4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

bah wat naar! gecondoleerd met dit vreselijke verlies, en wat fijn dat appie zo'n steun is!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

Dank voor de woorden ivm overlijden van pa.
Ik zal er verder neit dieper op ingaan, het is en moet een kattenforum blijven.

Met Appie gaat het momenteel redelijk tot goed.
Hij gebruikt zijn krabpaal al weer regelmatiger en heeft het zelfs 1x tot de 1e etage ervan gebracht en is toen heerlijk gaan ronken op het plateu aldaar.
Maar hij trekt nog wel steeds met het linkerpootje, ik vrees dat dat pootje nooit meer goed zal gaan komen, maar a.s. dinsdag weet ik wellicht meer hierover, de vervolg afspraak met de ortho in Den Haag is ervoor gemaakt.

De dagelijkse wandelgangen van Appie tot zover :

Mee naar bed, pogingen wagen om onder het dekbed te kruipen om dan daar te gaan ronken, bij mislukte poging een tijdje treiteren op mijn kussen, duwen, koppies geven, likken ( ook wel bekend als slijmen ) om vervolgens aan het voeteneind effe flink tekeer te gaan als ik me omdraai ( aanval op die bewegende dingen onder dekbed ) om dan neer te ploffen en te gaan ronken.
uiteraard als eerste wakker en dit dan ook te laten merken, altijd leuk om spullen ergens af te gooien, liefst spullen die veel lawaai maken, vervolgens heel onschuldig kijken als ik dan wakker ben.
lukt het mijnheer niet om me hierdoor in 1 keer uit bed te krijgen...met veel bombarie het bed op en weer af en weer op en weer af...
yep, gelukt eindelijk...moet per direct naar de keuken...want daar staat zijn eten....begint met zachtjes miauwen en het volume neemt dan toe net zolang tot het eten klaar staat voor mijnheer.

Douchen lukt met moeite, want mijnheer verliest me geen tel uit het oog, voor je voeten lopen, zijn kont erin draaien tegen je benen aan en..aha..douchen dus...en als eerste in de douche te staan met als gevolg het ochtendritueel om hem daar weer uit te krijgen...

Tijdens de koffie....
wil graag meehelpen met inschenken ervan.
kost soms koffievlekken op kleding.
als werktijd is gearriveerd.......
meelopen , het liefst naar buiten glippen zodat ik er weer achteraan kan lopen ( voor niets ) want mijnheer is eerder weer binnen dat ik het heb kunnen zien.

Bij thuiskomst van werk.
Buren kunnen " mee genieten " van zijn welkomst gesprek.
dit stopt pas als er eten klaar is gezet, waarna ik aan mijn eigen eten kan gaan beginnen.
staart blijft net zolang heen en weer zwiepen tot ik klaar ben met eten en binnen de minuut hierna ligt hij al op schoot.
kan geen kant meer op dan.


Ik " klaag " weliswaar, maar ik ben blij dat mijnheer me in de afgelopen weken heeft gesteund met zijn aanwezigheid :-)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

wat fijn, weer een update!!
ben blij te horen dat het zo goed gaat met je mannetje :grin:
wat kan je dan genieten van die streken he?
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

wat heerlijk :grin:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

goed om te horen het het weer wat beter gaat met je vent!!
bedenkt maar hoe jij je zal voelen als je je been breekt en dan weken lang in een kooitje zit.. dan ben je ook niet plotseling flexibel.. ik ben geen dokter dus weet ook niet of het beter zal worden, maar ik geloof wel dat er iets van stijfheid uit zal gaan, dus het iets verbeteren zal..
vertel je hoe het is gegaan bij de dokter?

