overmatig wassen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
dagmarrr
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 07:43

overmatig wassen

Bericht door dagmarrr »

Hoi,

Onze kleine kater tommy likt constant aan zn kont, hij heeft denken wij geen last van wormen. Onze een jaar oudere kater garfield probeert als het maar even lukt ook aan de kont van tommy te likken. Waar zou hij last van kunnen hebben ?

alvast bedankt Dagmar
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: overmatig wassen

Bericht door Sandra W »

Misschien heeft hij jeuk. Dit kan toch van wormen zijn, maar ook van iets anders. Ik raad je aan even naar de dierenarts te gaan, want als je hier niets aan doet kan het een dwangneurose worden.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: overmatig wassen

Bericht door Maartje »

Ik heb een vraagje onze Kenji zit telkens als ze lekker rustig liggen (ook op bed) Luca z'n oor af te lebberen. We weten niet goed wat we hiermee moeten doen omdat hij echt lang doorgaat zodat je ook die heerlijke smakgeluiden hoort :) opzich is dat al wel irritant maarja goed. mijn vraag is hierbij of dit niet te ver door kan slaan en als het kwaad kan hoe we het dan kunnen stoppen of in ieder geval minderen. ik snap dat het normaal is dat (vooral) broertjes elkaar wassen. Luca loopt soms ook wel weg (duidelijk op een manier dat ie er geen zin meer in heeft) maar dan gaat Kenji erachteraan.

wie kan ons helpen??

groetjes Tim en Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: overmatig wassen

Bericht door Sandra W »

Het is bij kittentjes heel normaal dat ze ergens aan sabbelen, dus ook aan de oortjes van hun broertje, gewoon omdat ze dat lekker vinden en omdat het een veilig gevoel geeft (net als drinken bij hun moeder), dus daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken.

Dit wordt vanzelf minder als ze ouder worden en zo te lezen geeft het andere kittentje zijn grens goed aan door weg te lopen. Pas als dit kittentje er echt hinder door ondervindt of zijn oor rood en geirriteerd wordt moet je gaan ingrijpen door ze (tijdelijk) uit elkaar te halen, maar dat hoeft nu gelukkig echt niet.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: overmatig wassen

Bericht door Maartje »

dank je wel... we zullen het in de gaten houden of het oor geiriteerd raakt, en maar laten doen.

groetjes tim en maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gesloten