[=TERUG] Mijn kat is kwijt!

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Jeannette1973
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:54

[=TERUG] Mijn kat is kwijt!

Bericht door Jeannette1973 »

Sinds dinsdag 29 juli heb ik mijn kat niet meer gezien. Hij heet Eusie en is een 10 jaar oude gecastreerde rode kater. Hij is niet gechipt maar heeft wel een bandje met adreskoker om.

17 mei van dit jaar ben ik verhuisd (ik heb daar 10 jaar gewoon en mijn katten kwamen daar nooit buiten, alleen af en toe op het balkon), en na 4 weken binnen houden voorzichtig aan proberen of de katten (ik heb er 3) het leuk vonden buiten. Eusie vind het schitterend buiten, hij is overdag altijd in de buurt en kwam zo’n beetje elke 20 minuten binnen om te eten, slapen, of een beetje aandacht. ’s Avonds na 9 uur vond hij het leuker om wat langer buiten te blijven. Het gebeurde wel eens dat hij nog niet thuis was als ik naar bed wilde en hem ging zoeken. Meestal vond ik hem niet en zat hij rond 2 uur voor de deur. Eén keer vond ik hem wel en heb ik hem opgepakt om mee naar binnen te nemen. Dat vond hij niet leuk! Hij worstelde en wriemelde zich in allerlei bochten om maar niet mee te hoeven.
Daarom is er vorig weekend een kattenluik in de deur gekomen. Na eerst een beetje onwennig heen en weer lopen, was hij aardig gewend. Om vervolgens de dinsdag erop niet meer terug te komen van zijn wandelingetje.

Nu heb ik hem dus dinsdagmiddag rond 5 uur voor het laatst gezien. Alledrie mijn katten waren binnen, en het kattenluikje stond open (het is zo’n kattenluik met 4 standen, hij staat nu zo dat er alleen een kat naar binnen kan en niet naar buiten). Ik ben toen naar mijn vriend gegaan en heb daar ’s nachts geslapen en de volgende dag gewerkt. Toen ik uit mijn werk thuis kwam, was Eusie er niet. De volgende dag ben ik overal in de buurt flyers gaan rondbrengen, heb deze ook in de supermarkt en in het winkelcentrum opgehangen. Ook heb ik Amivedi, het asiel, de dierenarts en de dierenambulance regelmatig gebeld en gevraagd of er een rode kat was binnen gebracht. Dit was niet het geval…

Ook ben ik bij mijn oude huis wezen kijken en heb de nieuwe bewoner ingelicht. Maar ja, daar kwam hij niet buiten, dus volgens mij is de kans erg klein dat hij daar naar toe gaat.

Ondertussen ben ik de wanhoop nabij, ik weet het niet meer. Wat ik hier op het forum zoek weet ik ook eigenlijk niet. Ik denk voornamelijk tips en berichtjes die me een hart onder de riem kunnen steken…

Groetjes van een zeer ongerust baasje…
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Clyde »

de hoop niet verliezen , misschien komt die na een paar dagen wel terug , en is hij gewoon op verkenning
het gebeurt wel vaker dat katten na 1 week terug komen
ik zal duimen voor je dat je lieve vriend terug komt
x
Miauww !
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door catzz »

Hoi Jeanette
zoals je kunt lezen in 1 van de 2 katten weg is mijn kat dit weekend na 3 weken afwezigheid weer terecht!
ik heb hem wel bij mensen zo'n 4 km verderop moeten gaan halen, waarschijnlijk kon hij niet meer de weg terugvinden?
Het is heel goed dat je flyers hebt rondgebracht, houd goede moed en hoop en heel veel sterkte hiermee!!
gelukkig heb je nog 2 lieverds die je kunnen troosten, dat vond ikzelf tenminste erg fijn dat Chegge er in ieder geval was.
Gebruikersavatar
Jeannette1973
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:54

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Jeannette1973 »

Dank jullie wel Baziel en Catzz! Ik vind het heel moeilijk om mee om te gaan... Maar het doet me wel goed om te lezen dat na 3 weken je kat weer terecht is Catzz! Dat geeft me moed... Maar aan de andere kant moet ik er niet aan denken om zo nog 2 weken door te gaan! Hoe ben je die tijd in hemelsnaam doorgekomen??

Ik heb in totaal nu zo'n 200 flyers rond gebracht. Vanavond ga ik er weer op uit. Ik woon aan de rand van een dorp met veel boerderijen en weiland in de omgeving. Bij alle boerderijen ga ik ook een flyer brengen.

En verder weet ik even niet wat ik moet doen... Elke avond ook maar even een rondje in de buurt doen en roepen...
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Clyde »

zou het niet kunnen dat je kat de weg is kwijt geraakt , misschien is in de buurt rondkijke en zijn naam roepe een goed idee
succes
tip : denk niet meteen het ergste
Miauww !
Gebruikersavatar
Jeannette1973
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:54

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Jeannette1973 »

Dat zou kunnen ja... Ik ga ook elke avond als het wat rustiger op pad en roep zijn naam... Ook heb ik bij iedereen in de buurt een flyer in de brievenbus gedaan en via hyves een soort kettingreactie gevraagd.

Ik denk ook niet meteen het ergste (al schiet het soms wel eens in mijn hoofd...), maar ik maak me gewoon erg zorgen...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door sandy »

Je heb best kans dat hij zich nu verstopt voor je als je m aan het zoeken bent, omdat je m een keer hebt opgepakt en meegenomen naar huis.
Dat gebeurt m natuurlijk geen tweede keer ;)
Onze kater ontsnapt wel eens(mogen niet vrij naar buiten) en geloof maar niet dat hij komt als ik m roep, ik heb m een keer verdekt zien zitten onder een struik terwijl ik m aan het zoeken was. Hij vond het dus ook niet leuk dat ik m toen te pakken had.
Het is nu nog wel de tijd dat katers erg zwerverig zijn, dus best kans dat hij zomaar ineens weer thuis is.
Veel sterkte en ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door loonsy »

wat ontzettend vervelend voor je Jeannette, ik moet er niet aan denken...

ik heb wel eens gehoord dat Katers (ook gecastreerde maar bij hen iets minder groot) een enorm territorium kunnen hebben. tot 3 km in de omtrek soms zelfs. misschien is je kat bezig met zo een territorium op te bouwen? ik weet het anders ook niet...

ik wens je heel erg veel succes en houd mijn vingers gekruisd voor je...
Gebruikersavatar
Jeannette1973
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:54

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Jeannette1973 »

Inmiddels zijn er artikeltjes verschenen in 2 plaatselijke kranten. Eén wordt in de gemeente verspreid en de ander over het hele eiland. Er hebben al een aantal mensen gebeld, maar hij zat er (nog) niet tussen. Gelukkig zijn er mensen die de moeite willen nemen om te bellen...

Ook heb ik flyers op strategische plekken (brievenbussen, glasbakken, pinautomaat, bushaltes) opgehangen en ook op de plekken waar mensen meenden hem gezien te hebben.

Mijn vriend dacht 'em gisteravond het aardappelveld in te zien rennen, dat is zo'n 500 meter bij mijn huis vandaan. Hij heeft nog geroepen, maar toen hij achter de kat aanliep, peerde hij hem het aardappelveld in. Ik ben ook nog gaan roepen, maar helaas...

Ondertussen ben ik nog steeds bang dat ie ergens opgesloten zit... Hoe lang kan een kat uberhaupt zonder eten en drinken?
Gebruikersavatar
Jeannette1973
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:54

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Jeannette1973 »

Gisteravond heb ik Eusie gevonden! Ik werd gebeld door iemand die al een paar dagen een rode kat zag die een nogal verwilderde indruk maakte... Hij liep op ruim een kilometer afstand van mijn huis, en was op eigen houtje echt nooit thuis gekomen...

Hij is flink vermagerd en heeft een lelijke wond aan zijn staart, maar verder maakt hij het prima! Hij wijkt geen meter van mijn zijde!

Alleen de andere 2 katten vinden het een beetje raar en zijn ook een beetje van slag... Blazen naar Eusie, maar dat komt wel goed!

Ik ben zooooooooooooooo blij!! 4 weken is hij weg geweest...
Laatst gewijzigd door Jeannette1973 op 29 aug 2008 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door rieneke »

wat een supergoed nieuws!!
heerlijk dat hij weer terecht is, hij zal wel platgeknuffeld worden nu :grin:
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door catzz »

Joehoeoeoe Jeanette!
Super!! Wat fijn !!
met de andere katten gaat dat helemaal goed komen!
mijn (ook al zo'n rooie;)) kat was 3 weken weg en nadat ik hem gevonden had moest Chegge ook weer effe er aan wennen dat Mammut weer terug was (ook blazen naar hem). Hij ruikt nu vast ook heel vreemd (vinden de andere katten),
verwen hem maar lekker en laat hem vooral eens goed bijslapen, en zorg dat hij zich weer veilig voelt.

Mammut is laatst weer een paar dagen kwijt geweest. Gelukkig weten de mensen die hem vorige keer hebben gevonden nu dat hij bij ons hoort, dus zij belden mij direct toen ze hem bij hun in de buurt zagen rondlopen. Ik ben toen snel in de auto gesprongen en vond hem onderweg gelukkig. Luid miauwend sprong hij blij in mijn armen toen hij me herkende....Maar hij vindt dus schijnbaar de weg terug niet??
Hij woont hier nog niet zo lang dus waarschijnlijk is het nog steeds wennen voor hem.
Nu durft hij ook niet zo goed naar buiten maar langzaam maar zeker begint hij zich weer wat minder bang te voelen.
vanochtend kwam hij met een mol binnenwandelen :???: .........dus hij vindt zijn weg buiten weer)

Geniet ervan dat Eussie weer terug is!
Geef hem maar steeds beetjes te eten nu want Mammut wilde alleen maar eten toen hij net terug was maar dat leek me beter om het even in kleine porties te doen.....hij was ook flink aan de diarree in het begin....
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door tacuma »

Wat een heerlijk nieuws dat Eussie weer terug is! Ik kan me jullie blijdschap heel goed voorstellen.
Geniet maar fijn van de hereniging!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Kattenbella »

Jeannette, gefeliciteerd! Super dat hij er weer is :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Mijn kat is kwijt!

Bericht door Boomer »

Toppie !!! :eclap: :eclap: :eclap:
Knuffel hem maar lekker !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gesloten