# In het bezit van een kitten, nu nog een kitten erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Ilse__
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 15:18

# In het bezit van een kitten, nu nog een kitten erbij?

Bericht door Ilse__ »

Hallo, mijn vriend hebben een kitten van 4 maandjes jong. Het is een katertje. Nu willen wij deze maand nog een kitten er bij nemen. We hebben al gehoord dat een poesje het beste is om er bij te nemen. Schijnt een goede combinatie te zijn.
Hoe kunnen wij het beste handelen als de nieuwe kitten in huis komt. Wij hebben niet echt een aparte kamer om de kittens een paar dagen gescheiden te houden. Of hoeft dit ook niet aangezien ze beide nog jong zijn?
En kunnen we gewoon 1 kattenbak houden? En hoe zit dat met voeder- en drinkbakje?
We hopen dat jullie misschien goede adviezen hebben.

Groetjes Ilse
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: In het bezit van een kitten, nu nog een kitten er bij?

Bericht door Dinges »

Je hoeft ze naar mijn weten niet gescheiden te houden! Wij hebben hier ook 2 katten en die doen ook samen met 1 kattenbak, je moet hem alleen iets vaker uitscheppen ;)! En met een drink en water bakje kunnen ze gewoon samen doen hoor, dat moet geen problemen veroorzaken!
Ilse__
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 15:18

Re: In het bezit van een kitten, nu nog een kitten er bij?

Bericht door Ilse__ »

Bedankt voor je reactie Dinges! Maar hoe kunnen we het beste handelen als de nieuwe kitten komt? Gewoon meteen bij elkaar zetten zodat ze meteen aan elkaar kunnen wennen? En heb je verder nog tips?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: In het bezit van een kitten, nu nog een kitten er bij?

Bericht door rieneke »

kittens kan je inderdaad gewoon bij elkaar zetten, geen probleem :smile:
ik raad je minstens 2 bakken aan, onzindelijkheid kan je beter voorkomen.
katten hebben graag een eigen etensbakje , en wat drinken betreft: katten zijn slechte drinkers, dus zet meerdere drinkbakjes in je huis, liefst niet te dicht naast de etensbak.
veel plezier met je kitten!
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: In het bezit van een kitten, nu nog een kitten er bij?

Bericht door Dinges »

Hier eten en drinken ze uit een bak en dat gaat al die tijd al helemaal goed, dus ik zie niet waarom het apart moet, de kattenbak hetzelfde.

En als het nieuwe katje komt laat hem eerst even een kwartier in de reismand zitten laat de andere kat er even aan ruiken, als dat goed gaat kan je de reismand openen!! Zo hebben wij het tenminste alijd gedaan!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: In het bezit van een kitten, nu nog een kitten er bij?

Bericht door Sandra W »

Ik ben het met Rieneke eens dat katten als ze ouder worden inderdaad liever een eigen etensbak hebben, want dan worden ze niet opgejaagd tijdens het eten en kunnen ze hun eigen tempo bepalen. Bij kittens maakt dat nog niet zo veel uit, want die storen zich niet aan elkaar. Verder zijn kittens heel flexibel, dus hop die kattenreismand open doen en introduceren. Een kwartiertje wachten in de reismand is daarbij echten niet nodig.

groeten,
Sandra
Laatst gewijzigd door Sandra W op 04 okt 2008 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: In het bezit van een kitten, nu nog een kitten er bij?

Bericht door Shaz »

Ik weet niet van wie je gehoord hebt dat je er beter een poes bij kan nemen? Het ligt namelijk veel meer aan het karakter dan aan het geslacht of het klikt tussen de kittens. En als je er een poes bij neemt moet je heel goed opletten dat je er op tijd bij bent met castreren. Ik zou dus persoonlijk voor nog een katertje kiezen (en heb dat bij ons ook gedaan). Twee kittens is over het algemeen niet zo'n probleem. Ze dus gewoon bij elkaar zetten en kijken hoe het gaat, waarschijnlijk hebben ze elkaar al snel geaccepteerd. Bemoei je er zo min mogelijk mee.
Hier doen ze ook samen met een kattenbak, gaat prima. Wel hebben ze allemaal een eigen voerbakje, eet wel zo rustig. Met de drinkbak doen ze wel samen.
groetjes Sharon
Gesloten