4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

afgelopen vrijdag ochtend gingen de hechtingen eruit, stond extra vroeg op, want hoe krijg ik mijnheer in de reismand met kraag en al....
binnen gekomen in de huiskamer, reismand stond al klaar in de gang...daar kwam mijnheer al op me af....alleen zonder kraag om !
hij heeft hem sávonds toch af gekregen en heeft flink zitten likken en bijten aan de hechtingen.
dr How heeft vervolgens de hechtingen verwijderd ( zonder verdoving ) mijnheer mocht dus gelijk weer mee naar huis.
uit voorzorg zat wel weer zijn pootje in het verband, deze moet 1 week blijven zitten en als het verband er af is moet toch weer de kraag om voor de dagen erna.
na dag of 10 nadat de hechtingen eruit zijn, dr How bellen over zijn pootje, of het goed geneest en bij twijfel hierover alsnog langs komen voor controle.
hopenlijk werkt nu alles een keertje mee en is Appie binnenkort DA bezoekjes vrij tot aan zijn jaarlijkse inentingen....
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door beestenbende »

Jeetje zeg, net het hele verhaal gelezen. Dit is inderdaad een nachtmerrie voor elke katten bezitter. Hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter, maar wat ben jij een ongelooflijk fijn baasje voor een kat :eclap: We zullen met je mee duimen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

heerlijk te horen dat het grootste leed acher de rug is voor appie! en wat een doerak dat ie zijn kap had afgedaan.

de duimen draaien hier nog steeds!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

ach ja, wat maakt die ene nacht dan nog uit.. hij heeft de wond blijkbaar niet zodanig verergerd dat hij weer die kap om moest..
wat ik zo lees is dat er ondanks alles toch weer een stapje is gezet in de goede richting.. knuffel voor meneer!!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

mijnheer zit sinds gisteren ( vrijdag dus ) weer met de kraag om.
de da heeft met ons tweetjes het verband eraf gehaald, zij deed het zware werk, ik alleen het troosten , aaien en vasthouden.
veel gebrom en gesis, helemaal toen het laatste stukje verband vast bleef zitten, ze heeft het meest nog kunnen losweken met een nat watje, het laaste stukje heeft ze laten zitten omdat ze niet verder durfde, Appie was op dat moment op zijn hoogtepunt van tolerantie.
de kraag om vond mijnheer nog minder leuk uiteraard en hij was hierna al heel snel verdwenen in het reismandje !
Hij keek niet op of om toen deze werd gesloten, hij was al blij dat ie weer mee mocht naar huis toe.
Thuis gekomen heb ik mijnheer een tijdje met rust gelaten om na verloop van tijd een watje nat gemaakt te hebben en het resternd stukje verband beetje nat gemaakt te hebben, dit ging maar voor een paar seconden tot mijnheer het zat was en er vandoor ging, beetje bij beetje nat maken telkens en ik zag dat het al meer los ging laten.
gisteravond lag mijnheer te ronken op de vensterbank en hij heeft er niets van gemerkt dat ik met het natte watje het laatste stukje heb kunnen losweken.
ik zie nu nog wel een heel klein restje zitten, maar dat durf ik er niet af te weken of los te halen.
een rafeltje verband dus.
vandaag stond de planning van een meubel in elkaar zetten en deze op zijn plek zetten....tuurlijk....mijnheer moest er ook bij zijn en maar klagen dat ie er niet bij kon komen door zijn kraag.
pffff, iets wat normaal nog geen half uurtje duurt.....dank je mijnheer....heeft niu effe wat uurtjes geduurd dankzij je geklaag :-)
eenmaal klaar met het meubel, effe zitten, bakkie doen..is bij 1 bakkie gebleven helaas, want mijnheer sprong direct al op schoot en was niet meer weg te branden.
komende week dr How bellen over voortgang genezing en of de kraag weer af mag dan.

PS.
hoefde de Da niet te betalen vrijdag, een zak drop vonden ze voldoende :-)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

pfff wat een gedoe zeg.. ook wel logisch van appie's kant.. die is het gezeur aan zijn lichaam natuurlijk meer dan zat..
wel fijn dat je de DA niet hoefde te betalen.. je komt er vaak genoeg zullen ze wel gedacht hebben..
hoe zien de pootjes er nu uit??
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

afgelopen dinsdag dr How gebeld over de vorderingen van Appie, de kraag mag af als ik er bij ben en evt weer om als het niet goed gaat.
gisteravond was er even paniek, Appie deed raar en was kokhalzende bewegingen aan het maken !
Kuchen en was in paniek, een gevecht met zijn kraag.
Heb hem op schoot gepakt en geprobeerd zijn kraag af te krijgen, deze zat met een dubbele knoop vast gemaakt, niet los te krijgen.
Appie vloog weg van schoot, wat nu ?
Hij kwam uit zichzelf weer naar me toe, ik had een schaar gepakt en heb hem tussen mijn benen ingeklemd en het koordje door geknipt.
Hij blij, ik nog blijer.
Mijnheer begon gelijk aan zijn pootje te likken en zachtjes te bijten, zijn hak ligt nu een beetje open, vandaag likt hij al stukken minder en laat ook zijn hak met rust, is veel belangrijker vindt mijnheer om zichzelf overal uitgebreid te gaan wassen.
ik krijg de kraag niet meer om en misschien is het een verkeerd besluit van me, maar ik laat de kraag af en wil nu nog niet weer met Appie naar de DA, ik wil hem even rust geven en geen stress meer bezorgen.
Zijn pootje zelf belast hij volledig, zelf vanochtend aan de lijve mogen ondervinden, als hij op schoot ligt vindt hij het leuk om mijn hand tussen zijn 4 pootjes vast te pakken en er dan tegen aan te trappen, incl nagels.....auw.
1 ding is zeker..ik zou nooit een goede ouder zijn geworden, hij mag alles doen bij me..:-)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

