingrijpends als een verhuizing, dus er is niet zo heel veel dat je kunt doen, behalve ze zo lang mogelijk in hun oude huis te laten en dan het liefst in een klein (logeer)kamertje met alles dicht om zich heen en een overdekt mandje (ipv de kattenbak) om in weg te kruipen. Verhuis ze pas als de ergste verbouwing voorbij is en begin ook daar eerst weer in een kleine en veilige omgeving en laat ze langzamerhand wennen aan de rest van het nieuwe huis.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Verhuizen

Bericht door jobey »

Wat ik heb gedaan tijdens de verhuizingsperiode is dat ik de kamer van de katten zo lang mogelijk zo heb gelaten zo als het was. Ze hadden wel een idee dat er wat aan de hand was, maar wisten niet goed wat. Toen het huis zo goed mogelijk was ingericht hebben we ze eerst in een kamer gelaten, wat nu ook hun kamer is. Weer zo veel mogelijk bekende dingen erin gedaan natuurlijk. Ook nog een tip is om ze allebei tegelijk te verhuizen. Zo voorkom je terretoriaal gedrag tussen je katten.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gesloten