Schudden met de kop

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
louke
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2008 02:00

Schudden met de kop

Bericht door louke »

Hallo,
mijn kitten van 17 weken werd gisterenavond sloom en had geen eetlust.
De nacht heeft hij op bed doorgebracht.
Maar deze ochtend voelde hij héél warm aan en had absoluut geen eetlust. Da hier geweest maar in feite ben ik nog geen stap verder.
Hij constateerde opgezwollen klieren in de keel en het katje had hoge koorts.
Verder was het moeilijk om een diagnose te stellen zei hij en hij heeft 2 spuiten antibiotica gegeven en pilletjes waar ik vanaf morgen mee moet beginnen.
Daarna heeft m 'n katje wat verse kip en brokjes gegeten.
Hij slaapt veel en af en toe schudt hij met het kopje, de da heeft z 'n oortjes gereinigd en zei dat er niks inzat.
Dat schudden kon van de ( zo denkt hij ) de keelontsteking voorkomen.
Ik ben niet gerust en m 'n vraag is of iemand dit herkent en / of het geen symptomen van leukemie kunnen zijn..
Bij voorbaat dank en groetjes van

Lou
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Schudden met de kop

Bericht door Leonie89 »

oh klinkt heel zielig :-| :-( de dierenarts zal het wel weten, maar als je het niet vertrouwt zou ik lekker naar een andere dierenarts gaan! genoeg verhalen van foute dierenartsen op het forum..
voor een kitten van 17 week lijkt het me niet goed als hij koorts heeft..
ik heb geen verstand van ziekten, maar als je het zeker wilt weten, laat een uitgebreide bloedtest doen, dan weet je het zeker..
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Schudden met de kop

Bericht door rissie »

Als je niet gerust bent zou ik als ik jouw was een second opinion bij een andere dierenarts vragen kijken wat die zegt.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Schudden met de kop

Bericht door Sandra W »

Voor leukemie hoef je denk ik, uit je beschrijving te lezen, niet bang te zijn, maar een keelontsteking zou best kunnen. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en is je kat weer snel de oude. Sterkte!

groeten,
Sandra
Gesloten