Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gesloten
robvh
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 15:44

Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door robvh »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rob en we hebben zelf een kat thuis, een siamees van 8 jaar, Choco genaamd.
Choco heeft altijd al problemen gehad met eten, dat was vanaf het begin aan, vaak van eten gewisseld en vaak naar de dierenarts geweest.
Maar sinds enkele maanden, sinds dat ik hem Sheba Essencia geef blijkt hij gewoon te eten.
Hij vind het echt lekker schijnt, al maanden geen problemen meer met eten. Zelf snap ik het niet echt, wat zijn nou precies de toegevoegde waarden van de Essencia reeks?
En heeft er iemand misschien soortgelijke ervaringen?

Ik ben zeer benieuwd en kijk uit naar jullie antwoorden!

Met vriendenlijke groet,

Rob
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door Leonie89 »

hoi rob!

ik denk dat je gewoon een kieskeurige kat hebt. bij ons soortgelijke ervaringen..
onze kat bleef maar afvallen, at weinig, maar was wel vrolijk en actief.. groot vraagteken, ook bij de dierenartsen want al haar bloedtesten gaven niets bijzonders aan..
geadviseerd werd om haar ander voer te geven. we gaven haar altijd Royal canin voor huid en haar, omdat ze een langhaar is.. nu geven we haar royal canin voor de kieskeurige kat.. geen idee wat voor meerwaarde het heeft, maar ze eet het en hoe! mevrouw is in 6 week, 1 kilo aangekomen en is weer op normaal gewicht.
ik zou me dus geen zorgen maken. als hij het lekker vindt dan is het goed toch :)
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door loonsy »

Ik geef mijn kat 's avonds gewoon een stukje verse vis voor het lekkere. Verder aangevuld met goed brokvoer. Katten hebben die zachte blikjes niet echt nodig. zit nouwelijks wat in behalve water en zout.
Vis gaat er bij (vrijwel) iedere kat in, evenals vers vlees. hartjes niertjes enzo.

probeer het eens, die vis is vaak nog goedkoper dan die dingen van de sheba.

succes
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door oonah »

Hier zijn ze gek op die nieuwe Sheba, heb er vorige week een hoop van in huis gehaald omdat er een mooie reclame-promotie was, maar ik had nog wat Whiskas staan hier ook, (ik wissel wel vaker van merk, hangt er van af in welke winkel ik geraakt ben of wat er in de reclame is) In ieder geval vallen ze aan op die Essencia alsof ze hier nooit eten krijgen en het enthousiasme voor de Whiskas is serieus bekoelt.

Op de doosjes staat niet zoveel uitleg, maar ik vind zelf dat het lekker ruikt. Maar zowieso krijgen ze hier alleen 's avonds nat voer, door de dag moeten ze brokjes eten. Als jou kat alleen maar Essencia krijgt weet ik niet of ie alle benodigde voedingsstoffen wel binnenkrijgt?
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door Sandra W »

loonsy schreef:Ik geef mijn kat 's avonds gewoon een stukje verse vis voor het lekkere. Verder aangevuld met goed brokvoer. Katten hebben die zachte blikjes niet echt nodig. zit nouwelijks wat in behalve water en zout.
Vis gaat er bij (vrijwel) iedere kat in, evenals vers vlees. hartjes niertjes enzo.

probeer het eens, die vis is vaak nog goedkoper dan die dingen van de sheba.
Echt niet doen hoor elke dag vis :shock:!! Dat is veel te zout en te eenzijdig voor ze en daar kunnen ze het van aan hun nieren krijgen. Eén keertje per week is meer dan voldoende.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door loonsy »

zout?! wouw... ook koolvis?

Het is niet dat ik hem haring of makreel ofzo geef... Oei... je laat me schrikken joh! ik zal er direct mee stoppen!

ik dacht dat katten niet te veel variatie moesten hebben. en dat de voeding vooral van het droogvoer kwam...

ik voel me hopeloos misgeïnformeerd :s

thnx in iedergeval!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wat vinden julie van Sheba Essencia?

Bericht door Lotte »

Je bent niet verkeerd geinformeerd hoor.
Het prettigste voor je kat is om steeds het zelfde voer te krijgen. Veel afwisseling kan namelijk nog al veel onrust in de darmen geven, wat resulteerd in diaree.
Droogvoeding bevat verder alles wat een kat nodig heeft aan voedingsstoffen. Zeker als je een premium voer gebruikt als RC.

Vis, natvoer etc etc zijn allemaal extra's voor je kat.
Kan je dus best af en toe geven, maar ze hebben het niet nodig.
Vis moet je dus een beetje mee oppassen, gewoon eens per week ofzo, maar niet dagelijks door het zoutgehalte.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten