3 dagen weg?!!

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

3 dagen weg?!!

Bericht door Missjoy »

Hallo allemaal..

Ook ik ben hier nieuw en weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt....

Maar hier komt mijn vraag:

Ik heb een kitten van 12 weken in mijn huis! Een bovenwoning in het centrum mijn kat blijft dus altijd binnen! Moet zeggen dat hij zijn energie prima kwijt kan het is een ruime woning.

Nu moet ik binnenkort 3 dagen weg en heb eigenlijk geen oppas voor mijn kat. Ja 1x op een dag kan iemand wel even zijn vlees geven en water verversen. Is dit een probleem ik ben bang dat hij vereenzaamt...Hij mag overal rond lopen grote woonkamer en grote eetkamer en keuken. Ook kan hij naar buiten kijken en heeft hij genoeg speelgoed en klimmogelijkheden.

Is dit een probleem? Ik maak mij er vreselijk druk om!

Groetjes Joyce en Gomes
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 3 dagen weg?!!

Bericht door Piekje »

Niet te druk om maken joh. Een keer moet de eerste keer zijn. Bovendien wil ook ooit wat langer op vakantie toch?
Je poesje kan nu best een paar daagjes alleen zijn. Als er inderdaad maar wel iemand elke dag
langs komt om hem zijn eten en water te geven. Misschien kun je diegene vragen of hij of zij
een keer wat langer wil blijven om je poes even gezelschap te bieden. Al is het even een kwartiertje spelen.
Dat idee hielp bij mij heel goed. Maar verder redt zo'n beestje zich wel hoor!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: 3 dagen weg?!!

Bericht door Shaz »

Ik vind persoonlijk je kitten nog wel erg jong om het nu al drie dagen alleen te laten. In deze periode moeten en kunnen ze zoveel leren. En zolang zal je kitten ook nog niet bij je zijn als hij nu 12 weken is.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3 dagen weg?!!

Bericht door Admin »

Normaal gesproken is het geen probleem als er 1x per dag iemand komt om een kat te verzorgen, maar een kitten van 12 weken is nog niet volgroeid en daarmee ook zijn spijsverteringssysteem niet.
Dit betekent dat een kitten van deze leeftijd zijn dagelijkse hoeveelheid benodigde voedsel in ca. 4 x hoort te krijgen, omdat de maag nog niet groot genoeg is om de dagelijkse hoeveelheid in 1x op te nemen.

Als je niemand hebt die je kitten kan verzorgen is 3 dagen weg inderdaad een probleem.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten