Kat na 3 maanden??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
XSTIPX
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:10

Kat na 3 maanden??

Bericht door XSTIPX »

Weet iemand hoe een kat van 3 maanden oud eruit ziet?
Al als een volwassen kat?
Alvast bedankt :grin:
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kat na 3 maanden??

Bericht door jobey »

dan zien ze er nog niet volwassen uit hoor. Ze zijn nog niet volgroeid
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat na 3 maanden??

Bericht door Sandra W »

Dan zien ze er uit als een groot kitten en zeker niet als een volwassen kat. Als ze ongeveer 6 maanden zijn worden het al echte katjes i.p.v. kittens en pas na ongeveer 1 jaar gaan ze er als jong volwassenen uitzien.

groeten,
Sandra
compufairy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:06

Re: Kat na 3 maanden??

Bericht door compufairy »

Alhoewel de laatste reactie in deze topic in augustus was, plaats ik mijn berichtje toch maar even hier. Ik heb op zich veel ervaring met katten (heb er inmiddels zeven opgevoed), maar de jonge kater die we nu hebben, is wel heel opvallend anders dan de anderen in zijn groeipatroon. Hij is 4,5 maanden oud en ziet er nu al uit als een 1 jarige... Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Kan het zijn dat dit een buitengewoon grote kater wordt, of stopt hij eerder met groeien? Overigens is hij niet dik, hij is gewoon slank en elegant en staat hoog op de poten. Kruising tussen een Britse en een Europese korthaar. Hij heeft de Europese looks (bijna 100% zwart, hele subtiele tijgerstreeptekening en klein wit vlekje op zijn borst). Zijn zusje (die woont bij een vriendin van mij) heeft duidelijk de Britse korthaar kenmerken geërfd en is opvallend veel kleiner dan hij (normale grootte voor een poesje van 4,5 maanden...).

Is er iemand die mij hier iets zinnigs over kan vertellen?

Groetjes,

Anne-Mieke
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat na 3 maanden??

Bericht door Admin »

Hoi Anne-Mieke,

Net als bij mensen zitten er bij katten soms ook uitschieters in grootte tussen, ongeacht welk ras. Bijvoorbeeld onze zwarte kat Storm was als kitten al een joekel van een kat. Hij was ook snel geslachtsrijp en was met 6 maanden al gecastreerd. Hij groeide gewoon door en is nu de grootste van de vier die hier rondlopen (en ook de leider van de troep).

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat na 3 maanden??

Bericht door Umimeis »

compufairy schreef:Is er iemand die mij hier iets zinnigs over kan vertellen?
Geen idee, dat was mijn vraag ook. Die van mij is 5,5 maanden oud, maar hij is al behoorlijk groot en dat was hij ook al toen ik hem net had (3,5 maanden oud).
Mensen die hem zien kunnen bijna niet geloven dat hij nog zo jong is, de meeste denken dat hij 1 jaar is.
Volgens mij is die van mij ook een kruising tussen een britse en europese korthaar.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gesloten