Bange kat

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Bange kat

Bericht door lvhesteren »

Contact is er al met de fokker geweest, en zij wilde hem in eerste instantie wel terug om weer te herplaatsen. Moest hij wel een snaptest ondergaan. Nou prima, meteen een afspraak bij de da gemaakt, maar helaas 's avonds kregen wij de rex niet te pakken. Dus da en fokker afgebeld. Toen zei ze dat ze niet wist wat ze met hem aan moest en dat ie niet tussen haar cattery-katten mocht, maar op een aparte kamer. Nou weet ik dat de rex het erg fijn vind als hij tussen onze honden en katten zit, dus vond dit al minder.

Kortom hij is hier nog steeds, wel is hij overdag uit zicht, maar 's avonds komt hij (steeds ietsje eerder) eten en met het britje spelen.

Ws zal ons huis begin sept opgeleverd worden en ben wel van plan om een kattenren te plaatsen. Niet voor mick en lady want die gaan niet ver van huis, maar in ieder geval voor sam. weet alleen niet hoe ie daar op zal reageren en wil hem heel graag van zn trauma afhelpen, maar na 6 maanden geduld en lekkere hapjes geven is de situatie niet veel veranderd. Dus als jullie raad hebben hoe te handelen, dan hoor ik het graag.

Anders heb ik een advertentie geplaatst, met de medeling dat het om een kat gaat met een trauma en dan willen mensen hem omdat ze het zo'n mooie kat vinden of ze vinden het zo leuk voor de kinderen. Dan denk ik, kan je wel lezen, de kinderen zullen aan zo'n kat niets hebben.

Sorry, maar zit niet dagelijks op dit forum gewoon door n druk leven, dus kan ik wel eens iets overslaan.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange kat

Bericht door Cari »

Als ik dit nu weer hoor, krijg ik het idee dat je het toch nog met hem wilt proberen, klopt dat ;-) ?

P.s: wat betreft je advertentie - ik ken dat: mensen zien een mooi diertje en lezen, ho maar :roll: .
Ik gooide er dan altijd een mail tegenaan met in details uitgespeld wat er te verwachten was - dan
trokken ze zich weer snel terug. Maar er kan er eentje tussn zitten, die wel de juiste persoon is,
dus ik zou zeggen, laat de advertentie gewoon staan, je weet nooit...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Bange kat

Bericht door lvhesteren »

Effe een update wat betreft de jongste kater:

Sam is herplaatst!
Had dus een herplaatsingsadvertentie op een betaalde katten-site gezet. Op een gegeven moment belde er een oudere vrouw die in een appartement woont en geen andere katten heeft, dat ze interesse in Sam had.
Na een goed gesprek gehad te hebben met haar, meteen een afspraak gemaakt zodat ze de kat 'live' kon zien en kijken of het klikte.
Moet zeggen dat het prima ging tussen die 2. Ze heeft hem dan ook dezelfde avond meegenomen. Na een dag of 2 heb ik contact met haar opgenomen om te vragen hoe het ging. Ze is superblij met hem, en nog belangrijker de kat is mensgerichter nu er geen andere katten zijn om mee op te trekken.

Kortom ben hier zelf ook tevreden mee, was een lange en moeilijke beslissing om hem evt. te herplaatsen, maar nu hij zo'n fijn thuis heeft gekregen, heb ik zeker geen spijt!
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange kat

Bericht door Cari »

Hartstikke mooi - ik denk dat dit de beste oplossing was :eclap: . Fijn dat je even laat weten hoe het is afgelopen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie