Whiskas catmilk

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: whiskas catmilk

Bericht door Roosje »

Het is al een vrij oud topic maar het gaat over kattenmelk dus vandaar dat ik mijn vraag hier toch maar even stel.
Rosa is dol op gewone melk, maar omdat ik hier heb gelezen dat dat niet goed voor haar is vanwege een teveel aan lactose heb ik nu kattenmelk voor haar gehaald. Op het moment drinkt ze namelijk veel te weinig en ik hoop haar op deze manier wat meer vocht binnen te laten krijgen. Maar nou lees ik in dit topic dat ook kattenmelk eigenlijk helemaal niet zo goed is voor katten. Dus ik vroeg me af hoeveel ze er eigenlijk maximaal van mogen hebben per dag. En is het verstandig om het gewoon zo te geven, of om een klein beetje te mengen met water waardoor het water een lekkerder smaakje krijgt zodat ze daar meer van gaat drinken? (en niet teveel melk binnenkrijgt?)

EDIT: Ik zie net dat er een nog ouder topic is waar nog veel meer info in staat, die lees ik eerst nog wel even door. (http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... k&start=90)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: whiskas catmilk

Bericht door Adriana »

er zijn heel erg veel tips om katten aan het drinken te krijgen, sterke kippenbouillon of papje met convalescence RC of water uit de vijver/schone sloot of regenwater

en anders dwangdrinken met een naaldloos spuitje
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: whiskas catmilk

Bericht door lievelijn »

meer drinkbakjes neerzetten kan ook al helpen ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: whiskas catmilk

Bericht door Camoth »

Hier krijgen ze om de dag een eetlepeltje Viyo. Vinden ze heerlijk, ook makkelijk om medicijnen in te geven en bevorderd de weerstand ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: whiskas catmilk

Bericht door Leonie89 »

hier zijn ze erg fan van de drinkfontein.. onze poes dronk ook erg weinig en nu drinkt ze prima.. hier is ook een topic over..

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... inkfontein

want water is toch echt veel beter dan melk of kattenmelk.. zeker stromend water.. beter en lekkerder..
succes!!
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: whiskas catmilk

Bericht door Roosje »

dwingen met een spuitje wil ik natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen, dat doe ik alleen als het echt niet anders kan. Levert veel te veel stress op. Van melk weet ik dat ze het lekker vind vandaar dat dat het eerste is wat ik probeer. Maar anders kan ik die andere dingen ook nog proberen inderdaad. genoeg opties :) Ik heb net al wat kattenmelk door haar water gedaan en ze begon gelijk enthousiast te drinken gelukkig. Is ook wel nodig wat ze drinkt op dit moment veel te weinig.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Camoth »

Je kan het ook met water gaan mengen en dan steeds iets meer water en wat minder melk. Totdat ze alleen nog water drinkt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Roosje »

Het probleem is dat ze normaal gesproken wel genoeg water drinkt, alleen de laatste week gaat het niet geweldig met eten en drinken. Zondag wilde ze helemaal niet eten maar ook daarvoor had ik al het idee dat ze was afgevallen, sinds zondagavond heeft ze nog maar 1 keer op de bak gezeten om te plassen, terwijl ze normaal gesproken 1 a 2 keer per dag plast en elke dag poept. En nu dus in 2 dagen tijd maar 1 keer plassen en helemaal niet poepen. Gister voor het eerst dat ik de bak na een dag niet uit hoefde te scheppen, omdat er gewoon niks in zat. Daarom heb ik het idee dat ze veel te weinig binnenkrijgt en probeer ik haar zoveel mogelijk lekkere dingen voor te zetten zodat ze wel genoeg vocht binnenkrijgt. (ook nog een voordeel van kattenmelk, kan ze ook nog een beetje energie uithalen)
Dus ik ga nu wel wat dingen proberen om het drinken lekkerder voor haar te maken, en als dat niet werkt dan toch maar met een spuitje, mevrouw moet natuurlijk niet uitdrogen. Het stomme is dat ik haar wel een paar keer per dag zie eten en drinken.

