Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Sanne_ »

Mijn ervaring is dat ze de kattenbak wel vinden en het het liefste daar doen.
Misschien kun je het een avondje proberen en kijken wat er gebeurt?
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door fazerdriver »

Mijn katten (5 maanden) hebben 's nachts en overdag als ik niet thuis ben de zolder, 2 trappen, overloop, hal en computerkamer (kunnen ze naar buitenkijken) ter beschikking. Dit gaat prima. De kattenbak, eten en krabpaal staan op zolder en heb tot nu to geen problemen met 'ongelukjes' gehad. Als ik thuis ben mogen ze uiteraard ook nog in de woonkamer. Alleen de badkamer, kleedkamer en mijn slaapkamer zijn 'verboden' terrein voor hun.
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

elvedinenleonie schreef: heeft dat dan niet gewoon te maken met dat ze niet zindelijk genoeg zijn?? Benthe heeft ook wel eens in de kamer geplast.. en af en toe vinden we wel eens een verdwaald poepje.. maar dat zijn ongelukjes.. dat er wat in haar vacht blijft zitten of dat we de deur per ongeluk dicht hadden gedaan..
ben je bang dat ze je bank vernielen of doen ze dat ook daadwerkelijk?? want dat valt ook af te leren..
Zindelijk zijn ze zeer zeker, dan zullen het toen ongelukjes zijn. Bank zitten nu al veel haken in en hebben daar ook al op geplast. Maar dit gebeurde in de oude woning misschien dat het daar ook door komt. :?: :roll:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

zorg dat, als ze binnen zijn, je ze niet alleen laat.. elke keer als ze aan de bank zitten zeg je op een strenge toon 'nee' of even een plantenspuitje enz..
omdat ze veel buiten zijn weten ze blijkbaar niet goed wat binnen wel en niet mag.. aan elke boom mag gekrabd worden, maar niet aan de bank..
Evil Bunny

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Evil Bunny »

Die van mij slapen bij ons in bed, we hebben geen keus.......... :oops: :grin:

Vroeger hadden we bij mijn ouders thuis ook twee katten en die gingen naar de bijkeuken, maar aangezien je die niet hebt is dat inderdaad ook lastig. Ik weet niet hoe groot je badkamer is, en of daar een raam zit? Anders zou je ervoor kunnen kiezen ze daar te laten 's nachts, met voldoende lekkere mandjes/krabpaaltje, kattenbak enz. Tegels zijn nu eenmaal gemakkelijk schoon te maken.
Maarja, als je net zo'n kleine badkamer hebt als wij (1,5 vierkante meter, en da's ruim berekend) is dat ook geen optie.

Succes!!!

Ohja, nog even om te checken: is je kattenbak wel schoon? Sommige katten zijn erg kieskeurig wat kattenbak betreft, dus misschien moet je eens proberen om te wisselen van grit? Andere structuur, ander geurtje doen soms ook wonderen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Nyncke »

De kittens zijn beneden en kunnen dan in woonkamer en keuken.

De volwassen katten is verschillend, of ze zijn buiten ( hebben een oud konijnenhok waar stro in ligt waar ze heerlijk een hoop uurtjes weg liggen te slapen ) of binnen ook in woonkamer/keueken.
patries1987
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door patries1987 »

onze katten zitten ook in de gang, ze kunnen dan in de gang of naar boven.. maar meestal liggen ze bij ons voor de deur en horen we ze verder niet!
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door jobey »

patries1987 schreef:onze katten zitten ook in de gang, ze kunnen dan in de gang of naar boven.. maar meestal liggen ze bij ons voor de deur en horen we ze verder niet!
hoef ik hier echt niet te proberen, als ze weten waar we slapen en ze weten dat er maar een deur tussen zit, gaat het mis. Nu zitten ze in een kamer naast ons, en kunnen we ze beter negeren waardoor ze nu wel ophouden. Maar hard mekkeren s'ochtens kunnen ze wel hier :eshifty:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Dat gevoel ken ik van hard mekkeren! Nog steeds geen oplossing voor de katten.
Nu eerst maar even bezig zijn met hoe we het in de vakantie gaan doen.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door lievelijn »

ons poezekind mag overal komen, maar prefereert het om op mijn kussen tegen mij aan te komen liggen, moet zeggen dat ik t heerlijk vind, maar hir geen ongelukjes... moet ook toegeven dat ons app. 70 m2 is dus we hebben geen extra kamertje ofzo over..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door tacuma »

Onze katten hebben een eigen slaapkamer met een heel groot bed. Het is ontzettend lief van
ze dat mijn man en ik er 's nachts ook nog in mogen slapen... :lol:

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Bedankt voor jullie antwoorden!?

Heeft iemand hier ook zijn katten snachts buiten?
Mijn vriend had het idee om een heel groot konijnenhok buiten te zetten met kussentjes erin
zodat ze snachts buiten kunnen blijven graag hier jullie meningen over!?
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door evaleeuw »

Hebben ze wel de mogelijkheid naar binnen te kunnen als het; regent, sneeuwt, vriest, hagelt e.d? Anders zou ik het persoonlijk niet aandurven. Ook zou ik het zelf een naar idee vinden dat mijn kat 's nachts 'rondzwerft'.
Groetjes Eva
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

ze kunnen dan niet in huis zeg maar maar ben van plan als het inderdaad heel koud vies weer is dat we dan of het hok binnen zetten met ze erin of de katten zelf binnen.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door evaleeuw »

Hoezo het hok binnenzetten? Als de katten binnenzijn is het prima toch? Of bedoel je het hok in een garage ofzo?
Groetjes Eva
Plaats reactie