Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door peugeot tuner »

Beste mensen!

Ik heb 2 poesjes die nu precies 4 maand zijn, dit zijn mijn allereerste poesjes en hou zielsveel van ze! nu wil vooral griffe (Het boefje van de 2 :lol: ) aleen nog maar naar buiten zodra de voordeur open is is het rennen geblazen voordat basje de deur dicht doet want dan wil ze dolgraag naar buiten, aleen waneer kan ik ze nu echt aleen buitenlaten? heb ze nu maar als een hond aan het lijntje buiten en dat vinden ze geweldig, ze mouwen en janken als ze weer naar binnen moeten!

Zelf lijkt mij dat ze nog veel te klein zijn en misschien de weg niet meer terug vinden naar huis als ze aleen op pad gaan!

En hebben jullie mischien nog tips hoe ik ze kan trainen dat ze naar dit huis moeten lopen?

Dit zijn ze :lol: :
http://img186.imageshack.us/my.php?image=img0413xw6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn echte schatjes en wil niet dat ze verdwalen, al zullen ze heus wel een keer ver van huis gaan!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door Sandra W »

Je kunt beter even wachten tot ze gesteriliseerd zijn, anders zijn ze zo zwanger. Daarna kun je steeds korte tijden oefenen op een nuchtere maag (dan kun je ze terugroepen met wat eten) of een tuigje gebruiken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door rieneke »

wat zijn ze leuk!!
sowieso zou ik ze zoals sandra ook zegt, pas naar buiten laten als ze gecastreerd zijn, dat kan met een maand of 6.
maar is het geen beter idee je tuin catproof te maken, zodat ze er niet uit kunnen?
ik werk bij de dierenambu, en ik schraap aangereden katjes van de weg.
ook hebben in het verleden 2 van m'n katjes kattenaids opgelopen.
ik heb de boel hier afgezet, zodat ze veilig van een frisse neus kunnen genieten.
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door peugeot tuner »

nou nee mijn tuin kat proof maken lukt niet :-( heb wel grond voor het huis maar dat is van de gemeente dus ik ag er niets aan doen!

Ik zal ze alle 2 laten helpen en dan even trainen dat ze met het gerammel met de brokjes doos naar huis komen!

Waneer mogen ze nu behandeld worden hoor veel verschillende dingen :?:
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door evaleeuw »

Dat kan het met 6 maanden, dat is de tijd dat de meeste poezen voor het eerst krols worden.

veel succes ;-)
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door Sandra W »

Het hangt eigenlijk van het gewicht af, want dat bepaalt hoe snel ze geslachtsrijp zijn, maar ook het ras wil nog wel eens verschil uitmaken (bij raskatten), maar gemiddeld genomen zit je met zo'n 6 maanden wel goed. In Amerika doen ze het echter al met een paar weken en dat schijnt ook te kunnen, dus het is maar hoe je er naar kijkt.

groeten,
Sandra
floor_b
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 apr 2008 10:53

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door floor_b »

Naast castreren lijkt me het eigenlijk ook heel raadzaam om ze te chippen dan mochten ze gevonden worden dan kan de dieren art/ambulance of asiel met jullie in contact komen.
Mijn katertje van 3,5 maand loopt al een hele tijd buiten. En heb hem daarom ook maar meteen laten chippen. Maar voor zwanger wordende poezen zou ik ook uit kijken tot dat ze gesteriliseerd zijn Al hoewel ik Bratta toen ze klein was gewoon buiten heb laten rond lopen en al op 5 maanden aan de katten pil heb gezet en met de 6de maand gesteriliseerd heb. Maar goed of dat nu ideaal is weet ik niet maar zij was van jongs af aan een buiten kat dus binnen houden was geen mogelijkheid.
Dus als dat wel kan dan zou ik dat zeker doen en laten wennen dat ze moeten komen door een geluidje.
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door peugeot tuner »

hebben katjes dan een dusdanig goed gehoor dat ze van ver mij al horen? goh wist ik niet :grin: ga ze nu elke dag om de beurt los buiten laten lopen als ze net wakker zijn, dan hou ik mn pak met brokjes klaar en als ik wil da ze komen rammel ik er mee en dan maar hopen dat ze komen hahaha!

