Op vakantie, maar nu???

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Martin
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2008 13:21

Op vakantie, maar nu???

Bericht door Martin »

Wij hebben 2 binnenkatten, ontzettende "watjes" bang voor alles en iedereen (behalve voor ons natuurlijk!), ook andere katten! Andere jaren heb ik mn katten weggebracht naar het pension, of familie kwam bij ons in huis. Dit jaar is de mogelijkheid voor mensen in huis niet aanwezig en een pension (hoe goed ook) is niet mijn eerste optie, omdat ze zo bang zijn.
Mijn vraag; Kan ik de katten ook 15 dagen alleen laten en dat er 2maal daags iemand langs komt om ze te voeren, even spelen, kattenbak verschonen en knuffelen OF kan ik ze beter (hoe vervelend ze dat ook vinden!) toch naar een pension brengen?
Gr,
Martin
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door tacuma »

Hallo Martin,

Als het mensen betreft waar je op aan kan, dus die dat ook daadwerkelijk één à tweemaal
per dag doen, dan zou ik er zelf niet zo'n moeite mee hebben. Ik heb ook schuwe katten, en
weet uit ervaring hoe naar ze het in een pension kunnen vinden, hoe goed de verzorging er
ook is. Zorg wel dat je het telefoonnummer van je dierenarts achterlaat, zodat degene die
op komt passen ook makkelijk de dierenarts kan bellen als er iets aan de hand zou zijn.
Er zijn toch ook mensen die werken, en die hun katten overdag alleen laten? Ze zijn dan in
ieder geval in hun eigen vertrouwde omgeving, en vaak wennen ze toch sneller dan je denkt
aan hun nieuwe verzorger(s). Al wordt er maar 's avonds eens een uurtje tv gekeken of zo,
dat maakt voor de katten al een heel verschil.

Ik wens je alvast een heel fijne vakantie toe!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door rieneke »

ik denk niet dat je nu nog een pensionplek zou kunnen vinden, alles zit vol.
maar als er tweemaal daags iemand langs kan komen, dan is dat toch prima? is er toch toezicht, en kunnen ze lekker op hun vertrouwde plekje blijven :smile:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Shaz »

Ik denk ook dat je schuwe katten die snel van slag zijn een groter plezier doet met elke dag iemand één of twee keer langs laten komen zodat ze voldoende te eten, te drinken en een schone bak hebben. De aandacht zoeken ze waarschijnlijk toch niet bij een vreemde (als ik tenminste naar Xandor kijk, die kan je dan beter thuis laten). Lijkt me dus een prima oplossing, hebben ze ook niet de stress van een hele andere omgeving.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Kattenbella »

Ik heb ook bij mijn buren de katten op deze manier verzorgd en dat ging prima. Het is inderdaad van belang dat je een geschikt persoon hiervoor vindt.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
opelvectra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:47

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door opelvectra »

wij hebben er 7 en iemand komt elke dag ff water vers neerzetten en de brokken bij vullen,als je een betrouwbaar iemand heb is het beter dat ze thuis kunnen blijven als ze al erg bang zijn
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door rissie »

Bij ons doen de buren het.

2x per dag eten en schoon water
2x per dag de bak scheppen.

even met ze kroelen en ze zijn helemaal gelukkig en natuurlijk de radio vor ze aan. :grin: :oops:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door sandy »

Wij hebben een goede vriend die als wij op vakantie gaan 2 keer per dag naar onze katten komt om ze te verzorgen en de nodige aandacht geeft.
2 van hen zijn ook schuw voor vreemden maar voor eten komen ze wel en wennen ze gauw genoeg aan hoor ;)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Clyde »

als ik eind dit jaar mijn poesje heb zal ik niet op vakantie gaan volgende zomer , ofwel naar een kattenhotel brengen , dan ben je altijd zeker dat je kat goed verzorgd word
of .. heeft het dan echt teveel stress zoals jullie zeggen ..
Miauww !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Kattenbella »

Nee hoor, als je een goed hotel hebt en weet is er niets aan de hand. Je hebt deskundige mensen die echt weten wat ze doen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door sandy »

Maar dat is weer afhankelijk van wat voor soort kat je heb Bel.
Missy en Redney zou ik niet zoveel problemen verwachten maar van Buffy en Jessie weet ik voor 1000% zeker dat als ik die in een pension zou doen dat ze van angst niet weten waar ze het moeten zoeken.
Voor mij zou het dus nooit een optie zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Leonie89 »

wij zijn een weekendje weggeweest en opa (mijn vader) heeft voor benthe gezorgd.. elke dag voer afwegen water verversen en voer bijvullen, kattenbak checken.. dan blijft hij even tv kijken en met haar spelen als ze daar behoefte aan heeft.. mijn vader woont op 3 min fietsafstand, dus dat is elke avond best te doen..
benthe heeft die dagen evenveel gegeten als normaal bij ons en ze was gewoon vriendelijk toen we thuis kwamen, dus dit was zeker voor herhaling vatbaar.. mijn vader heeft zelf ook een kat (eigenlijk van mij maar kon niet meeverhuizen vanwegen zijn leeftijd en hij is een buitenkat) dus hij kan er goed mee om gaan..
ik hou niet van pensions.. voor honden, misschien, maar katten vinden dat volgens mij helemaal niets..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Sandra W »

Heel veel katten vinden het gelukkig geen enkel probleem, weet ik uit eigen ervaring, maar mijn eigen twee katten zouden er volledig getraumatiseerd uitkomen, dus die laat ik thuis verzorgen door familie. Het is dus echt per kat verschillend en ook de pensions zelf variëren ontzettend in prijs en kwaliteit.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Leonie89 »

ik zou benthe echt nooit naar een pension doen.. mijn oude kat elmo trouwens ook niet.. ik zou nog eerder thuis blijven als er niemand kan oppassen..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Op vakantie, maar nu???

Bericht door Sandra W »

Jouw poes is ook zo'n voorbeeld van een kat die totaal ongelukkig is in een pension (net als toen ze in het asiel zat), dus daar geef ik je helemaal gelijk in. Mijn katten zouden al die tijd in een pension helemaal verstijfd ergens onder zitten en dat zou ik ze ook nooit aandoen, maar gelukkig hoeft dat ook niet.

groeten,
Sandra
Gesloten