ontwikkeling van de stembanden?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gesloten
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

ontwikkeling van de stembanden?

Bericht door evaleeuw »

Hallo!

Onze Ari is nou al een paar weken bij ons en ze doet het prima, alleen valt me op dat ze heel gek mauwt, het klinkt meer als een soort koeren (nee ik bedoel niet het spinnen). Dit doet ze als ze 'iets van plan' is of als ze op de kattenbak gaat. Kan dit duiden op de ontwikkeling van de stembanden, of heeft Ari gewoon een gekke mauw?

Ze mauwt ook wel 'gewoon' hoor. Maar dat koeren is wel gek. Vanavond was ze ook ineens aan het blazen tegen haar speelmuisje...

Alvast bedankt voor het meedenken! :grin:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2008 10:01

Re: ontwikkeling van de stembanden?

Bericht door Luna »

Mijn kitten is nu 10 weken en hij mauwt ook gewoon maar als hij aant spelen is of ondeugend is maakt hij een heel apart hoog geluidje.. Als een soort kalkoen alleen dan hoger..

Misschien omdat ie nog jong is? Een vriendin van me was op visite en zij is DA assistente en ze zei dat het niet gek is. .. Ik vind het wel grappig geluid dus ik zal me niet teveel zorgen maken als ik jou was, denk dat het wel vaker voorkomt.
Luna en Valentino
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: ontwikkeling van de stembanden?

Bericht door jobey »

Stimpy is nog geen jaar en kan dan ook ineens heel gek miauwen. Dit is vaak wanneer ze iets buiten ziet, of iets ziet vliegen, of wanneer ze gewoon aandacht wil :-P

vind het wel grappig klinken
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ontwikkeling van de stembanden?

Bericht door evaleeuw »

Hey bedankt! Ik maakte me ook niet echt zorgen hoor :grin: Het klinkt inderdaad erg schattig en ze doet het vooral om aandacht te trekken... :lol:

Ik had het nog nooit eerder gehoord bij een kat! :shock:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: ontwikkeling van de stembanden?

Bericht door jobey »

het is voor mij ook een geruststelling hoor, dat mijn kat niet de enige is die dat doet. Mijn oudste hoor ik altijd op 1 manier, maar Stimpy die kan echt op hele rare manieren miauwen
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: ontwikkeling van de stembanden?

Bericht door Shaz »

Komt me hier ook bekend voor hoor. Vooral als ze buiten een vogel zien, dan gaan ze inderdaad op een hele hoge toon, heel grappig mauwen.
groetjes Sharon
Gesloten