Rotger
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door rieneke »

moet je vooral doen.
we adviseren niet voor niets te wachten tot na de castratie.
over een paar weken kunnen ze al krols zijn, en met een beetje pech merk je er niks van.
straks zit je met een zwanger kitten!
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door peugeot tuner »

Ja ik denk dat ik maar even een afspraak maak bij de dierenarts voor t helpen, ik laat ze nu wel los buiten want het gaat heel goed, ze reageren goed op mijn metode en komen altijd wel aanhuppelen als ik rammel of tik, volgens mij gaan ze niet al te ver weg want met 5 min zijn ze er altijd wel!

Nadeel:
De andere katten uit de buurt komen ook :lol: :lol:

ik merk wel dat Griffe (t vrouwtje) helemaal gek word als je dr aait en lekker haar ruggetje krabt, dan gaat zi met r kont omhoog en voorpootjes plat en maar miauwen :lol: lijkt dat op krolsheid?

Rotger
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door rieneke »

ja, dat lijkt op krolsheid, dus hou haar alsjeblieft binnen.
let goed op, want een krols poesje doet alles om buiten te komen.
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door peugeot tuner »

Oke dus griffe mag absoluut niet naar buiten :-( heb haar al 2 daagjes vrij buiten gehad ze reageeren heelgoed op het geluid van het voerbakje!

Oke ik ga nu gewoon een afspraak maken bij de D.A om ze te laten helpen!

Groetjes Rotger
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Ik heb die van mij gewoon onder toezicht buiten op de gallerij. Hij blijft nog veel in mijn buurt.
Pas al hij gecastreerd, gechipt en ingeent is gaan we een stapje verder.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door sandy »

Het lijkt me zeer verstandig dat je ze zo gauw mogelijk laat helpen.
Als er een ding is wat je absoluut niet wil is een zwanger kitten, ik ben ervaringsdeskundige wat dat aangaat, omdat onze jongste zwanger was geraakt met 4 maanden in de opvang en wij van niks wisten.
Zij had met 6 maanden moeten bevallen, zie je het voor je? Heb abortus laten plegen uiteindelijk maar het had niet nodig geweest als de opvanger beter had opgelet.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Waneer mogen mijn katjes naar buiten?

Bericht door moppie »

mag ik mijn vraag hier ook plaatsen ?
ik zat me af te vragen of het erg is als ik mijn kat binnen houd , en dan bedoel ik voor altijd binnen . ik vind het eerlijk gezegt een beetje eng de gedachte dat ie aan de wandel zou gaan zonder mijn , stel dat er iets gebeurt ? als ie bij mijn binnen is kan ik hem toch in de gaten houden , plus ik vertrouw mijn buurman ook niet zo ( heeft een hekel aan katten , best begrijpelijk hij heeft een peperdure vogelkooi ( hele grote ) met daarin peperdure zeldzame vogels , die al een keer zijn aangevallen door een andere kat uit de buurt , waardoor mijn buurman nu dus maatregelen neemt .
maar ondanks dat zou ik het toch prettiger vinden als mijn kat gewoon lekker binnen blijft .
mijn man heeft vroeger katten gehad en zegt dat dat zielig is , omdat ze het leuk vinden om naar buiten te mogen , ik heb nog nooit geen katten gehad dus dit is voor mijn helemaal nieuw en ga eigenlijk een beetje op mijn gevoel af , ben ik egoistisch tegen over mijn kat als ik hem binnenhoud en doe ik hem daarmee te kort ??
ik zou me er echt niet prettig bij voelen , ben veels te stresskippig , stel dat er indd iets gebeurt , dat ie zomaar ergens een weg oversteekt ofzo , of zich eigen bezeerd :-(

groetjes lonneke en pootje van tijgertje
Plaats reactie