Training

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
mx7733
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2008 14:52

Training

Bericht door mx7733 »

Trainen

Tijgert is nu bijna een week bij me en al redelijk gewend aan het raken… redelijk. Benen en broeken blijven favoriet, maar dat heb je met die kleine beessies. M’n laptop is zeker favoriet,.. als het aan hem lag stond er nu jhgasjdagvs.cgvaslcv.a ;)

Maar langzaam aan wil ik hem toch wel het een en ander leren… hoe gaat dit in zijn werk? Ik zou graag zien dat als ik hem roep dat hij komt. Mijn eerdere katten deden dit ook, maar toen was ik nog jong…. Geduld hoort er zeker bij, maar zijn er nog tips of trucs?

Beloningen heb ik al, snoepies, maar dan bijt hij ook gelijk m’n vingers er af. Normaal speelt hij redelijk zonder nagels, maar met snoepjes.

Iemand ervaring?
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: training

Bericht door rissie »

Als je wil kan je je kat heel veel leren. Mijn kat heb ik afgeleerd zijn nagels te gebruiken door au te zeggen.
Als ie dan iets te hard aan het spelen was, zij ik AU, tilde hem op en zette hem aan de kant.
Op een gegeven moment wist ie wat AU betekende en gebruikte hij zijn nagels niet meer want anders stopte ik met aandacht geven.

En de naam dat komt van zelf, roep zijn naam maar en geef hem wat lekkers of speel met een speeltje.

Zolang er regelmaat in zit gaat het helemaal goed komen.

Ik ben mijn kater nu aan het leren dat ie niet dwars door mijn muggen hor heen moet hobbelen met zijn 7 kilo. Oppakken en binnen zetten is nu de remedie. Want hij weet als die het doet dat ie binnen zit en gaat ie netjes bij de hor zitten wil ik hem best open doen.

Ze zijn zo slim ;-)
Gesloten