Kat vermist sinds donderdag 30-10

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Erica »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar weken verhuisd uit mijn ouderlijk huis. Ik heb mijn beiden poezen meegenomen. Afgelopen woensdag heb ik ze het kattenluikje laten zien en zijn ze buiten geweest. Ze kwam telkens weer terug. Ik had een raam open laten staan en was zelf ook een paar keer naar buiten gegaan.
Alles ging dus helemaal goed.

Nu is Toulouse er 's nachts uitgegaan, samen met Quatro. Maar Toulouse is nog niet terug.
Ik heb het gemeld bij Amivedi, en briefjes opgehangen in de buurt. Ik roep haar vaak, niet alleen vanaf huis, maar ik loop ook door de straten.

Wat kan ik nog meer doen? Mijn ouderlijk huis is zo'n 3 km verder. Kan ze teruggegaan zijn? En hoelang doet ze daarover? Ze moet ook het spoor over namelijk.

Groet,

Een bezorgde baas
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door loonsy »

Hallo Erica,

Wat verschrikkelijk voor je!

Wat je het beste kan doen is een zeer duidelijke folder maken. Met twee fototjes erop, een van het gezicht en een van het lichaam. Ook moet er op de folder een hele duidelijke beschrijvinfg van de vacht en de rest van het uiterlijk van het diertje. Het karakter hoef je niet te benoemen. De kat kan aanhankelijk zijn bij jou maar niet bij een ander. Maak het Duidelijk leesbaar. Som de kenmerken op. deze foldertjes dan versprijden. Hang gekleurde in de nabije supermarkten, viswinkels, dierenwinkels, basis / middelbare scholen enz. Maak een boel A5 zwartwit printjes en gooi deze door de brievenbussen.

Meld het ook bij het dierenasiel.

Zoek op internet naar 'gevonden' Artikels.

Bel de gemeente reiniging. Het is leguber, maar als je katje dood is gegaan zullen zij de eersten meest waarscheinlijken zijn die hem vinden.

Dat is eigenlijk het enige wat je nog naast het roepen en zoeken kan doen. Roep vooral 's ochtends vroeg voor het druk wordt op straat en rond de schemering. Dat zijn de tijden dat katten het meest actief zijn.

Heel erg veel succes! en houd je ons op de hoogte?
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Erica »

Ik heb gisteren in de buurt foldertjes in de bus gegooid. En op de containers geplakt. Ook heb ik er 1 bij de AH achtergelaten.
Ik roep haar vaak, als ik niet werk dan.

Ik vind het alleen lastig om te bepalen tot hoever ik folders moet bezorgen. Ik heb geen idee hoever ze gelopen is. Ergens zegt mijn gevoel dat ze juist heel dichtbij is. Na de verhuizing heeft ze 2 dagen onder de bank gezeten, en daarna constant op de kast. Dus als ze ergens van geschrokken is, zit ze ergens onder te bibberen. Maar net zoals met de bank en de kast, zodra de omgeving gewend was, ging ze er vandaan. Aangezien ze nu 6 dagen weg is, zou de eventuele omgeving toch gewend moeten zijn. (?)

Er staan veel flats in de omliggende straten, moet ik daar ook bezorgen? Ik heb nu alleen de woningen op de begane grond met een tuintje gedaan.
En hoeveel straten om je eigen straat doe je dan? Pff, vind dit maar moeilijk hoor.

Quatro lijkt er ook onder te lijden. Ik heb vorige week woensdag voor het laatst de etensbak gevuld, en die is nog niet leeg. Ze eet dus erg slecht, en wordt al wat mager, en ze is al niet zo dik. Nu eet en slaap ik zelf ook beroerd hierdoor, dus ik denk dat ik maar weer vrolijker moet worden en zelf beter moet eten. Misschien dat Quatro dan ook wat beter gaat doen.

Ik heb gisteren ook wat kattenbakkorrels die nat waren en wat ontlasting in de tuin gestrooid. Voor het geval ze heel dichtbij is, maar niet meer weet hoe ze nu naar binnen moest...Het grootste deel ligt bij het kattenluikje.

Ik heb in ieder geval van veel websites al begrepen dat ik niet snel de moed op moet geven, en dat vooral flyeren helpt. Maar daarom vraag ik me dus ook af...hoeveel straten moet ik dan wel niet doen?

