poes zelf laten inslapen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
bonbon
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008 08:53

poes zelf laten inslapen

Bericht door bonbon »

Ik ben net terug van de dierenarts met mijn poes. 18 jaar oud

Na een uitgereid onderzoek heeft (Ze heeft hartproblemen, artrites en 2 vergrootte schildklieren).de dierenarts me aangeraden de poes te laten inslapen.

Ze is echter zo bang bij de dieren arts dat ik haar liever thuis wil laten inslapen en dit zelf doen.
Zijn daar mogelijkheden voor.
Ik weet dat je de dierenarts thuis kunt laten komen , maar zou het liever samen met mijn dochtertje beleven zonder arts erbij.


mvg Koen
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: poes zelf laten inslapen

Bericht door Lotte »

Als je zelf ervaring hebt met het geven van injecties bij katten, is het misschien mogelijk om iets te overleggen met de arts.
Maar het lijkt me wel heel belangrijk dat het gelijk goed gebeurd. Anders ga je van een situatie die juist heel fijn had moeten zijn naar een traumatische gebeurtenis, en dat zou zo zonde zijn.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: poes zelf laten inslapen

Bericht door Sandra W »

Je kunt het beter door je dierenarts thuis laten doen, want het is heel emotioneel en dan is het soms moeilijk om het zelf te doen. Sterkte met deze moeilijk maar zo te lezen toch noodzakelijke stap.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sjefke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:16

Re: poes zelf laten inslapen

Bericht door sjefke »

Ik ben het eens met Sandra... ik zou het door de dierenarts thuis laten doen... Die man-vrouw begrijpt dat een huisdier in laten slapen niet de makkelijkste beslissing is.

Aangezien je kat hartproblemen heeft, zou het kunnen dat een gewone spuit niet voldoende is. Toen mijn kat laatst moest inslapen, moest er snel besloten worden dat het rechtstreeks in de spier gespoten moest worden aangezien de gewone prikken niet werden verwerkt door het lichaam... (er waren er al twee gegeven) Dit had te maken met haar hartprobleem.

Ik begrijp dat je het graag zelf zou doen... maar het is denk ik beter, gezien de conditie van je kat, om toch de dierenarts erbij te vragen.

Heel veel sterkte!
Gesloten