Stinkende ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
evil_cookiemonster
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:21
Locatie: Antwerpen

Stinkende ontlasting

Bericht door evil_cookiemonster »

Mijn kat Lizzy (nu 8 maanden oud) heeft de laatste tijd enorm stinkende ontlasting. Het is geen diarree of zo, haar ontlasting is nog steeds mooi stevig. Ze kreeg een paar maanden voer van Hills (enkel droge brokken + water) maar omdat dit de immense stank niet leek te verhelpen ben ik sinds 2 weken overgestapt op Royal Canin. Hoe lang duurt het eer je een verandering in de ontlasting zou kunnen merken? En zou het eventueel kunnen dat deze stank een andere oorzaak heeft zoals stress of zo, ze had dit namelijk nog niet toen ik Hills begon te geven in plaats van Whiskas (nu toch al zeker 5 maanden geleden).
Verder blijft mijn andere kat Thomas (4 maanden oud) een nogal platte ontlasting hebben, geen echte diarree maar ook niet bepaald vast genoeg. Is dit iets waarover ik me zorgen moet maken of kan ik het ook gewoon even aankijken. Hij eet en drinkt heel erg goed en is speels en actief.

groetjes,
Tanya
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Leonie89 »

hoe vaak verschoon je de kattenbak? of hoe vaak schep je de poepjes eruit?
bij ons staat de kattenbak in een kleine badkamer, dus dan is de geur snel te merken! wij scheppen elke dag poepjes eruit en elke week verschonen we de bak in zijn geheel. ook gaat de bak dan in een sopje inclusief de hele douchevloer en twee keer per week het douchekleedje voor de kattenbak, daar zitten ook nog wel eens lekkere geurtjes in..
overigens ruikt poep natuurlijk nooit lekker..
het zal een dag of 2, 3 duren voordat het oude voer uit hun lichaampjes is verdwenen.. ik heb geen idee of de geur van ontlasting te maken heeft met stress of iets..
je zou altijd even de dierenarts kunnen bellen. de assistentes weten ook wel wat en die kunnen je een stressvol bezoek en een smak geld besparen..
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door yana »

Kán aan voer liggen. Verder is zachte, maar niet-diarree ontlasting in principe niet erg. Hebben 2 vd 5 hier óók. Zolang er maar vorm in zit zeggen wij altijd..Zacht poept makkelijker dan harde drollen..
Vooral blikvoer kan scheten en stank veroorzaken trouwens!
Gesloten