Verhuizing van groot huis/grote tuin naar kl. huisje/tuintje

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
mnterhorst
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:36

Verhuizing van groot huis/grote tuin naar kl. huisje/tuintje

Bericht door mnterhorst »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Mijn relatie is net uit en ben ik van een groot huis met erg grote tuin naar een heel klein huisje met dito tuintje gegaan. Ik heb mijn 3 katten nog bij mn ex zitten, maar wat is nu wijsheid... zal ik ze daar laten, omdat ze gek op die tuin daar zijn of ze meenemen naar mn piep huisje waar allemaal grote buitenkatten door het tuintje lopen van de buren wat ze opzeker niet leuk gaan vinden want ze kunnen niet zo goed met andere katten opschieten. Buitendat de jongste een rode kater van 2 jaar uit het asiel bijna alleen maar buiten is en zelden binnen komt en 2 oudere (zusjes) zijn wel veel binnen, maar de ene zus gaat wel goed met de kater om en de andere zus totaal niet. Ik vind dit zo moeilijk om te beslissen wat ik moet doen, dus ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven. Vriendelijke groeten Monique uit Den Haag
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: VERHUIZING VAN GROOT HUIS/GROTE TUIN NAAR KLEIN HUISJETUINTJ

Bericht door rieneke »

wat een moeilijke keus!
ik denk dat ik de kater bij m'n ex zou laten, en de twee dames meenemen.
en dan je tuintje afzetten.
veel sterkte !
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: VERHUIZING VAN GROOT HUIS/GROTE TUIN NAAR KLEIN HUISJETUINTJ

Bericht door Tejo »

Je moet natuurlijk naar je eigen katten kijken, jij kent ze het best, en dan handelen in functie van hun welzijn, al zou jij zelf ze het liefst bij je hebben!
Maar ik kan je wel vertellen dat onze twee poezen na een leventje buiten en binnenlopen, over 12 jaar terug mee verhuisden naar ons nieuwe huis waar ze eigenlijk bijna niet meer buiten kwamen en naarmate ze ouder werden, we ze helemaal binnenhielden.
Ze waren er nooit ongelukkig om.
Natuurlijk woonden we wel ruim en hadden ze plaats zat! Onze katten hadden één kamer volledig ingericht voor hen alleen. En wanneer wij werken waren konden ze vrijuit lopen over de bovenverdieping van ons huis tot en met de trap en de benedenhall ... Jij hebt dan ook nog drie stuks ...
Ze uiteen halen is misschien ook niet ze een ideaal idee, weet niet of en hoeveel ze aan elkaar gehecht zijn. Bij ons zou dat zeker geen optie geweest zijn.

Weet ook wel dat sommige katten, meer gehecht zijn aan hun woonplaats en omgeving dan aan de mensen die bij hen horen (dus eigenlijk adopteren zij jou en na jou dan de volgende bewoner van het huis) Is echt zo met veel katten hoor!

Dus laat je verstand maar spreken boven je hart.
Of kijk het voor een tijdje aan en dan kan je nog veranderen mss ...
Het zal zeker geen makkelijke beslissing zijn, maar als ik lees dat niet alle drie de poezen goed met elkaar opschieten, kan je mss toch eentje of twee daar laten en de andere(n) meenemen ...

Ik wens je veel geluk met deze toch moeilijke beslissing!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: Verhuizing van groot huis/grote tuin naar kl. huisje/tuintje

Bericht door pippy-pieny »

hallo toevallig zit ik met hetzelfde probleem, ik heb pippy van iemand overgenomen die had alleen een balkon, nu bij mij is het groot en ruim, en de grote tuin, ze vindt het heerlijk nu ga ik kleiner wonen dus van een groot 3 verd.huis naar een parterre app. met tuintje, veel kleiner.
ik denk dus ook zielig voor haar, maar ik weet nu al dat een volgende bewoner haar nooit zal nemen, en ik ben gek op haar. ze is dus als kitten verstoten en heeft naar nu blijkt een immuuniteitsziekte. iedere dag haar huis verzorgen enz. toch vind ik het nu al zielig dat ze dan niet meer van boven naar beneden en de kelder kan rennen en dus moet missen, ik hoop dat mijn liefde voor haar genoeg zal zijn.
duimen maar. gr.pien
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Verhuizing van groot huis/grote tuin naar kl. huisje/tuintje

Bericht door Tejo »

ALs je zorgt dat poes voldoende afleiding heeft, lukt dat best hoor!
Speeltjes en krabpalen, gewone kartonnen dozen ergens neerzetten ... een kat hoeft niet ECHT buiten, op voorwaarde dat ie zich niet verveelt.
En met jouw aandacht erbij en voldoende knuffels en kusjes, gaat ie dat best overleven!

Ondertussen al verhuisd?

Prettig weekend!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gesloten