gewicht poes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

nee, dat hopen wij ook niet.. ik ben wel blij met het bloedonderzoek, dan kun je ook dingen uitsluiten.. we hebben Benthe verzekerd (gelukkig, want ik schrok erg van de kosten van het onderzoek) maar erg lief dat je je nog verantwoordelijk voor haar voelt.. maar ik denk dat we er zo ook wel uit komen hoor met die verzekering.. de 4 weken nazorg zijn allang voorbij, dus jullie zijn ons niets verplicht..

jammer, ik vond het altijd erg gezellig tijdens het koken, zo'n smikkelende kat naast je.. stukje smac of kaas ging er altijd wel in.. Benthe begint nu ook te merken dat er lekkere dingen gebeuren in de keuken.. ik moet moeite doen om niet op haar te gaan staan tijdens het koken :P
ik ga research doen naar dat Hills, ik lees er veel over.. hebben ze dat ook bij de dierenspeciaalzaak of alleen bij de dierenarts??
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gewicht poes

Bericht door Sandra W »

Haha, ik voel me inderdaad erg verantwoordelijk voor mijn "kindjes", ook als ze het nest al lang hebben verlaten :lol:!

De gewone producten van Hills worden ook verkocht bij de dierenwinkel, maar dit is speciaal supergeconcentreerd "astronautenvoedsel" en dat verkoopt alleen de dierenarts. De meeste katten zijn er dol op!

Verder is er ook nog aansterkpasta (ik weet het merk niet meer, maar het is zwarte pasta in een witte tube), dan kun je ook gebruiken als ze verzwakt is, maar dat hoeft gelukkig nu nog niet :-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

die recovery was ook astronautenvoer.. vind je dat van hills beter?? Benthe was ook gek op die recovery maar is der geen gram door aangekomen..
de dierenarts heeft me geadviseerd om ook te meten hoe veel ze drinkt.. ze heeft nu een heel schema op het bord :P eten, drinken en gewicht.. pfff.. :P ach ja, we hebben het er voor over hoor :)
ze eet nu trouwens heel erg goed.. ze kwam gisteren miauwend naar me toe om te laten zien dat haar bakje al leeg was :P
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gewicht poes

Bericht door Sandra W »

Nee, Recovery en A/D van alletwee ongeveer evengoed, dus dat maakt dan niet echt veel verschil.

Heb je zelf het idee dat Benthe veel drinkt, want als dat het geval is zou het dan toch de nieren kunnen zijn. Maar eerst maar even de bloeduitslagen afwachten dan weet je vast veel meer en hopelijk is ze gewoon van nature een slank dennetje!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

ik heb gisteren 50 ml gemeten (eerste meting, dus geen gemiddelde).. geen idee of dat veel of weinig is..
haar nieren waren goed volgens de dierenarts.. dat was een van de tests die ze wel zelf konden uitvoeren en waar we dus de dag zelf al uitslag van hadden.. ook FIP was negatief.. bloeduitslagen waren allemaal normaal..
ik denk dat ze net haar baasje is.. in verhouding te veel sporten en te weinig eten.. :eshifty:
hebben jullie haar eigenlijk gewogen toen ze bij jullie was?? in haar paspoort staat dat ze elk jaar een check heeft gehad.. maar bij maar een check staat haar gewicht.. dat is die 4.3 kilo in dec 2007.. wie weet is ze vlak daarna al ineens afgevallen of was die 4.3 een piekgewicht ofzo..
ik wil wel dat ze aankomt want die heupjes steken veels te veel uit vind ik..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gewicht poes

Bericht door Sandra W »

Fijn dat de nieren in ieder geval in orde zijn dat scheelt ten minste iets, aangezien dit een risicofactor bij Noorse Boskatten is.

Wij hebben Benthe maar heel erg kort in ons asiel gehad en volgens haar afstandspapieren (vandaag nog even voor de zekerheid gecheckt ;-)) had ze geen medische problemen, maar daar kan de oude eigenaar natuurlijk altijd nog over gelogen hebben.

Verder was ze volgens onze dierenarts bij binnenkomst in april op het oog goed gezond (hart, longen, oren, ogen, gebit enz). Ook at ze goed, dronk ze niet te veel, had ze geen diaree en was ze levendig (maar wel een beetje bang). Er was dus geen reden om haar te wegen of haar urine of bloed te checken. Waarschijnlijk hadden we dit wel gedaan als ze kortharig was geweest, maar door al dat haar viel het ons niet op dat ze eigenlijk te dun was.

Ik heb het vandaag nog even met onze dierenarts over het gewicht van jullie kat gehad, maar hij zei dat je nu eigenlijk niet meer kunt doen dan de bloeduitslagen wachten en hopen dat er verder niets aan de hand is.

groeten,
Sandra

PS: ik heb zaterdagmiddag nog even een vrijwilligster naar je laten bellen, maar je was niet thuis.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

ja daar waren wij ook erg blij mee, dat de nieren ok zijn..

het viel ons ook niet op dat ze mager was.. ik was afgeleid door al het haar :lol: ik vond haar wel lichter vergeleken met mijn oude kat, die weegt rond de 8 kilo..
en ze was zo bang, arme schat.. ik bekijk nog heel vaak de foto's die we hebben gemaakt in het asiel en van de eerste dagen bij ons..

nee klopt, je hebt ook mijn oude nummer nog.. ik zag het pas heel laat.. heb sinds een week ofzo een nieuw nummer.. dat was ik nog vergeten door te geven.. ik bel het asiel morgen even..