zo'n kap is ook gewoon heel vervelend voor zo'n beestje! heel hun vermogen om dingen te voelen etc. met de snorharen vat weg, en daardoor weten ze hoe breed ze zijn. Denk dat wij trouwens ook behoorlijk gestoord zouden worden van zo'n lampekapje :???: Ik weet nie wat voor een kapje appie heeft maar die wij hebben is vrij makkelijk te "klikken" ik kreeg hem dan ook redelijk makkelijk bij vlinder om. was gewoon zelf op de bank gaan zitten, Vlinder tussen mijn benen "ingeklemd" (niet echt geklemd want ze was gesteriliseerd dus wond zat op de buik) mijn arm voor lang har borst zodat ze niet kan wegglippen. kap in de andere hand en dan met de handen samen kapje dichthaken. (ik had stiekem wel eerst een paar x geoefend zonder de poes) ging prima :D Misschien helpt dit.. en anders kun je latijd nog even je buurman/buurvrouw lief aankijken toch?

Had de DA trouwens niet gezegd dat je geen knoop mocht maken in het verbandje? dat werd er bij ons nadrukkelijk bij gezegd! juist omdat je hem dan in noodsituaties makkelijk loskrijgt..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door beestenbende »

1 ding is zeker..ik zou nooit een goede ouder zijn geworden, hij mag alles doen bij me..

haha, geloof me maar als je ooit kinderen krijgt, zullen díe echt niet alles mogen!
Maar ondanks die vervelende kap op, lijkt het wel steeds beter te gaan...Fijn!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

een mooncollar is ook veel fijner, maar ja dat kan lang niet in alle gevallen.
ik ben blij te lezen dat het nu toch wel goed gaat, en de zaken weer terugkeren naar normaal.
dikke complimenten roderik, voor je uithoudingsvermogen!
geef je appie een kroel van me? :smile:
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

Als Appie blij is ben ik het ook.
mijn " vrijheid " in huis ben ik nu denk ik voorgoed kwijt geraakt, waar ik ga gaat Appie ook.
er komt een dag dat hij weer voldoende kracht zal hebben om weer een bezoekje te brengen aan het aanrecht en andere hoge "zaken ":-)
zijn krabmeubel heb ik nog niet in elkaar gezet, daar wil ik nog even mee wachten tot ik echt zeker ben dat hij tijdens zijn wilde klimpartijen niet zijn pootje kan openhalen ermee.
nog 1 weekje werken en dan weekje vrij, kan ik op het gemak de meubel weer in elkaar gaan zetten voor mijnheer.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

vanochtend was het dan zover.
normaal maakt Appie me wel wakker als het hem te lang duurt, maar vanochtend was het angstvallig stil in huis.
kom de huiskamer binnen en Appie nergens te bekennen, niet op zijn favoriete plekjes, niet in de badkamer of toch op de slaapkamer ?,
Nee, normaal kijk ik niet naar het aanrecht, want daar kan hij toch nog niet opkomen....
tot ik geritsel hoor, ik draai me om en daar zit mijnheer...op het aanrecht !
zijn voer stond op het aanrecht en mijnheer had al een gaatje gemaakt erin en zat heerlijk van de brokjes te snoepen.
ene kant boos op hem en aan de andere kant....hij begint nu echt de kracht in zijn achterpootjes terug te krijgen :-)
boosheid veranderde al erg snel in een hele brede glimlach...mijnheer ziet me nu ook en miauwt zachtjes en als ik op hem afloop geeft hij me kopjes en kijkt verlangend weer naar het voer.
dat wordt weer alles opbergen, maar het belangrijkste is zijn kracht in zijn pootjes :-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Lotte »

super!!! Daar doe je het uiteindelijk voor he.
Gelukkig dat Appie nu weer zo veel beter gaat en ook zonder kap mag!

Ik heb veel bewondering voor je uithoudingsvermogen!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 4 hoog

Bericht door tacuma »

Geweldig nieuws! Wat zal je blij geweest zijn -en dat meneer daar illegaal zat te snoepen is
dan ineens niet belangrijk meer! :grin:
Een beter baasje zou Appie zich niet kunnen wensen, dus sluit ik me volledig aan bij
bovenstaande woorden.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: 4 hoog

Bericht door Boomer »

Hahahaha laat de ondeugd in hem maar weer terugkomen !

Het gaat super met hem.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie