Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door prinses3512 »

Het valt mij op dat niemand hier proplan geeft, ik heb 3 kleine hondjes en een kitten en ze krijgen allemaal proplan.
Mijn kitten van 9 weken krijgt proplan kitten.
Gebruikersavatar
michellexxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2009 13:14

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door michellexxxx »

@ Rieneke

Bedankt voor je antwoord, hij mag van mij ook zoveel eten als hij wilt hoor :grin:
Ik had hem van de week maar eens gewogen en hij weegt nu 2,2 kilo ! Hij is nu bijna 16 weekjes ! :lol:

Afbeelding

Groetjes Michelle & Sammy
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Roos en Minousch »

prinses3512 schreef:Het valt mij op dat niemand hier proplan geeft, ik heb 3 kleine hondjes en een kitten en ze krijgen allemaal proplan.
Mijn kitten van 9 weken krijgt proplan kitten.
Misschien omdat het nu niet zo een denderend merk is??

Mijn kitten gaat straks gewoon meeeten met Sanabelle, en dan wat kitten erdoorheen gemixed. Ik heb een dispenser, dus ze mag eten wat ze wilt.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Nyncke »

Ik zou met katertjes zowiezo uitkijken wat je geeft, de goedkopere merken ( en veel wisselingen) geven vaak blaasgruis.

Ik heb met mijn katers op brokjes de beste resultaten met Prins voer gehad.
En het ALLERBESTE is vers ( barf ) geven.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Katrin »

Wat een propje Michelle echt zo lief.

Ik weet het niet hoor, ik doe niet zo moeilijk over mijn kittens die gezond zijn, dan krijgen ze weer eens RC of Purina kittenbrokjes, natvoer van Whiskas of Linda een beetje gekookte vis op zijn tijd.
Zo te zien lijden ze er niet onder, goede ontlasting en energie voor 10.
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door prinses3512 »

Nyncke schreef:Ik zou met katertjes zowiezo uitkijken wat je geeft, de goedkopere merken ( en veel wisselingen) geven vaak blaasgruis.

Ik heb met mijn katers op brokjes de beste resultaten met Prins voer gehad.
En het ALLERBESTE is vers ( barf ) geven.
Maar proplan is geen goedkoop merk, zelfs iets duurder dan Royal canin en die staat helemaal niet goed aangeschreven.
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door prinses3512 »

Roos en Minousch schreef:Misschien omdat het nu niet zo een denderend merk is?
Geen denderend merk???
Je bent waarschijnlijk in de war met iets anders want Proplan is een heel goed merk en behoord tot de betere .
De dierenarts vindt het ook een heel goed merk.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Roos en Minousch »

dierenartsen hebben geen verstand van voeding....
Het is beter als Whiskas en Gourmet enzo, maar verder komt het helaas niet..
Laatst gewijzigd door Admin op 12 jul 2009 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Quote nooit het laatste bericht.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Admin »

Om zo botweg te stellen dat dierenartsen geen verstand zouden hebben van diervoeders is onzin. Er zijn altijd experts, maar dierenartsen hebben sowieso een andere insteek met hun kijk op diervoeders. Zij kijken vaak naar de gezondheid van het dier, de levensverwachting en de interactie van voer met bijv. ziektes en overgewicht. Bij de dierenarts is meestal alleen voer te verkrijgen dat niet in de winkel ligt (mbt dieten, ziektes etc.)

Proplan is van Nestlé Purina PetCare. Het is dezelfde fabrikant als van de merken: Felix, Gourmet, Purina One, Tom Poes en Cat Chow. Omdat Proplan net als de andere merken bij de supermarkt verkrijgbaar is, wordt ook Proplan geschaard onder de supermarktvoeders (lees: geen hoogwaardig voer).

Of dat werkelijk zo is en voor een vergelijking van de ingrediënten van Proplan t.o.v. bijv Hill's of Royal Canin, zul je de inhoud naast elkaar moeten leggen. Die lijsten zijn meestal op hun website te vinden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door prinses3512 »

Proplan is niet in de supermarkt te krijgen maar alleen in de dierenwinkels!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Umimeis »

Ik heb Proplan ook nog nooit in de supermarkt gezien......
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Admin »

Je hebt helemaal gelijk, Prinses, ik ben in de war met One. Proplan is inderdaad niet in de supermarkt verkrijgbaar.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Kattenbella »

Proplan ken ik allee maar van mijn hond. Dit is al jaren geleden, ze leeft al niet meer.
Ik gaf toen proplan lamb and rice afgewisseld met Hills voor de huid an de dierenarts. Versvoer was toen niet bekend en op deze afwisseling reageerde ze prima.
Kortom, mijn ervaringen met dit merk waren goed.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
loessiev
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2009 16:32
Contacteer:

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door loessiev »

In dit onderwerp staat dat je kitten van 4 maanden onbeperkt moet kunnen eten. Geldt dat ook voor mijn schrokop? Als ik iets neerzet is het binnen een paar minuten op. Ik geef hem twee keer per dag eten en ook nog nat voer erbij in de avond. Het is meer dan de doseringen op de verpakkingen en nog doet hij net of hij honger heeft. Ik heb het idee dat hij maar blijft eten. Wat is het beste om te doen? Aan twee doseringen per dag houden of echt de hele dag door brokjes neerzetten?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door Umimeis »

loessiev, Je kunt ook de maaltijden verdelen bijv 3 tot 4x per dag kittenbrokjes en 's avonds een bakje natvoer als je niet wilt dat de je kitten de hele dag door eet. Zo lang ze maar niet te weinig krijgen.
Je kunt ook 's avonds voordat je gaat slapen ook nog wat brokjes neerzetten zodat hij 's nachts ook nog wat te eten heeft, want 8 uur lang zonder brokjes kan voor een kitten best lang zijn.

Ik heb zelf een brokenautomaat/resevoir gekocht die goed gevuld is zodat de katten kunnen eten wanneer ze willen.
Ik heb 1 kat van 1 jaar en 1 van 8 maanden. En die brokken eten ze echt niet in 1x op hoor. Ze doen er wel 1 week of anderhalve week over die goed gevulde brokkenautomaat leeg te krijgen. Ik vul het ook maar 1x per week aan.
Zo'n automaat is erg handig als je een weekendje weg moet of als je door de weeks werkt.

Afbeelding
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie