Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door Mrij »

Hallo iedereen.

Wij horen morgen of we een ander huis krijgen en nu zat ik eigenlijk met een vraagje
Alles moet hier zo snel mogelijk leeg en oververhuizen
Maar wij hebben 5 schatten van poezenbeestjes met allemaal hun eigen gebruiksaanwijzing
er zal in die tijd heel wat in en uit loop zijn en onze poezen hebben allemaal eigenlijk altijd binnengezeten

Nu dacht ik er aan om een grote 2 grote hondenbench te regelen en daar zodra we aan de slag gaan de beestjes even in op te sluiten
moeten er sowieso 2 zijn omdat niet alle katten even lief tegen elkaar zijn
heeft iemand dit al eens zo aangepakt ?

ik zit vooral met onze jongste kat erg in me maag omdat ze hardstikke schuw is en nu eigenlijk een beetje begint los te komen...
Uiteindelijk krijgen vooral de katten het veel beter (meer ruimte en we willen de tuin katproof maken...) Iemand tips of iets in die richting?
wat moeten we als eerst in huis zetten om ze zo snel mogelijk te laten wennen??
Ik zit hier echt een beetje mee...

iedereen iniedergeval al bedankt voor de moeite om te lezen

liefs Mrij en de 5 poezenbeesten
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door pippy-pieny »

toen ik pippy kreeg (ze was namelijk van een vriendin van mijn dochter en alleen op balkon gewend te zijn) heb ik haar eerst vier weken binnen gehouden, toen aan een lijntje de tuin laten zien dat een paar keer gedaan en na weer ongeveer twee weken mocht ze even zonder lijntje, dat ging prima.
Nu is ze alleen kattig tegen andere katten die nog in de tuin durven komen, voor straf houd ik haar dan weer een paar dagen binnen totdat ze weer rustig is en dan begint het weer, in de avond mag ze niet buiten.
ja en met verhuizen (ik zit zelf in die positie) moet ik het ook maar afwachten, het zal wel een hele verhuizing worden met 5 stuks, anders een paar kennissen of familie vragen om te helpen. Ik denk gelijk haar krabpaal en speeltjes als eerste neerzet en natuurlijk haar kattenbak, althans verwacht dat ik het zo ga doen.
succes pien
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door pippy-pieny »

nog even dit, een bench vinden ze leuker dan een kattenmandje, althans die van mij wel gr.pien
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door Lady »

Toevallig net zelf verhuisd. Ik had een bovenwoning de katten kwamen niet buiten, dus was onwijs bang dat ze weg zouden lopen omdat de deur constant open stond. Ik heb eerst 1 kamer leeggehaald in mijn oude woning en daar de katten gedaan alles verhuisd en daarna de katten opgehaald. Toen heb ik hun vetrouwde dingen op een plekje gelegd ze gingen er eigenlijk vanzelf heen. Laat ze vooral in het begin gewoon gaan ga ze niet dwingen o.i.d. ze moeten zelf het nieuwe huis onderzoeken. Bij mij duurde dit even en nu gaan ze heerlijk naar buiten.

Op jou vraag te reageren waar je ze het beste in kan doen of een aparte kamer maar als ze niet met zijn allen kunnen zou ik ze inderdaad in een benche doen en daar kun je ze ook in verhuizen!

Heel veel succes ermee!
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Re: Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door Mrij »

Super bedankt voor jullie reacties

ik moet eerlijk zeggen dat ik me op dit moment meer zorgen over de katten maak dan over de hele verhuizing (waar we morgen uitsluitsel over krijgen of het doorgaat)
In huis kunnen de katten prima met elkaar over weg maar 2 ervan Poes en Hnausi hebben nogal eens onenigheid over wie de baas is haha
ook vind Hnausi het heerlijk om Yasmine te treiteren en gaat hier vrolijk achteraan jagen of ze krijgt ineens uit het niets een klap op de kop
dus de combi poes en hnaus gaat niet werken en Yasmine en hnausi ook niet...
maar dat komt wel goed
Onze katten komen eigenlijk nooit buiten
mijn vriend is veel te bang dat ze iets overkomt
alleen onze Poes komt heel afentoe buiten maar dat is meer omdat mevrouw ons dan te snel af is
Dat we ze echt goed in de gaten moeten houden een aantal weken (ik had gelezen 6 weken) waren we ook zeker van plan
in de lente willen we dan beginnen aan de tuin om daar een deel af te zetten voor de katten

Ik ga iniedergeval een bench regelen en me afvragen hoe ik onze Mormel mee krijg (die word al panisch als je in de buurt komt denk dat het beter is als we die bij moeders zetten in een bench ?
Ik ga even proberen te slapen..morgen een spannende dag en dan pas echt zorgen maken
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door Tejo »

Wat je verhuis betreft, kan ik alleen zeggen hoe ik het destijds deed met twee katten.
Ik maakte in het nieuwe huis een kamer klaar die voor hen zou dienst doen. Dus echt hun kamertje (ze wonen nog steeds op die kamer nu!) Of in jouw geval zou ik zorgen dat er een kamer een aantal weken echt van hen is, waar ze zich de komende tijd kunnen terugtrekken als ze er zin in hebben en dan hun dingen er naartoe verhuizen (dus krabpaal, mandjes en/of dekens en kussens waar ze op slapen, speeltjes, kattenplasbak, eet- en drinkbakjes ...)

Dan de dag van de verhuis, bracht ik als eerste de poezen naar het nieuwe huis. Daar liet ik ze in de kamer en sloot de deur af en de sleutel ging veilig in mijn eigen broekzak! Niemand kon er in, dus ook niemand die per ongeluk een deur zou openen enz ... want het is vlug gebeurd en ookal verwittig je iedereen, er is altijd wel iemand die het vergeet, of even onoplettend is of onbekend met poezen enz ... zeker op momenten van verhuis en de bijhorende chaos!

Toen de rust was weergekeerd in de avond en we onder ons tweetjes waren, mijn partner en ik, gingen we de deur opendoen, en lieten ze inderdaad hun eigen gangetje gaan.
Uiteraard ging ik zelf in de loop van de dag gedurende de verhuis ook nog regelmatig even kijken, of alles in orde was.
Maar indien je denkt dat jouw katten niet zo goed samen opschieten, kan je hen, of enkele mss inderdaad in een grote bench laten gedurende de verhuisdag zelf. Die kan je waarschijnlijk best lenen van iemand, zodat je ze zelf niet moet kopen gaan ...

Succes in elk geval! Laat weten hoe het gegaan is!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Verhuizen hoe het beste aan te pakken met 5 katten?

Bericht door Tejo »

Ben je al verhuisd inmiddels?
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gesloten