Maar weet iemand hoeveel ze maximaal op een dag mag hebben aan kattenmelk? Op het pakje staat 40 ml per portie, maar er staat weer niet bij hoeveel porties ze per dag mag.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Leonie89 »

hou haar goed in de gaten of ze speels blijft.. anders even voor de zekerheid naar de DA..
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Roosje »

Tot nu toe blijft ze wel gewoon speels gelukkig, maar ik hou het inderdaad goed in de gaten. Ik ben er nou juist al zo mee bezig omdat ik niet wil dat het nog slechter gaat omdat ze ook nog eens te weinig eten/drinken binnenkrijgt en daardoor alleen nog maar zwakker/zieker wordt... Maar ze heeft dus al van het kattenmelk/water mengsel gedronken en ze heeft net ook al wat rauwe kipfilet gehad, zit ook wel vocht in. :)

maargoed we gaan een beetje offtopic geloof ik. ;)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Whiskas catmilk

Bericht door loek »

Ik weet niet hoe slecht of niet het is en wat ze max ervan mag hebben. Hoeveel moet een kat eigenlijk drinken per dag ongeveer? Vraag ik me ineenkeer af?

Maar goed....Wat mijn katten helemaal geweldig vinden is (heel af en toe krijgen ze dat) koffiemelk, en dan zo'n klein kuipje, dat verdeel ik over twee bakken en vul het helemaal bij met warm water. (dus echt heel weinig melk in verhouding) Dat drinken ze ineenkeer op. Of ik doe vlees.....ook weer gewoon heel weinig is al voldoende. (een kwart van zo'n 'sheba kuipje' bijv. per kat, en dan warm water. Krijg je een soort soepje...vinden ze ook geweldig!

Nu ik het opschrijf heb ik trouwens geen idee of dat warme water nou uitmaakt hoor, of dat ze het koud ook net zo lekker zouden vinden. Het is min of meer toeval dat ik warm water gebruik (haha slaat ook nergens op ;-))

Maar wie weet....werkt het wel, ook bij jou kat? (ze drinken verder ook gewoon water trouwens, dit is meer extra voor de lekker.....en dan meteen nuttig voor het vochtgehalte kan nooit kwaad denk ik dan)

(maarre buiten dat zou ik wel de da even bellen om te overleggen. Maar jij kent je eigen kat natuurlijk beste)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Roosje »

Toen we Rosa uit het asiel hebben opgehaald kregen we ook een informatieboekje mee van de dierenbescherming, over de verzorging van huisdieren, hier stond in dat een kat 200 ml water per dag moet drinken. (als hij alleen droogvoer krijgt) Ik vind dat best wel veel en dat red Rosa ook nooit. En er staat inderdaad ook bij dat je kattenmelk niet te vaak moet geven, maar hoe vaak staat er dan weer niet.

Ze krijgt straks weer haar pilletje + natvoer, dus ik denk dat ik dat inderdaad ook maar even extra ga aanlengen met water. Het is van dat pathe, dus dat kun je makkelijk verdunnen. Ik heb eigenlijk ook geen idee of het uitmaakt of het warm of koud is.

Ik hou het eerst nog wel even in de gaten, als het slechter word ga ik er wel mee heen. Op dit moment is ze nog gewoon speels en ze eet en drinkt ook zelf nog wel wat (alleen niet genoeg blijkbaar)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Camoth »

Goed idee om ook wat water door het natvoer te doen!

offtopic: Bindi vind het altijd lekker om het (nog warme) water uit de douche te slurpen :D
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Whiskas catmilk

Bericht door Roosje »

Dat doet Rosa ook altijd inderdaad, na het douchen sprint ze naar de badkamer. :lol: Dus als ik haar water ververs gooi ik het oude op de vloer van de badkamer, meestal gaat ze dan eerst de vloer aflebberen om daarna nog een keer te kijken of het verse water ook interessant is. ;-)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Plaats reactie