Oh ja, er staat vanaf vandaag t/m donderdag ook een mini advertentie in de Gooi en Eemlander...misschien dat dat wat helpt.
Gebruikersavatar
Elliot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2008 08:12
Locatie: Antwerpen, Belgie

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Elliot »

Hoop dat je haar snel weervindt!
Duimen hier alvast voor je!
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Erica »

Ik zit nog even zo te denken; zou ze terug kunnen zijn naar het oude huis? Mijn moeder woont daar samen met 2 katers. Het is hemelsbreed zo'n 2 km. Maar Toulouse weet natuurlijk de kortste weg niet.

Zijn er gegevens bekend hoelang een kat hierover doet? Heeft het voor mijn moeder zin Toulouse te roepen? Ze moet een paar vrij drukke wegen over en bovendien het spoor. Dat lijkt me als poes vrij angstig, dus misschien dat het daarom langer duurt. 's nachts is het natuurlijk rustig buiten.

Wat is jullie mening?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door rieneke »

ik zou zeker vragen of je moeder het in de gaten houdt.
hier liepen ze ook steeds terug naar het oude huis toen ik verhuisd was.
ook twee drukke wegen en het spoor over, en ook zo'n 2 a 3 km.
ze deden er hooguit twee dagen over.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door tacuma »

Hallo Erica,

Het is niet denkbeeldig dat Toulouse terugloopt naar je moeder, en het is dan ook geen
slecht idee dat zij de kat ook roept. De meeste kans om de kat te vinden, is als het donker is.
Ook schuilen ze vaak in tuinen, onder struiken e.d.

Wat de flyers betreft, zou je ze ook op lantaarnpalen kunnen plakken. Daar lopen veel
mensen langs, en zo bereik je waarschijnlijk meer mensen dan met flyeren alleen. Doe dat op
het traject tussen jouw huis en dat van je moeder, zodat je de kans nog meer vergroot.

Ken je trouwens de site http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl ook al? Daar kan je
dieren aanmelden, maar ook kijken of de kat misschien gevonden is. Ook de plaatselijke
afdeling van de dierenbescherming heeft vaak die mogelijkheid, compleet met foto.
En kijk ook eens op Marktplaats, zowel bij de aangeboden katten als bij de vermiste dieren.

Ik hoop dat Toulouse snel weer bij je terug is!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Nyncke »

Een van mijn vroegere poezen is teruggelopen "huis" na verhuizing.

Ik denk dat het ongeveer een kleine 5 km was. Daar heeft hij ongeveer 2 weken over gedaan om het terug te vinden. Hij moest een spoorweg en 2 heel drukke wegen over.
Daarna had hij de weg gevonden, dus ik haalde hem en binnen een paar dagen was hij weer weg, de tijd werd steeds korter dat hij eraankwam.
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Tejo »

Katten kunnen zeker teruggaan naar hun vorige huis!
Maar probleem is als het te ver is dat ze verloren kunnen raken, of iemand ze in huis nam mss ...

Maar de twee of drie kilometer die je beschrijft tot aan je vorige huis is zeker te overbruggen voor een kat!
Ik hoop van harte dat je Toulouse terug vindt! Dit moet verschrikkelijk zijn, als je niet weet wat je maatje overkwam? Ik hoop dat je vlug meer nieuws hebt!

Succes en ik duim voor jullie!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Erica »

Tot nu toe nog geen nieuws. Elke dag die voorbij gaat waarbij ik niet wordt gebeld met de mededeling dat mijn meisje is overleden, is er weer 1. Ze is immers gechipt, dus als iemand haar heeft dan is ze zo geidentificeerd.

Toulouse is geen katje die zomaar bij iemand naar binnen gaat. Mijn vorige buurman kon erg genieten van onze katten, maar Toulouse kwam er zelden. Ze houdt namelijk niet van vreemden...
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Tejo »

Hoop dat je alsnog vlug nieuws van haar hoort ...
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Erica »

Toulouse is vandaag doodgereden op de Vaartweg in Hilversum. Was nauwelijks afgevallen in die 6 weken. Heel schoon, en geen vlooien.
Ben blij dat ik haar gechipt had, nu weet ik waar ze is. Naar de regenboog.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Leonie89 »

ah wat naar voor jullie :( wel goed dat ze gechipt was, nu weet je tenminste wat er gebeurt is en waar ze is..
heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie Toulouse..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door Sandra W »

Bah, wat een verdrietig nieuws voor jullie, maar wel heel lief dat je ons op de hoogte stelde van de afloop. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van deze klap, al is het wel fijn voor jullie om nu te weten wat er gebeurd is, zodat je het een plekje kunt geven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat vermist sinds donderdag 30-10

Bericht door lievelijn »

jeetje wat naar! sterkte
ik <3 Vlinder
Gesloten