(en over je vader, velen van ons hebben ook over niet-kattenzaken ons hart gelucht hier op het forum, daar is het deel 'straycat cafe voor :) )
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: 4 hoog

Bericht door Seemy »

roderik1963 schreef: Ik " klaag " weliswaar, maar ik ben blij dat mijnheer me in de afgelopen weken heeft gesteund met zijn aanwezigheid :-)
Super, echt fijn dat het allemaal zo gaat nu! Kan alleen nog maar beter worden...
:grin:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

orthopeet heeft gebeld zojuist.
bij het woord amputatie haakte ik even af en hoorde de rest maar half.
gelukkig vertelde hij het allemaal nog een keer en was ik er weer helemaal bij.
de amputatie is van 2 tenen, dit was de laatste periode inderdaad niet echt goed gegaan, Appie kan er goed mee leven wist hij te vertellen, hij hoeft niet de bench in met een verband om het pootje.
hoe en wat precies hoor ik verder wanneer ik Appie weer kan gaan halen.
1 nadeel : heb zometeen avonddienst en dan is hij alleen in huis tot vanavond laat.

tot zover even de snelle update.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

Appie is weer thuis :-)
de buitenste tenen van het linkerpootje zijn geamputeerd.
linkerpootje zit goed in verband, dit mag er over 5 dagen weer vanaf, dr How zei dat ik dat makkelijk zelf kon doen....ik ben geen held wat dat betreft en ben bang hem pijn te gaan doen dan, ik tril al op mijn benen als er maar dat gebeurt met Appie, heb mijn eige DA gebeld en die wil het doen voor me.
mag er pas a.s. zaterdag af maar vrijdag a.s. mag ook.

Appie mag nog geen eten en pas in de loop van de avond weer wat gaan drinken.
heb toch maar de bench weer opgezet en daar ligt Appie nu in bij te komen van de narcose.
ben ik gemeen als ik hem tot vrijdag in de bench hou ?
ik wil het risico niet lopen dat hij rare streken uit gaat halen als ik aan werk ben.
het gemiauw op weg naar huis ging door merg en been :-(

de komende uren hoop ik dat de narcose goed is uitgewerkt, advies was om hem in zijn eigen tempo bij te laten komen en niet te storen hierbij, wordt dus niet aanhalen en knuffelen, das effe minder, maar is niet anders dan.
heb over de bench een deken gelegd zodat hij een donker plekje heeft.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

het klinkt als een minder grote ingreep dan de vorige gelukkig.. ik denk dat het wel goed is om, wat jij al zei, hem in de bench te houden als je werkt.. als je thuis bent kun je hem wel in de gaten houden..
laten we hopen dat dit de laatste keer is geweest dat appie onder het mes moet en dat hij lekker weer kat kan zijn..
heel veel sterkte maar weer en geef appie een lekkere knuffel!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

vanochtend heeft de da het verband eraf gehaald, er waren 2 voor nodig, dus was me nooit in mijn eentje gelukt.
de ortho vond een kraag niet perse noodzakelijk, alleen wanneer Appie aan zijn pootje zou gaan likken en of bijten.
de schat loopt nu overal tegenaan en blijft soms ergens achter steken, er is dan weliswaar geen paniek bij hem, maar leuk vindt hij het natuurlijk niet.
pas volgende week vrijdag gaan de hechtingen eruit, ik vrees dat de kraag tot die dag om zal moeten blijven zitten ??
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door daantje »

Jeetje, ik lees dit topic nu pas. Wat een ellende allemaal Roderik :???: . En er lijkt nog even geen einde aan te komen, he?
Ik las dit topic omdat onze Barrel laatst via ons badkamerraam ontsnapt is en het haast niet anders kan dat ze naar beneden gevallen is :???: .

Zo'n kraagje is inderdaad heel vervelend voor de orientatie van je kat. Ze zien de zijkanten niet meer. Misschien zou je eens kunnen kijken hoe het gaat zonder kapje als je zelf thuis bent? Wij deden dit zelf wel altijd na bijv. een sterilisatie. En wanneer het kapje om ging, dan deden wij toch wel wat de ruimte beperken. Maar goed joh, dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van de kat zelf en ook van jou als baasje.

