Vreselijk: mijn poes is al 10 dagen weg!

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
lex7619
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 17:58

Vreselijk: mijn poes is al 10 dagen weg!

Bericht door lex7619 »

Lieve mensen,

Sinds zondag 14 september 2008 is mijn jongste poes al weg! Ik hoef jullie niet te vertellen in welke staat ik nu ben, want ik voel me vreselijk onder deze onzekerheid en het zoeken dat nergens toe leidt.

Ik heb in totaal drie katten: een poes van 14, een kater van 5 en de weggelopen poes van iets meer dan een jaar.
Ook loop er bij mij achter in de tuinen een zwerfkat die ik nogal eens van eten voorzie.

Maar nu komt het probleem. Op zaterdag, de dag voordat ze verdween, was er bij mij een oppasbaby aanwezig en het leek erop dat de jongste dit niet echt kon waarderen. Ik heb haar halsband dus omgedaan en haar lekker buiten laten wanden. Tot op heden is ze dus nog niet terug.

Amivedi en NDG (Stichting Nederlandse Databank voor Gezelschapsdieren) zijn geinformeerd. Bijna elke avond gezocht en ik ben nu bezig om flyers te bezorgen.

Mijn buurvrouw claimde haar afgelopen zondag in de tuinen gezien te hebben, maar waarom komt ijze dan niet terug? De relatie met die zwerfkat is ook niet al te best dus er zou ook angst achter kunnen zitten.

Ze is gechipt en ze draagt een halsband met koker. Wat moet ik nu nog doen om haar te lokken? Ik laat bijna elke nacht mijn achterdeur openstaan in de hoop dat ze komt, maar helaas. Ik roep haar en loop maar rondjes.

Ze heeft het hier altijd meer dan goed gehad dus daar kan het niet aan liggen.

Hebben jullie nog tips voor mij? Deze onzekerheid is niet vol te houden zo erg hou ik van haar.

Bedankt alvast. Gr. een verdrietige lex
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Re: Vreselijk: mijn poes is al 10 dagen weg!

Bericht door eeke »

helaas geen tips..
maar snap hoe je je moet voelen..
veel succes ermee ;-)
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Vreselijk: mijn poes is al 10 dagen weg!

Bericht door Hilda »

De dierenambulance en het plaatselijke asiel bellen en daar vooral ook foto's afleveren voor op een vermissings rapport.
Ook foto's op je flyers plaatsen en een beloning uitloven(je wilt niet weten hoe veel extra kinderen hun best dan doen...op de knieen door de bosjes enzo)
Vermissing op de marktplaats plaatsen,ook met foto.
Sterkte en ik hoop voor je dat ze snel terug komt...ik ken die onzekerheid van het niet weten wat er gebeurd is :-(
Groeten Hilda
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Vreselijk: mijn poes is al 10 dagen weg!

Bericht door oonah »

Ja, zo veel mogenlijk flyers met grote foto, en niet alleen in de onmiddelijke omgeving, ze kunnen best ver gaan.

Veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat ze vlug terugkomt.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: Vreselijk: mijn poes is al 10 dagen weg!

Bericht door catzz »

Hoi Lex!
Mijn kat is laatst ook kwijt geweest....hij was pas na 3 weken weer terug
maar wel dankzij een duidelijke folder met foto die ik heb rondgebracht.
ik werd toen direct gebeld door mensen die hem in hun tuin hadden gezien.
Mss dat er nu andere mensen zijn die zich om je poes bekommeren en haar binnenlaten/eten geven.
Door die foldertjes weten ze dan dat de poes gemist wordt door iemand en zullen ze sneller reageren.
heel veel sterkte!!
en blijf goede hoop houden, ik duim voor je dat het niet meer lang duurt voordat ze weer bij je terug is!
die zwerfkat kan trouwens heel goed de oorzaak zijn hoor....hier was mijn kat ook bang voor de kat van de buren en ik denk nog altijd dat die hem toen heeft weggejaagd. Mss is je poes daardoor net iets verder als normaal van huis terechtgekomen en de weg kwijt.......
Gesloten