Benthe heeft trouwens de afgelopen 3 dagen een enorme eetlust.. ze eet de helft meer dan 'normaal'.. hopen dat ze dit aanhoudt..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gewicht poes

Bericht door Sandra W »

Bel liever woensdag even, want morgen ben ik namelijk vrij. Ik zou het heel leuk vinden je persoonlijk even te kunnen spreken :grin:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gewicht poes

Bericht door Sandra W »

Ook al had ik vandaag maar weinig tijd voor je, omdat er zoveel tegelijkertijd te doen was, toch vond ik het heel leuk eventjes met je gesproken te hebben over Benthe en ook even kennis te maken :-)!

Ik probeer nog te achterhalen bij de oude eigenaar van Benthe of er nog medische gegevens bekend zijn en dat laat ik je natuurlijk gelijk weten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

dat geeft niets, ik weet dat je asiel bomvol zit, en nu helemaal.. :) ik kijk nog vaak op ik vond het ook leuk even kennis te maken..
wat ik vooral belangrijk vind is hoe veel ze woog bij haar oude eigenaar.. maar is het wel de bedoeling dat die oude eigenaar nog gebeld wordt over Benthe? ik had gehoord dat het nogal een moeilijk afscheid was..
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

vandaag ook de uitslagen van de tests uit utrecht teruggekregen.. en alles is ok :D alle bloeduitslagen waren normaal.. fijn dan we nu zo veel uit kunnen sluiten, maar ja wat is het dan wel?? de dierenarts belt mij nog terug (t was een voice mail) om het met mij te hebben over hoe nu verder.. ik denk dan aan een dieet ofzo.. daar dachten ze toen ook al aan, nog meer recovery of kittenbrokjes ofzo..
ze eet erg goed de afgelopen dagen.. ze heeft nu haal dagelijkse hoeveelheid al op en zit nu gulzig een blikje voer naar binnen te smikkelen.. misschien heeft die recovery haar eetlust wel opgewekt.. laten we het hopen.. als ze zo door blijft eten komt ze vast wel aan..
even wachten op het telefoontje van de dierenarts..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gewicht poes

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijk nieuws, daar ben ik echt blij mee! Volgens mij heb je nu het ergste achter de rug en wellicht heeft je dierenarts nog wat nuttige tips. Ik ben benieuwd :-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

ja, dat denk ik ook.. toch wel en opluchtig, dat ze voor alles negatief als uislag had..
de dierenarts heeft weer gebeld en zij gaat helemaal uitzoeken hoeveel callorieen Benthe binnenkrijgt en hoeveel ze beweegt om te kijken of het normaal is dat ze niet aankomt.. we zijn der maar druk mee :P
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gewicht poes

Bericht door Leonie89 »

de dierenarts vertelde dat Benthe maar de helft van de calorieen binnen krijgt die ze nodig heeft.. wel een half uur met haar aan de telefoon gezeten over hoe nu verder.. ze stelde voor om gewoon wat verschillende soorten voer uit te proberen en dan elke 2 weken kijken of het aaan slaat.. gewoon royal canin, dus bij de dierenwinkel te krijgen en niet duurder dan wat ze normaal kreeg.. niet dat we duurder voer niet zouden kopen voor haar, maar het is toch wel fijn niet meer extra kosten te hebben..
bij de dierenwinkel nog heel lang met hun gekletst wat hun verstandig leek en van 3 soorten voedsel voor elk ruim 2 week mee genomen.. als ik merk dan een soort aanslaat en ik nog volle zakken over heb van ander voer mag ik dat gewoon inruilen :) (ik kreeg nog geld terug van ze omdat ze de vorige keer te veel hadden gerekend, kwamen ze zelf mee, ik had het niet eens door :lol:)
benthe zit nu 2 dagen aan de royal canin voor kieskeurige katten (gemixt met haar normale skin care).. vrijdag heeft ze 35 gram gehad en gisteren 61!! :shock: de laatste dagen dat ze haar normale voer had gehad at ze tussen de 5 en 20 gram der dag, dus dit is een enorme vooruitgang.. ik heb echt het gevoel dat ze dit lekkerer vind, ze eet nu ook veel vaker.. ik hoop echt dat deze lijn voortzet..
heerlijk dat we zulke fijne mensen om ons heen hebben die ons adviseren :)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: gewicht poes

Bericht door Shaz »

Zeker fijn dat je mensen om je heen hebt die met je mee willen denken!
Hopelijk slaat dit aan, ik merk aan onze katten ook wel dat ze bij bepaalde merken alleen eten tot ze geen honger meer hebben terwijl ze bij een ander merk maar door blijven gaan omdat ze het zo lekker vinden.
Het zou in ieder geval fijn zijn als je de oplossing nu gevonden hebt.
groetjes Sharon
Gesloten