Dat je het allerbeste met Appie voor hebt is wel heel duidelijk dus ik ga er ook vanuit dat je zelf ook het beste weet wat goed is voor Appie. Heel erg veel sterkte toegewenst voor Appie en voor jou!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: 4 hoog

Bericht door Hilda »

He gatsie wat sneu dat dit er nu ook nog achter weg kwam.
Gelukkig is het ergste weer achter de rug nu zorgen dat de wondjes goed genezen.
Ik zou zijn kap omlaten.Leuk is het nooit maar wat je zegt hij is er niet helemaal van in de stress en je moet er niet aan denken dat hij de hechtingen er uit zou pulken.
Een week is zo voorbij en wat is nou een week op zijn hele gebeuren...
Kan hij wel op goed op zijn voetje staan of is het nog erg pijnlijk?Hoe gaat het straks met zijn evenwicht,hebben ze daar nog iets overgezegd?Ik denk dat het wel even heel anders loopt met twee tenen minder?
Sterkte er maar weer mee en ik hoop dat appie snel weer lekker rondhobbelt zonder nog maar ergens last van te hebben!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

mijnheer ligt nu op " zijn stoel " te dutten.
best wel wennen om sávonds geen koffie te hebben :-)
zodra ik uitgegeten ben klimt hij ( letterlijk ) op schoot en held dat ik ben, durf hem er dan niet meer af te zetten, dus geen koffie .
de kraag...had heel even de drang om hem af te doen, hij kan zich niet wassen, krabben aan zijn hoofd en als je hem pogingen ziet doen om de kraag af te krijgen...
hij loopt nog steeds overal tegen op, kostte me bijna de schemerlamp, voorheen kon hij er achterlangs lopen...nu zat hij een beetje vast tussen de muur en de lamp...
maar was voor mijnheer zelf niet echt een probleem...gewoon doorduwen, dan dondert die lamp vanzelf wel om en kan hij doorlopen :-)
ik tel de dagen af en dan kan hij vooralsog weer zonder kraag rondlopen, afhankelijk wat de ortho zegt as vrijdag erover.
ik wil eerst zekerheid hebben dat de wonden niet meer open gebeten of gelikt kunnen gaan worden na de controle.
ik heb de kraag dus niet afgedaan, hoe zielig hij ook naar me kijkt.
de eerste nacht heeft hij amper geslapen, hij wist niet wat de prettigste houding was om nu te gaan slapen.

hij geeft nog geen pijn aan aan zijn linkerpootje, zelf vindt ik het een eng gezicht hebben...ik zie nu in het midden maar twee teentjes, maar vandaag klom hij omhoog via het zelf gemaakte trappetje richting vensterbank en steunde volledig op zijn linkerpootje.
hij heeft ook alweer zijn krabpaal herontdekt en slijt hier zijn voorpootjes aan.

volledige functies van zijn achterpootjes zal hij nooit meer hebben, de enkel gewrichten worden nooit meer als voorheen was.

zijn eten staat op een verhoginkje, ook het drinken, maar hij heeft het nog niet zelfstandig onder de knie om er bij te komen, dus wordt het ernaartoe begeleiden en dat laat hij gewilig toe allemaal.
Zijn hoofd iets naar achteren trekken en dan zachtjes naar beneden duwen, zodat de kraag om het etensbakje past en voila...binnen de minuut is alles op :-)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

weet niet zo goed wat te zeggen 9en dat gebeurdt niet vaak geloof mij maar) ben aan de ene kant blij voor appie, dat hij toch weer lekker zijn dingetjes kan doen, aan de andere kant vind ik het ontzettend sneu... maar als ik het zo hoor zorgt hij er zelf wel voor dat er genoeg gekroeld wordt naar meneer zijn zin :)

sterkte nog de komende tijd
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

Zo te zien heeft Appie niet echt hinder ervan, hoorde vanochtend vroeg al het gebruik van zijn krabpaal...en vervolgens nog meer lawaai, bij binnenkomst zat mijnheer al op de 1e etage van zijn krab klim meubel !
met kraag en al was hij omhoog geklommen.
hij zal het vast spannend hebben gevonden, ik een stuk minder !
heb alles weer afgebroken, stel je voor dat hij dit vaker gaat doen en ik ben naar het werk....
nu kon ik hem opvangen bij zijn poging naar beneden te komen.
Plaats reactie