3 maanden weg

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

3 maanden weg

Bericht door Isanne »

Hallo,

Ik zit met een lastig dilemma en ik hoop dat iemand mij misschien van advies zou kunnen voorzien.
het gaat om het volgende:
ik moet binnen nu en een half jaar voor 3 maanden voor studie naar het buitenland, ik heb twee katten en ik woon alleen. Zij zijn dus geen kinderen gewend en eigenlijk draait alles om hun. Als het een kortere periode zou zijn, dan zou ik een kattenoppas aan huis laten komen, maar voor zo'n langere periode voelt het niet goed. Ik heb talloze pensions bezocht, maar ik wil ze niet onderbrengen in dergelijke situatie voor langere tijd.

Het liefst zou ik iemand vragen die van katten houdt om intrek te nemen in mijn huis of dat ze bij iemand in huis zouden kunnen, bijvoorbeeld bij een rustige wat oudere dame die het leuk vindt om voor katten te zorgen.

Helaas heb ik niemand in mijn omgeving bij wie ze terecht zouden kunnen, of vanwege kinderen, of dat men zelf al huisdieren heeft. Ik wil ze natuurlijk niet zomaar bij iemand plaatsen. Belangrijk is dat deze persoon echt van katten houdt en het niet doet voor het geld en dat de katten niet inleveren op hun levenssituatie, dus dat ze naar buiten kunnen dat ze niet opeens in een hele drukke omgeving terecht komen. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om mijn huisdieren aan mensen toe te vertrouwen die ik niet ken, maar ik heb in dit geval weinig keus. Ik zou het alleen maar doen wanneer ik er goed gevoel bij de persoon heb, anders niet.

Heeft er iemand ervaring met soortgelijke situatie en weet hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken? Weet iemand misschien of er een organisatie bestaat waarbij katten tijdelijk in huis genomen kunnen worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

groetjes,
Isanne
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 3 maanden weg

Bericht door tacuma »

Hallo Isanne,

Allereerst van harte welkom op dit forum! Hopelijk krijg je hier de oplossing voor je probleem
aangedragen; er zijn vast en zeker wel mensen die ditzelfde meegemaakt hebben, en het
op een goede manier opgelost hebben.

Vanuit mijn eigen situatie gesproken: één van mijn dochters staat ingeschreven als kamer-
en woningzoekende (ze is studente), en zou het als mooie tussenoplossing zien om tijdelijk
in iemands huis te wonen en voor de katten te zorgen. Mocht jij toevallig in Nijmegen wonen... ;-)

Ik weet wel dat er zoiets bestaat als een huisdieren oppas-centrale, maar volgens mij is dat
meer bedoeld voor een kortere (vakantie)periode. Misschien dat je er via Google iets meer
over zou kunnen vinden.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: 3 maanden weg

Bericht door loonsy »

Hallo en welkom :)

Het eerste idee dat Tacuma opperde is nog niet eens zo'n slechte oplossing. Het minst stressvol voor de katten in iedergeval: geen verhuizing, geen andere omgeving, naar buiten kunnen, enzovoorts.

Als je iemand kan vinden die drie maanden in jou huis wil wonen dan zou dat lijkt mij het beste zijn. Desnoods kan je nog iemand in je omgeving vragen om af en toe eens te checken hoe het gaat in het huis als je weg bent.

Het lijkt me best lastig om een oplossing hiervoor te vinden. Kattenpensions doen meestal niet langer dan een maand geloof ik...

Succes!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 3 maanden weg

Bericht door Sandra W »

Ik wilde een tijdje terug ook een aantal maanden naar het buitenland en ik heb toen een advertentie op het internet gezet op een site voor onderverhuur en hierbij ook specifiek om kattenverzorging gevraagd. Hier kwam een hele leuke en betrouwbare jonge dame/studente op af die ik graag voor mijn katten had laten zorgen, maar helaas ging mijn plan uiteindelijk door gebrek aan geld niet door ;-).

groeten,
Sandra
Gesloten